Dag allen,
Ik open dit topic om na te gaan of mijn ervaring op zichzelf staat of dat meerdere mensen dit herkennen.
Afgelopen jaren geen gekke grote premiestijgingen gehad. Nooit schade gereden. Inmiddels bijna 6 schadevrije jaren.
Auto komt uit 2012. Verzekerd WA+ (dus met storm- en ruitschade).
De premie was afgelopen jaar per maand 29 euro. Wordt nu bijna 39 euro vertelt mijn verzekeraar mij.
Ik heb gevraagd hoe ze dit verklaren. Krijg als antwoord het volgende:
Hopelijk kunnen jullie mij helpen deze stijging te snappen.
Ik open dit topic om na te gaan of mijn ervaring op zichzelf staat of dat meerdere mensen dit herkennen.
Afgelopen jaren geen gekke grote premiestijgingen gehad. Nooit schade gereden. Inmiddels bijna 6 schadevrije jaren.
Auto komt uit 2012. Verzekerd WA+ (dus met storm- en ruitschade).
De premie was afgelopen jaar per maand 29 euro. Wordt nu bijna 39 euro vertelt mijn verzekeraar mij.
Ik heb gevraagd hoe ze dit verklaren. Krijg als antwoord het volgende:
Het is hiermee niet echt duidelijker geworden.Wij willen iedereen die een schade heeft goed helpen. Daar zijn wij voor als verzekeraar. We kijken aan het einde van het jaar vooruit of de premie nog wel klopt met de schades die wij verwachten. We bepalen of we meer of minder schades verwachten en we kijken ook naar de hoogte van de schadebedragen die we denken te moeten uitkeren. En met die informatie bepalen we de premie die we denken nodig te hebben per verzekering. We hebben per persoon en per verzekering de nieuwe premie vastgesteld. Hierbij houden wij ook rekening met premiebepalende factoren, zoals de gegevens van de verzekeringsnemer, het merk en het type, het postcodegebied en de verzekerde waarde.
De premie die wij vragen is echt de premie die we verwachten nodig te hebben om alle schades in het komende jaar te kunnen betalen. Zo kunnen we u goed blijven helpen wanneer dit nodig is.
Wij belonen schadevrij rijden wel. Want we werken met een bonus/malussysteem. Blijft u schadevrij met uw auto, dan krijgt u er een schadevrij jaar bij. En hoe meer schadevrije jaren, hoe hoger uw no-claimkorting. We passen uw bonus-maluskorting aan na ieder volledig jaar dat een verzekering heeft gelopen.
Hopelijk is hiermee alles duidelijk geworden voor u. Een fijne dag!
Hopelijk kunnen jullie mij helpen deze stijging te snappen.