Dubbele wandschakelaar hoe dimbaar maken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Mijn vraag:

Ik heb een inbouw dubbelewandschakelaar (1 doos) die 2 lampen aanstuurt. Dat zijn 2 plafond dozen, 1 met een lamp boven de eetkamer tafel en 1 voor in het huis bij de salontafel/bank. (alle lampen zijn led lampen en dimbaar)

Ik dacht slim te zijn door een shelly module te kopen om het dimbaar te maken, maar dat feest gaat niet op volgens mij. Aangezien die shelly dimmer maar 1 output heeft en werk met pulsdrukkers (?).

Hoe zou ik die lampen slim kunnen aansturen in mijn smarthome setup (home assistant)? Let wel, het is mijn bedoeling om ze dimbaar te maken.

Het alleen schakelbaar maken zou ik kunnen doen met 1x een Shelly 2PM correct?

Ik heb nog wat shelly's liggen:
3x dimmer 2
3x shelly 1 mini
2x shelly 2pm

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:21

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
De Shelly is volgens mij wel in te stellen om met een normale schakelaar te werken. Maar dan is de schakelaar alleen aan-uit. Wil je ook dimmen dan de schakelaar vervangen door een dubbele pulsdrukker.

En omdat je twee lampen hebt zou je gewoon twee Shelly Dimmers toe kunnen passen. Ze hoeven niet achter de schakelaar he, ze kunnen ook bij de lamp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Oh wat suf van me… soms zit je zo diep te staren op een oplossing dat net iets daarbuiten niet eens bij mij op komt.

Goede optie inderdaad.

Maar die dimmer 2 die heeft 2 schakel ingangen, moet er dan gewoon 1 gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:21

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Volgens mij dan standaard sw1.

Zie voor de mogelijkheden voor de input de button types.