Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 10:00
Ik wordt er helemaal gek van. Sinds ik een Toyoto Auris met bluetooth radio heb begint Spotity automatisch te spelen als ik:
- Bluetooth koppel
- Overschakel naar bluetooth als mijn telefoon is gekoppeld
- Volume omhoog als ik op bluetooth zit
- Volume omlaag als ik op bluetooth zit

Bloedirritant. Nu is de grote vraag, waarom gaat Spotify automatisch spelen? Wie doet dit? Mijn Toyota? Samsung / Android? Of toch Spotify zelf?
Ik heb van alles op het internet opgezocht. Regelmatig kom ik bij forums die suggesties doen, maar vaak bestaan de settings die worden voorgesteld niet (meer). Ik heb mijn Toyota dealer gevraag, maar die herkennen het probleem niet. Met andere bluetooth apparaten speelt dit issue niet.
Is er iemand die dit probleem herkent? En belangrijker, wie heeft er een oplossing?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mijne doet het ook, maar ik ben daar blij mee ;) . Meestal gaat hij direct spelen als hij gekoppeld is, soms niet, en dan door het hele lijstje heen gaan (AM, FM, CD, Bluetooth) en dan gaat hij weer spelen. Ik ging er beetje vanuit dat hij gewoon meest recente muziek app pakt om te gaan spelen, en dat is nou eenmaal Spotify bij mij.

Sowieso lijkt mij dat een gewenst iets, dat als je naar Bluetooth audio schakelt, hij Bluetooth audio gaat afspelen. Ik kan me voorstellen dat dat eerste (hij gaat afspelen na koppelen) niet altijd gewenst is. Maar de rest snap ik niet helemaal: Is het probleem dat hij Spotify pakt en niet een andere app die je normaal gebruikt? Of dat hij uberhaupt iets gaat afspelen. Want in dat tweede geval, waarom zou je naar Bluetooth schakelen als je niet naar Bluetooth wil luisteren? (Handsfree bellen enzo lijkt mij hier niet van afhankelijk te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Ik denk dat het de keuze van de gebruiker zou moeten zijn of hij dit doet of niet. Als ik nu bijvoorbeeld aan het navigeren ben op mijn telefoon en ik heb het geluid via bluetooth lopen, dan gaat Spotify spelen als ik het geluid harder zet, terwijl ik alleen maar wil navigeren.
Maar goed, als je dit wel prettig vindt dan moet je dat volgens mij aan kunnen zetten. Niet als default. Als ik zoek op internet dan zijn er veel mensen die dit uit proberen te krijgen, maar het lukt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:42
Ik heb met mijn Skoda vergelijkbare problemen gehad. Heb de hele app er maar af gegooid.
Alle instellingen van Android en google car etc. staan dat autoplay uit staat maar toch wordt er keer op keer Spotify en/of YouTube music opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-05 15:16

guReMcO

Praat mar frysk

Dat zit, denk ik, in de app. Apple Music doet dat namelijk alleen als je de vorige keer de app gebruikte. Had je bij de laatste rit de radio aanstaan dan zal de app niet automatisch beginnen met afspelen.

Of je dat in Spotify kan instellen weet ik zo niet.

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamers1
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-05 14:45
Dit gebeurt ook in een ford focus uit 2012.
Kan het bij instellingen uitzetten in spotify, maar dit helpt niet.

[ Voor 28% gewijzigd door lamers1 op 26-11-2024 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:54

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
@Philip Ross Ok, goed om te weten, dus het is inderdaad geen Toyota probleem

@Falcon Ja, inderdaad, er is best wat over te vinden, maar een oplossing vooralsnog helaas niet.

@guReMcO Hij speelt ongeacht wat je de laatste rit hebt gedaan

Pagina: 1