Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijdenB
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 08-12-2024
Mijn vraag

Als ik grote bestanden (GoPro video) vanaf een SD-kaart naar mijn harde schijf kopieer, valt de internetverbinding via Wifi standaard weg. Kan iemand mij helpen dit te troubleshooten?

...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Dell XPS 15 (9520)
Windows 11 (OS Build: 22631.4541, Windows Feature Experience Pack 1000.22700.1055.0)
On-board SD-card reader
Intel Wi-Fi 6E AX211 160Mhz
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Nog niets, ik weet (nog) niet waar ik moet zoeken
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:43
Apart probleem, en ik heb in eerste instantie ook geen idee.
Wel een vraag: hoe constateer je dat je internetverbinding weg is?
En bedoel je daarmee de wifi connectie in z’n geheel, of alleen de verbinding naar internet? (Oftewel: zijn lokale apparaten nog wel bereikbaar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijdenB
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 08-12-2024
Sebas1979 schreef op zondag 24 november 2024 @ 12:38:
Apart probleem, en ik heb in eerste instantie ook geen idee.
Wel een vraag: hoe constateer je dat je internetverbinding weg is?
En bedoel je daarmee de wifi connectie in z’n geheel, of alleen de verbinding naar internet? (Oftewel: zijn lokale apparaten nog wel bereikbaar?)
Het Wifi icoon in de systeembalk veranderd in een wereldbolletje en ik ken op dat moment geen pagina's in Chrome openen. Ik heb niet getest of ik lokale apparaten kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:40
MeijdenB schreef op zondag 24 november 2024 @ 12:26:
Als ik grote bestanden (GoPro video) vanaf een SD-kaart naar mijn harde schijf kopieer, valt de internetverbinding via Wifi standaard weg. Kan iemand mij helpen dit te troubleshooten?
Ik heb ooit wel eens iets vergelijkbaars gehad met een PC waarbij tijdens het (intensief) gebruik van USB lezen/schrijven de (bedrade) netwerk snelheid helemaal instortte.
Waarschijnlijk treedt er bij de laptop tijdens gelijktijdig gebruik van Wifi kaart en cardreader een (bus) conflict op?
Misschien zijn er driver updates beschikbaar?
Voor Windows 11 kijk bij Windows Update / Geavanceerde Opties / Extra Opties / Optionele updates / drivers