Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:31

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Sinds een week een Nibe F1253PC warmtepomp en ik heb een vraag over de legionella verhoging van het boilerwater.
De monteur heeft die ingesteld om de week om 12 uur 's nachts. Want als het overdag is dan kunnen de automaten afslaan omdat de wp dan 4 kW verbruikt en als er dan nog een wasmachine of oven aan staat wordt dat teveel... Ondanks onze zonnepanelen.

We hebben een 3*25A aansluiting. Het lijkt mij geen probleem om dat overdag te doen?
Hebben jullie hier ervaring mee?

(Met onze vorige wp (Thermia Comfort) hebben we hier nooit rekening gehouden en ook nooit last gehad.)

[ Voor 0% gewijzigd door Punkrocker op 24-11-2024 12:07 . Reden: typo ]

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krissiejj
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-05 18:35
Als de wp op een aparte aardlekautomaat is geschakeld zal dit denk ik wel meevallen.
Wel is het natuurlijk beter om de hoge pieken te vermijden, en waarom zou je hem willen veranderen naar overdag?

Intergas Extreme 36 Hybride Xtend, 200L boiler 2kW E, WTW Brink Flair 400 (Multi Air Supply), Oost 2175Wp West 3915Wp PV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:31

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Krissiejj schreef op zondag 24 november 2024 @ 12:09:
Als de wp op een aparte aardlekautomaat is geschakeld zal dit denk ik wel meevallen.
Wel is het natuurlijk beter om de hoge pieken te vermijden, en waarom zou je hem willen veranderen naar overdag?
Dat dacht ik ook.
Overdag omdat we dan de energie van de PV kunnen gebruiken.
We mogen nog salderen en ik heb nog geen terugleverboete maar je PV energie gebruiken is duurzamer.

"What do you get if you multiply six by nine..."