Toon posts:

oud sis 5598 >> max vermogen gezocht..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HoiHoi,

ik heb laatst voor fl 5,- een sis 5598 moederbord gekocht: max multiply = 5.5 en max fsb = 75 MHZ..
Betekent dit dat ik hooguit 5.5 × 75 = 412,5 mhz uit me processor kan slepen of is er een manier te vinden waarmee we SERIEUS kunnen overklokken, met name door het gebruik van een Peltier Element ? En welke processor zal ik ervoor aanschaffen? wie gooit er iets spannends in de ring ?
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_

Verwijderd

Topicstarter
En op dit bord zit een socket 7.. houdt het echt op bij AMDk6-II op 400mhz ??

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

K6-2 of 3, 450 of hoger:

Zet de multiplier op 2 en de FSB op 75- K6-2 ziet dat als 6.0x75, oftewel 450.

Wat ook mogelijk is, is dat er een non-documented setting van 83 is. Gewoon kijken of die jumpers nog op een andere manier kunnen, zo ja haal je 498.

TEC is niet echt nodig, gewoon een flinke koeler op de CPU- de chipset is de beperkende factor, niet de processor.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
hmm, thanks alvast.. maar hoeveel mhz`en moet mijn originele processor hebben om een beetje stabiliteit te behouden ?

Verwijderd

Topicstarter
ik wil namelijk een hele goedkope oude processor erin gooien en dik overklokken..geen zin veel geld uit te geven..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, hangt van soort CPU af:

P54C: meestal een MHz of 33 hoger, max is wel rond de 225
P55C: vooral latere revisies ultiem OCbaar- ken mensen met 200MMX@300. Let op: multiplier lock beperkt je tot FSB verhogingen.
6x86: brak. hooguit sneller te krijgen door multiplier te verlagen en FSB te verhogen
MII: zie 6x86, alleen iets flexibeler. Zorg voor goede koeling
K6: brak. loopt erg heet
K6-2: (oude revisie tot 400MHz) zie K6
K6-2/3: (latere revisies) erg goed te OC-en, MHz of 100 mogelijk.
K6-2+/3+: toppers. Trekken meestal 550-600MHz. Alleen jammer dat de mobo hier dus beperkende factor is.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
hmm, thanks.. ik geloof dat ik ga voor een k6-II origineel op een mhz van 200 of rond die koers, moet lukken.
Pagina: 1