Pc start niet meer na kinderfeestje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semovix
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 24-11-2024
Mijn dochter had een kinder feestje .

Mijn pc staat in de woonkamer op tafel dus had netjes Mijn beeldscherm afgekoppeld .
Nou wil ik h vandaag weer aan sluiten .start Mijn pc op en na 2 sec uit en dan weer aan dan weer uit.
Nou heb ik dat probleem opgelost door de cmos te resetten doormiddel van het knopje achterop de pc . Nu blijft hij wel aan maar er komt geen beeld . Dus aan de slag gegaan met controleren wat niet goed is heb de gpu van mijn zoontje geprobeerd ook geen beeld /ander scherm ook geen beeld en in zijn pc doet alles het wel . Heb ook de ram bekeken niks mis mee . Maar blijf het raar vinden dat de ene dag alles werkt en je koppelde alleen je scherm af en het doet het niet meer . Andere kabels ook geprobeerd .

Setup
Mobo. Msi Meg ace
Cpu. I9 9900k
Coolermaster waterkoeling
Gpu msi 1080ti
32 gb ram hyperx predator
1000w zalmen voeding
500gb 'm.2

Heeft altijd gewerkt. netjes onderhouden stof vrij
Iemand een tip of idee wat ik nog zou kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:25
Zijn er misschien onboard status/debug LED's aanwezig?

MISI: No Display - Check EZ Debug LED indicator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:34
Met zo min mogelijk onderdelen proberen te draaien. Alleen voeding met mobo, CPU, 1 geheugen module en SSD. En dan onderdelen gaan uitwisselen. Andere voeding proberen, ander moederbord...enz.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:24

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Op de MSI MEG Z390 ACE (enige in de lijn waar een 9900k op past) zit zelfs een debug code display, dus dat kan nog veel fijnmaziger. In de manual op pagina 35 begint een lange lijst tabellen met de betekenis van de weergegeven code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillBro
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-09 17:20
Videokaart snel eens in een ander slot stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 15:25
Integrated gpu enabled by default?
Oftewel de monitor aansluiten op de aansuiting van 't moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:24

Patriot

Fulltime #whatpulsert

PROnline schreef op zondag 24 november 2024 @ 00:27:
[...]

Integrated gpu enabled by default?
Oftewel de monitor aansluiten op de aansuiting van 't moederbord?
Zijn moederbord heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 15:25
Patriot schreef op zondag 24 november 2024 @ 00:30:
[...]

Zijn moederbord heeft dat niet.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LYguV4m.png

Niet de traditidiionele aansluitingen, maar zit er wel degelijk op.
Is nog steeds de vraag of de biosdefault dit de integrated grpahics primary maakt of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:54
Welk scherm heb je?

Er zijn schermen (dit klinkt misschien raar, maar been there done that) die om de een of andere manier niet meer opstarten als je ze ontkoppeld maar wel aan het stroom laat zitten (Na elk onderdeel te troubleshooten, vervangen, mixen, proberen, kan dit wel heel zuur zijn, uit eigen ervaring).

Ik heb een soortgelijk probleem gehad en de fix was het scherm een minuut stroomloos maken, dan aan het stroom hangen en de pc opstarten.

(Bij mij was het de ASUS VG248QE Zwart die om de één of andere manier mijn andere schermen ook niet meer liet booten, heb toen ook echt van alles geprobeerd, onderdelen geswitcht / vervangen, niets werkte, totdat ik een Reddit post tegen kwam van iemand met hetzelfde probleem die nergens meer last van had na dat ASUS scherm stroomloos maken. Het was heel vergezocht maar het heeft bij mij gewerkt, scherm werkt ook nog perfect, en het is misschien een kleine kans dat dit het probleem is, maar het is het proberen waard).

[ Voor 38% gewijzigd door RedHat op 24-11-2024 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semovix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZTN6UGuBxSa5AGxVgcfmAQiHpI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qTuhYkFq3MSoMSrEyk2c3JwN.jpg?f=fotoalbum_large hij geeft 7f en 4c aan op het moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semovix
Probleem gevonden 1 van de ram sticks defect of ram slot defect . Maar nu de vraag hoe kan dit gebeuren als er niks mee is gebeurd en de pc uit stond

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:30
Tenzij er limonade over je PC gemorst is tijdens dat kinderfeestje, zou ik het idee dat het kinderfeestje er iets mee te maken heeft loslaten. Gewoon domme pech.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:03

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Sommige defecten steken pas de kop op nadat de PC afgekoppeld, uitgeschakeld en/of verplaatst is.

De oorzaak is dan niet het afkoppelen, uitschakelen en/of verplaatsen - die handeling(en) zijn meer de druppel die de emmer deed overlopen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 10:31
Ik zou zeggen, je was statisch geladen en je hebt de connector van de monitor aangeraakt en die stroom is bij afkoppelen terug je PC in gegaan?

Of dat, of het berust puur op toeval. Dat bovenste acht ik ook heel klein overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:36

Fordox

00101010

semovix schreef op zondag 24 november 2024 @ 01:21:
Probleem gevonden 1 van de ram sticks defect of ram slot defect . Maar nu de vraag hoe kan dit gebeuren als er niks mee is gebeurd en de pc uit stond
Het kan zijn dat de stick er net niet lekker in zat en na een tik iets los is geraakt.
Met een reseat heb je dat wel opgelost. Je kan ook checken of je ram in de andere 2 slots wel werkt, dan heb je iig je dual channel weer terug.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:28

Blokker_1999

Full steam ahead

semovix schreef op zondag 24 november 2024 @ 01:21:
Gewoon pech. Het gebeurt dat er uit het niets defecten ontstaan. Het is niet omdat er geen bewegende onderdelen inzitten, dat er geen slijtage is. Elektronica heeft niet het eeuwige leven, en als er dan iets net buiten de toleranties gaat van wat het systeem kan verdragen is het ermee gedaan.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:51

Dark

who tweaked the light?

Om te beginnen alles spanningsvrij maken en de boel eens goed afstoffen en inspecteren, en dan de ram-sticks omwisselen. Op die manier zou je er dan achter kunnen komen of er een slot danwel een stick kapot is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvdgraaff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 00:35
Dit heb ik ook een keer gehad. De computer was kapot nadat ik het beeldscherm had afgekoppeld. Na uitgebreid te troubleshooten en alles uit elkaar te hebben gehad gaf ik het op, koppelde alles weer aan zodat ik niks kwijt zou raken, startte hem voor de lol nog een keer op en alles werkte gewoon zonder problemen.

Dus koppel alles los, maak alles eens schoon en zet hem dan weer in elkaar. Wie weet werkt het dan gewoon weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 16:49
Toevallig veel K3 geluisterd op dat feestje? Niets dat daar langdurig tegen bestand is..... :)

Gebruik je een dp kabel? Mijn ervaring is dat die dingen overgevoelig zijn. Hdmi was iets robuuster en dvi/vga was nooit stuk.
Pagina: 1