Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:36
Ik zit al wat jaren in het FRITZ! ecosysteem en ben tevreden. Nu dacht ik erover om een 3000 AX of 6000 erbij te kopen, vanwege aanstaande verhuizing. Hopelijk kan ik hem bedraad aansluiten, maar zo niet kan het ook via WiFi. Het mooie van beide apparaten is dat ze 3 radio's hebben, zodat je niet last hebt van het 'klassieke' repeaten.

Nu zie ik dat de 4060 min of meer gelijk geprijsd is aan de 6000. Vanzelfsprekend is deze als router bedoelt, maar je kunt hem ook prima als repeater (of dus AP) gebruiken, bedraad en onbedraad. Het is me echter niet duidelijk in hoeverre de hardware afwijkt van de 6000. Als mijn online research klopt zouden ze op WiFi hardware gebied 100% gelijk moeten zijn.
Is het dan niet zo dat als ik de 4060 dus draadloos inzet in repeater modus hij feitelijk gelijk is aan de 6000? In dat geval is het namelijk een veel betere deal, je hebt extra LAN-poorten en kunt hem altijd nog als router gebruiken in een andere situatie.

Edit: Kom net deze goede (Duitse) video tegen waarin exact deze vraag wordt beantwoord: YouTube: FRITZ!Box 4060 oder FRITZ!Repeater 6000 als Repeater/Access-Point?
Desalniettemin ben ik toch benieuwd naar praktijkervaringen!

[ Voor 35% gewijzigd door zunrob op 24-11-2024 00:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bedenk wel dat wifi ondertussen erg snel is geworden en afhankelijk van je gebruik heb je er wel of geen last van. Heb zelf twee repeaters in gebruik voor slaapkamers. Een 1200 en een 1200AX en merk voor streamen en browsen echt geen enkel probleem. Hoor mijn zoon die graag Roblox speelt op zijn iPad ook nooit plagen.
Je moet je dus afvragen of je die veel hogere prijs wel of niet nodig hebt.
Overigens zijn beide draadloos verbonden en op de lan poort zitten bij beide een Squeezebox Radio, welke wifi verbindings problemen kregen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.