Enkele maanden geleden ben ik voor mezelf begonnen met het ontwikkelen van data- en AI-producten, gericht op (vooral) de lokale overheid. Via mijn netwerk heb ik mijn eerste opdracht binnengehaald in de vorm van een proof-of-concept, die ik inmiddels bijna heb afgerond. Dit project was opgezet als een kort en duidelijk experiment, waarbij ik vanwege de onderzoeksgerichte aard bewust een lage vergoeding heb gevraagd.
De resultaten tot nu toe zijn veelbelovend en wijzen op een succes. De volgende stap is om het concept door te ontwikkelen tot een MVP dat daadwerkelijk gebruikt kan worden. Ik weet vrij zeker dat mijn huidige klant hierin geïnteresseerd is en daarnaast is er al interesse vanuit andere lokale overheden.
Nu het product een volgende fase ingaat, zie ik een aantal uitdagingen op mij afkomen, zoals:
Waar kan ik advies of begeleiding krijgen om deze volgende stap succesvol te zetten? Alle tips en ervaringen zijn meer dan welkom!
Alvast bedankt!
De resultaten tot nu toe zijn veelbelovend en wijzen op een succes. De volgende stap is om het concept door te ontwikkelen tot een MVP dat daadwerkelijk gebruikt kan worden. Ik weet vrij zeker dat mijn huidige klant hierin geïnteresseerd is en daarnaast is er al interesse vanuit andere lokale overheden.
Nu het product een volgende fase ingaat, zie ik een aantal uitdagingen op mij afkomen, zoals:
- Het borgen van privacy en voldoen aan de AVG
- Inrichting van security
- Beheer en onderhoud
- Het naleven van (overheids)standaarden en overige wetgeving
- Het opstellen van een passend contract en vergoeding
- Etc.
Waar kan ik advies of begeleiding krijgen om deze volgende stap succesvol te zetten? Alle tips en ervaringen zijn meer dan welkom!
Alvast bedankt!