Mijn vraag
Een nieuw gebouwd systeem heeft erg veel moeite met het afspelen van 4k video. De video's stotteren en draaien geen moment vloeiend. Dit treedt op bij zelf gemaakte video's, 4k beelmateriaal van een GoPro en Youtube. Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan verhelpen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- nieuwste Intel Arc drivers opnieuw geinstalleerd (verwijderen + opnieuw installeren
- in bijvoorbeeld VLC settings aanpassen (disable GPU acceleration, Cache settings, output settings (https://www.videoproc.com...vlc/fix-vlc-4k-choppy.htm). Enkel het uitzetten van GPU acceleration helpt bij losse videobestanden de afspeelsnelheid positief te beinvloeden. Echter blijft het een slideshow.
Een nieuw gebouwd systeem heeft erg veel moeite met het afspelen van 4k video. De video's stotteren en draaien geen moment vloeiend. Dit treedt op bij zelf gemaakte video's, 4k beelmateriaal van een GoPro en Youtube. Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan verhelpen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core Ultra 7 265K Boxed | € 429,- | € 429,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Z890 EAGLE WIFI7 (rev. 1.0) | € 242,99 | € 242,99 |
1 | Behuizingen | Chieftec Apex Q | € 85,64 | € 85,64 |
1 | Processorkoeling | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | € 44,90 | € 44,90 |
1 | Geheugen intern | Patriot Viper Venom PVV564G640C32K | € 179,- | € 179,- |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF3 - 850W Zwart | € 123,72 | € 123,72 |
1 | SSD's | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 4TB | € 259,99 | € 259,99 |
Totaal | € 1.365,24 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- nieuwste Intel Arc drivers opnieuw geinstalleerd (verwijderen + opnieuw installeren
- in bijvoorbeeld VLC settings aanpassen (disable GPU acceleration, Cache settings, output settings (https://www.videoproc.com...vlc/fix-vlc-4k-choppy.htm). Enkel het uitzetten van GPU acceleration helpt bij losse videobestanden de afspeelsnelheid positief te beinvloeden. Echter blijft het een slideshow.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.