Toon posts:

Schema uit de jaren 80

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Ik weet niet zeker of deze vraag hier thuis hoort , zoniet dan alvast mijn excuus.

In de jaren 80 heeft er in een elektronikablad ( ik meen in een MSX computerblad )een schema van een interface gestaan
met het IC 8212 .
Wie heeft misschien dit schema nog ergens liggen.

Mvrgr Single

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Heb je hier wat aan? (onderaan pagina)

http://www.geocities.com/Athens/Parthenon/6310/d1lc.html

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Dat is een 8-bit I/O port van Intel, geschikt voor o.a. de 8085 en Z80 CPU (die dus ook in alle MSX computers zit). Wat ben je van plan?

Misschien weten ze meer bij http://www.msx.org

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
Hoy.
Bedankt voor jullie reactie,s tot nu toe.
Wat mijn bedoeling is ???.
Ik heb eerder diverse interface's voor mijn MSX computer gemaakt , nu wil ik dit ook doen voor een pentium pc.
Ik weet dat alles te koop is , maar ik heb nog zoveel elektronika componenten liggen dat ik ze zelf weer wil maken.

GR.Single

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11

Super_ik

haklust!

forget about the GR.Single

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 14 september 2001 20:22 schreef Super_ik het volgende:
forget about the GR.Single
|:(
Wel commmentaar, geen waardevolle toevoeging :?
(ikzelf trouwens ook nie, maar ik erger me aan dit soort acties)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Op vrijdag 14 september 2001 18:29 schreef Single het volgende:
Ik heb eerder diverse interface's voor mijn MSX computer gemaakt , nu wil ik dit ook doen voor een pentium pc.
Ik weet dat alles te koop is , maar ik heb nog zoveel elektronika componenten liggen dat ik ze zelf weer wil maken.
Hmmm, altijd interessant, dit soort knutselarijen. Waar wil je je zelfbouwinterface op aansluiten: parallelpoort of in een PCI/ISA slot? Op de parallelpoort is natuurlijk veel makkelijker maar de poort moet wel bidirectioneel zijn.

Je kunt zelfs nog aan een COM poort denken. Die zijn universeel en het geeft UARTs die hardware programmeerbaar zijn (dus dmv straps of jumpers) die je in je eigen interface box kunt gebruiken voor de communicatie met een COM poort.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Pagina: 1