Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyJort
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-06 16:15
Hallo Tweakers,

Ik gebruik na vele jaren nog steeds met veel plezier mijn Oneplus 7 Pro, een echt bejaarde telefoon inmiddels aangezien die uit 2019 komt. Ik heb zelf de batterij en oplaadpoort met succes vervangen in mei 2022, en nu merkte ik dat de batterij opnieuw vrij matig aan het worden was, en de oplaadpoort zat opnieuw heel losjes. Dus daarom heb ik afgelopen week de batterij en oplaadpoort opnieuw vervangen.

De oplaadpoort doet het weer fantastisch, maar de batterij is ontzettend slecht geworden. Ik haal ongeveer 1 uur screen-on time op een volle batterij. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Ik heb er volgens mij geen officiële Oneplus batterij ingezet, maar dat had ik de vorige keer ook niet gedaan. Daarnaast verwacht ik dan dat die het iéts slechter zou doen, maar niet dit. Ik heb er deze batterij ingezet.

Naast dit viel het mij op dat er een scheurtje in het daughter board onderin de telefoon zit. Volgens mij heeft dit niks te maken met de batterij, maar ik wilde het toch even noemen.

Dit is natuurlijk een risico van zelf onderdelen vervangen, maar ik zou toch graag nog een poging doen dit op te lossen. Hebben jullie advies, tips of tricks?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:47
Heb je de vorige batterij nog, zet die terug en test. Gaat dat beter resultaat geven dan de nieuwe, dan is de nieuwe gewoon een slecht model geweest.

Is het met de vorige ook een uur sot, dan zou ik naar de software kijken en eens een fabriek reset geven en de telefoon opnieuw schoon instellen.