Hoe is deze processor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis77
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik wil een chromebook kopen, met name om te traden en onderweg films te kijken. Geluid kan via koptelefoon als de speakers slecht zijn ;)

Ik zag deze acer langskomen, met een voor mij onbekende processor en beeldscherm. Het gaat om een Mediatek processor van 2ghz en TN scherm. Iemand ervaring met deze processor en dit scherm?

Vind het erg goedkoop en vraag me af of ik beter €100 extra kan uitgeven. Wil onder de €350 blijven .

Na wat onderzoek blijken de acers toch wel het meeste te bieden voor je geld vwb chromebooks.

uitvoering: Acer Chromebook 314 CB314-2H-K86D

Deze lijkt er wat op, maar meer opslag.

Bekijk dit product bij MediaMarkt https://www.mediamarkt.nl...are&utm_campaign=webshare

[ Voor 25% gewijzigd door Jis77 op 23-11-2024 21:58 . Reden: Links toevoegen ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:10
Misschien dat de komende week een leuke aanbieding voorbijkomt met een i3 of Ryzen 3 processor.
Deze CPU's (i3 en Ryzen 3) hebben wel actieve koeling en kunnen het best op een vlakke ondergrond gebruikt worden (i.v.m. koeling).
Ook zijn Chromebooks met deze CPU's doorgaans minder zuinig => kortere batterijduur.

Maar veel sneller!

Je zit dan wel meteen aan je max. budget.

Zoiets:

https://tweakers.net/pric...us-515-cb515-2h-32uh.html 15.6"

of

https://tweakers.net/lapt...sTSHFFNQhIpJx_XUhlkjEfhgc 14"

[ Voor 8% gewijzigd door Zatara op 23-11-2024 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis77
[quote] Deze CPU's hebben wel actieve koeling en kunnen het best op een vlakke ondergrond gebruikt worden (i.v.m. koeling).
Ook zijn Chromebooks met deze CPU's doorgaans minder zuinig => kortere batterijduur.[quote]

Dank voor je reactie, maar eh...

Waar verwijs je naar in het gequote deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:10
Jis77 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 22:43:
[quote] Deze CPU's hebben wel actieve koeling en kunnen het best op een vlakke ondergrond gebruikt worden (i.v.m. koeling).
Ook zijn Chromebooks met deze CPU's doorgaans minder zuinig => kortere batterijduur.[quote]

Dank voor je reactie, maar eh...

Waar verwijs je naar in het gequote deel?
De i3 en Ryzen 3 processors

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 19:57
Lang verhaal kort: Mediatek-processor is heel traag, en TN-schermen zijn echt niet meer van deze tijd. Ik zou m'n €200 in iets anders stoppen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis77
Ah ok, duidelijk. dank @Hahn

Het hoeft niet perse high-end te zijn allemaal maar het moet wel redelijk 'kijken' en 4 apps / schermen naast elkaar kunnen draaien.

Voor het echte werk heb ik een goede laptop ;) maar die is niet echt geschikt voor onderweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:16
Tn is niet geschikt voor onderweg, enkel als het scherm perfect op ooghoogte staat heb je fijn scherm.

Dat gecombineerd met een Chromebook is niet handig, want je krijgt snel te groot verschil in kijkhoek (doordat de laptop te dicht bij staat).

Dus, vooral niet TN pakken.
De cpu is een budget cpu van 5 jaar terug.
Je kan hem vergelijken met een i3 van 7 a 8 jaar terug.
Of een Samsung s4 :)

Enkel YouTube gaat prima, zorg wel dat je niets anders draait.
Traden gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis77
Ok, dus iig iets met een ips scherm en betere processor pakken....

Batterijduur vind ik ook wel belangrijk overigens. Hoeft geen 15 uur te zijn maar 10 zou wel top zijn.

Twijfel nog of ik een touchscreen wil. Ergens lijkt me dat wel handig maar geen idee of ik dat in de praktijk vaak ga gebruiken.

Aankomende week maar goed de deals in de gaten houden 😉 tweedehands nog een aanrader of worden die dingen te snel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Je wilt onder de €350 blijven. Dan hoef je echt geen 10 uur accuduur te verwachten. En een touchscreen voor die prijs zal ook niet snel ten goede komen van de beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:16
Gezien je een budget processor van 2019 aan het bekijken was is 2e hands prima optie.

Heb zelf een tweedehands surface gekocht met i5 voor 150 euro. Die rent rondjes om de Chromebook heen, met een stuk mooier scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis77
@Hahn ik heb vandaag heel veel chromebooks voorbij zien komen onder de € 350 met een accuduur van rond de 10 uur. Kan zijn dat die dan de processor hadden die jij afraadt dat weet ik niet.
Snellere processor verbruikt wellicht wel meer accu?

@99ruud99 zal tweedehands ook in overweging nemen 😉 (surface is een tablet toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Jis77 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 23:49:
@Hahn ik heb vandaag heel veel chromebooks voorbij zien komen onder de € 350 met een accuduur van rond de 10 uur. Kan zijn dat die dan de processor hadden die jij afraadt dat weet ik niet.
Snellere processor verbruikt wellicht wel meer accu?
Dat ze 10 uur beloven is leuk, maar in de praktijk zal dat zelden tot nooit gehaald worden, tenzij je alleen maar naar de achtergrond staart en niks doet, met brightness op 10%.
@99ruud99 zal tweedehands ook in overweging nemen 😉 (surface is een tablet toch?)
Microsoft Surface-apparaten zijn tablets, ja. (Er is ook een Surface Laptop, maar dan staat er dus 'Laptop' in de naam.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:44

Thomg

Aww yiss

Andere vraag, waarom geen budget tablet?
Ik mis eigenlijk de motivatie waarom dit een laptop moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als een tablet ook prima is, heb je voor rond de 350 euro een meer dan prima product: Samsung Galaxy Tab S9 FE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis77
@Thomg
Een tablet is te klein. Heeft weinig aansluitingen, geen vast toetsenbord, ik wil meerdere schermen tegelijk open hebben staan.

Enige voordeel dat ik kan bedenken van een tablet is het gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:44

Thomg

Aww yiss

Jis77 schreef op zondag 24 november 2024 @ 00:26:
@Thomg
Een tablet is te klein. Heeft weinig aansluitingen, geen vast toetsenbord, ik wil meerdere schermen tegelijk open hebben staan.

Enige voordeel dat ik kan bedenken van een tablet is het gewicht.
Eerst is onjuist, maar wel beetje waar als je echt 14" wilt en rond de 200 wilt.
2e kan je oplossen met een dongle.
3e kan je oplossen door een tablet te nemen met keyboard cover.
4e kan gewoon met alle moderne android tablets, die hebben multitasking mode.

Maar enfin, met de eisen die je noemt en de (gevoelsmatige) onwilligheid om het te evalueren zou ik de optie laten vallen. Als je niks hebt aan de voordelen van een tablet is het geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een tablet processor van 5 jaren geleden dat 5 jaren geleden presteert op het niveau van een 150 dollar Chinese smartphone? Erg traag en 12 nm is too low tech om de aandacht van Amerikaanse sancties te trekken.

Als een chip veel te lage prestaties levert, dan kan je afvragen of het de stroomverbruik waard is. Net zoals het lage rendement van een gloeilamp.

Een TN-scherm in een laptop kan ik nog herinneren als de hoeken van het scherm hebben een andere kleur dan het midden. Grote kijkhoek heb je ook nodig als je recht voor het scherm zit. Niet alleen voor een toeschouwer die naast jou staat.

Als het goedkoop moet zijn, dan kan je naar tweedehandse zakelijke laptops kijken.
Pagina: 1