Kerstverlichting buiten via Hue

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSY
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-04 21:46
Ik ben op het moment bezig om voor buiten aan de gevel een stroompunt te maken, deze ga ik ook gebruiken voor de kerstverlichting.

Nu wil ik deze verlichting op tijd gaan instellen via de Hue module die ik al heb. Ik zat zelf te denken om de kabel binnen via een Philips smart plug te laten lopen. Ik wil het stroompunt in de zomer ook gebruiken om te stofzuigen of klusjes in de tuin te doen, dus ik kan na kerst ook de smart plug eruit halen en hem direct op de stekker monteren.

Een schakelaar zou ook handig zijn, maar die module werkt aan met verlichting van Hue zelf.

Maar nu vraag ik me af of dit dan de beste optie is, heeft iemand misschien andere tips voor mij?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:00
YSY schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:31:
Nu wil ik deze verlichting op tijd gaan instellen via de Hue module die ik al heb.
Ik zat zelf te denken om de kabel binnen via een Philips smart plug te laten lopen. Ik wil het stroompunt in de zomer ook gebruiken om te stofzuigen of klusjes in de tuin te doen, dus ik kan na kerst ook de smart plug eruit halen en hem direct op de stekker monteren.
Wat wil je na kerst direct op de "stekker" monteren?
Een schakelaar zou ook handig zijn, maar die module werkt aan met verlichting van Hue zelf.
Welke module bedoel je hier?

De meest simpele oplossing is een Smart Plug en een Hue Dimmer Switch:
product: Philips Hue smart plug
uitvoering: Philips Hue Dimmer Switch

(de twee dim-knoppen hebben dan geen functie voor de Smart Plug, die kan immers alleen aan of uit)

Maar, tbh, als je de verlichting alleen elke dag op dezelfde tijd aan/uit wil zetten lijkt mij een ouderwetse tijdschakelaar een betere (en vooral goedkopere) oplossing:
uitvoering: Allteq Tijdschakelaar - tijdklok - schakelklok - timer stopcontact

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• companion_cube
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:26
FredvZ schreef op zondag 24 november 2024 @ 12:53:
Maar, tbh, als je de verlichting alleen elke dag op dezelfde tijd aan/uit wil zetten lijkt mij een ouderwetse tijdschakelaar een betere (en vooral goedkopere) oplossing:
uitvoering: Allteq Tijdschakelaar - tijdklok - schakelklok - timer stopcontact
Voordeel is wel dat als je met Hue schakelt de verlichting bijvoorbeeld meeloopt met de zonsondergang/-opkomst.

Dat doe ik zelf ook met de verlichting bij de voordeur bijvoorbeeld, vind het fijn werken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Steek die smart plug gewoon buiten, ze kunnen er tegen.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
DIe smartplug is absoluut NIET geschikt voor buiten met zijn IP20 rating

Ik heb vorig jaar dit ding gekocht; Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lZsc4YRDg2q6dE9j3fJIu4xjlk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2Ur0EDFFB2xThuO7iwSt3BFP.jpg?f=user_large

Als je het plastic middenstuk eruit knipt/zaagt dan past hier de smartplug + verlengkabel in en heb je het 'redelijk' waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:15
Ik heb laatst deze gekocht voor buiten:

https://www.amazon.nl/dp/B0BFK1HPSB

Stuk goedkoper dan Hue, en kan gewoon tegen regen. Het ding praat Zigbee dus prima te koppelen met een Hue bridge. Je kunt hem gewoon aan/uit schakelen en programmeren met de Hue app.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:57
Ik heb toevallig van de week deze

https://www.robbshop.nl/r...lzpaJmdK0ZysaAmFCEALw_wcB

en zijn zwaardere broertje

https://www.robbshop.nl/r...lzpaJmdK0ZysaAmFCEALw_wcB

besteld
In mijn geval zat het stopcontact buiten al achter een schakelaar binnen in de hoek. Wil deze er dus tussenzetten
Tevens wil er een (de lichte) gebruiken voor 2 led "TL" balken op de vliering zodat deze ook binnen het Hue pakket vallen (ik vond Hue ledstrips daar iets te duur voor).

Heb nog geen tijd gehad om het aan te sluiten dus kan nu nog niet vertellen of het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13:18
companion_cube schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:27:
[...]

Voordeel is wel dat als je met Hue schakelt de verlichting bijvoorbeeld meeloopt met de zonsondergang/-opkomst.

Dat doe ik zelf ook met de verlichting bij de voordeur bijvoorbeeld, vind het fijn werken! :)
Welt super!
Let alleen even op dat je de goede verlichting koopt.

Ik heb vanmiddag een set gekocht bij de Praxis en dat werkt prima.

Alleen iedere keer als ik hem uitschakel en weer inschakel begint hij als een gek te knipperen en moet ik eerst 7x op het knopje op de stekker drukken voordat de verlichting normaal “aan” staat 😡

€50 weggegooid, kan dit moeilijk nog terugbrengen. Helemaal opgehangen en geklemd.

[ Voor 6% gewijzigd door Tweak_ers op 08-12-2024 21:06 ]

Pagina: 1