Samsung Frame muurbeugel draaiend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelstroop4
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-01 17:28
Beste mede-tweakers,

Ik zit te twijfelen om een Samsung frame te kopen. Hij zou prachtig op de schouw te monteren zijn in ons nieuwe huis. Nu zouden we deze het liefste monteren op een draaiende wall mount die wel mooi aansluit op de muur, hij hoeft niet 'naar voren te kunnen', maar moet wel tussen portret en landschap modus kunnen wisselen.
Ik zag dat er een automatische wall mount (2022) was van Samsung die dit kon, maar dat die niet werkt met de frame van 2024. De frame van 2022 heeft echter een flink veel slechtere beeldkwaliteit.

Wat zouden jullie adviseren?

Bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:35

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Voor aankoopadvies hebben we een apart forum, ik verplaats je bericht.

Ik weet er niets van dat The Frame 2024 een betere beeldkwaliteit heeft, ik zie nog steeds een basis-LCD met randverlichting, voor een dergelijk dure televisie verwacht je beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelstroop4
@dmantione dank voor het verplaatsen. Ik had het over de volgende: uitvoering: Samsung The Frame QLED LS03D (2024) 55" Wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ja, dus als we ze in RTings naast elkaar zetten:

https://www.rtings.com/tv...ame-2024-qled/32326/56163

... scoren ze beiden een 7,9, waarbij bij het contrast een kritische opmerking staat over de 2024-versie. Dus waarop baseer jij dat de 2024 beter beeld zou geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelstroop4
Joh, je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat ik af ging van wat 'men' zegt. Maar dan ga ik nog eens kritisch kijken of ik niet toch de 2022 versie koop (of toch iets anders, want wat jij ooit zegt, de kwaliteit van het beeld is niet geweldig).

Heb je een tip voor een andere picture frame tv?

Hartelijke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik denk dat de belangrijkste alternatieven de G4 zijn, die vlak op de muur gemonteerd kan worden en daardoor esthetisch erg strak is, en de Samsung-televisies met de One Connectbox zoals de QN95D en S95B. Kwa kwaliteit zijn ze het andere uiterste van The Frame.

Directe concurrenten van The Frame zijn de Hisense CanvasTV en TCL NxtFrame. De CanvasTV wordt op het moment geïntroduceerd en is al op enkele plaatsen, helaas buiten Nederland, te koop, de NxtFrame is al beter verkrijgbaar. Of de NxtFrame veel beter is dan The Frame is natuurlijk ook een vraag.

Als het je om de houten lijst van The Frame te doen is: Laat een timmerman een mooie lijst maken.

[ Voor 8% gewijzigd door dmantione op 25-11-2024 14:31 ]

Pagina: 1