Toon posts:

Ramp VS gevolgen voor hardware prijzen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dit niet verkeerd, maar heeft iemand een idee wat de gevolgen van de situatie in de VS zullen zijn voor de toch al niet zo best lopende PC industrie? Heeft een dalend vertrouwen van de bevolking (dit werd gemeld op CNN) in de economie van een dergelijk continent (dus een grote markt)ook globale gevolgen? Zouden de prijzen hier wel of niet door beinvloed worden? :?

Verwijderd

ik geloof eigenlijk niet dat het dan veranderd door zo'n ramp.

Als dat wel zo is lijkt me dat de wereld wel erg geschift in elkaar zit, want wat hebt hardware nou met zo'n ramp te maken

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Op donderdag 13 september 2001 18:40 schreef Renko het volgende:
ik geloof eigenlijk niet dat het dan veranderd door zo'n ramp.

Als dat wel zo is lijkt me dat de wereld wel erg geschift in elkaar zit, want wat hebt hardware nou met zo'n ramp te maken
Een hoop. Heeeeel veel handel gaat via de USA. Als dat stil ligt en er is weinig aanvoer van producten zullen de prijzen omhoog gaan.

Maar. de dollar kan zakken. dan gaan de prijzen omlaag. En als er genoeg producten uit bvb korea enzo kunnen komen wat niet naar de USA gaat is er overschot en zullen de prijzen wat omlaag gaan...

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

de $ stijgt toch juist? als je nu $ gaat kopen kun je later winst op maken. en hardware prijzen zullen wel omhoog gaan denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 september 2001 18:42 schreef InterCC het volgende:[..]Een hoop. Heeeeel veel handel gaat via de USA. Als dat stil ligt en er is weinig aanvoer van producten zullen de prijzen omhoog gaan.

Maar de dollar kan zakken. dan gaan de prijzen omlaag. En als er genoeg producten uit bvb korea enzo kunnen komen wat niet naar de USA gaat is er overschot en zullen de prijzen wat omlaag gaan...
Daar zat ik dus ook aan te denken. De dollar zal omlaag gaan, maar veel producten komen via de VS. Maar aan de andere kant als de productie omlaag gaat, en ook de vraag (van zowel bedrijven als consumenten)daalt betekent dit ook dat de producenten en tussen handel hun huidige voorraad niet kwijt kunnen. Een verlaging van de prijzen (wel met het risico dat de markt instort) zou de verkoop dan weer kunnen stimuleren.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24
Gevolg: Compaq en HP worden duurder, Toshiba en Fujitsu worden goedkoper :?

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

is dit ten eerste niet wat voorbarig (beurzen VS liggen toch stil) en ten tweede hebben we nix beters te lullen...
dit lijkt mij niet erg interessant.

als je toch geld hebt voor hardware geef het dan uit aan een donatie richting slachtoffers ofzo.... |:(

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 19:03 schreef FMS het volgende:
de $ stijgt toch juist? als je nu $ gaat kopen kun je later winst op maken. en hardware prijzen zullen wel omhoog gaan denk ik.
Wat ik begrepen had is dat de dollar gedaald is ten opzichte van de euro als gevolg van deze ramp. Maar misschien trekt dat snel bij (of is dat al gebeurd).
Verder sluit ik me bij TG aan.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 september 2001 00:22 schreef TG het volgende:
is dit ten eerste niet wat voorbarig (beurzen VS liggen toch stil) en ten tweede hebben we nix beters te lullen...

als je toch geld hebt voor hardware geef het dan uit aan een donatie richting slachtoffers ofzo.... |:(
Ik zeg niet dat dit heel belangrijk is, maar ik vroeg me gewoon af hoe dat soort dingen gaan (had bv ook over de olie handel kunnen gaan). Ik zat op dit forum en toen kwam die vraag bij me op. De beurzen in de VS liggen wel stil, maar die in de rest van de wereld namelijk niet.

Er zijn trouwens on-interessantere onderwerpen te vinden op het GOT. Dit gaat over een stukje van de wereld economie en eens niet over de mijne gaat sneller dan de jouwe.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.redcross.org/images/homemasthd.jpg

http://www.redcross.org/donate/donate.html

Afbeeldingslocatie: http://www.paypal.com/images/donate_relief.gif

http://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=p/gen/relief-outside

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:20
denk dat het nu iets stijgt.
Maar later zakt het in mekaar.
Omdat de dollar naar beneden flikkert

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk niet dat het zo snel zal gaan. Er werd verwacht dat de benzine ook direct omhoog zal schieten maar dat is gelukkig nog niet gebeurd. Heb zelf al wel nog wat geheugen gekocht maar dat had ik al eerder besloten vanwege de zeer lage prijzne

Verwijderd

kdenk eerder dat de prijzen omlaag zullen gaan as maandag
dollar omlaag en er zijn toch nog voorraden en als die op zijn gaan ze denk ik weer omhoog :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:22
mm.. ik ben benieuwd..

heb van div leveranciers gehoord dat oa geheugen gaat stijgen.... $10 voor 128Mb duurder hadden ze t over, als gevolg van..

maar ik kan zelf ff geen link leggen tussen duurder geheugen en een WTC eik....
maybe een zieke actie om meer te verkopen :?

Verwijderd

Ik denk dat de dollar wel een aardige tik gaat krijgen. Dus zullen de prijzen wel iets dalen

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 12:38

Beetje onzinnig he?!
Amerika is een van de rijkste landen ter wereld.

Vind ik beter dan je uithongerende mensen kan steunen in de 3rde wereld ( denk dat daar ook wel minstens 5000 mensen per dag sterven aan ondervoeding. En dat hebben we al geacepteerd naar het schijnt ). Deze kan je nog wel helpen met hun leven.
Helaas de mensen die onder het puin liggen niet meer.

Door -Amerikaanse- hardware te kopen, zou je daardoor de economie kunnen steunen, zodat deze niet inelkaar zakt!
Maar dat merken we maandag om 3 uur wel, als de beurs daar open gaat.

American Express vraagbaak

Verwijderd

Ik denk zeker dat de prijzen og verder zullen dalen , de ramp in de usa terzijde.
De failiette internet bedrijven zijn bezig met dumpen van hun spullen waardoor het in Europa alleen nog maar goedkoper wordt tot een zeker dieptepunt.
Daarna zoals verw8 gaan ze binnen korte tijd weer keihard omhoog. De tijd breekt aan om jullie cpu's te gaan upgraden , al hadden jullie dit zelf ook wel begrepen *D

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 12:38
Natuurlijk dalen de prijzen ( buiten het extra dalen al om, dat het altijd doet )
Hoger zal het zeker niet worden!

Ramp--- beurs stort in ( of verliest veel )---- consumenten vertrouwen neemt nog verder af--- minder computers verkoch

---- PC producenten zitten met voorraden--- worden groter door ramp doordat mensen minder vertrouwen hebben ---- moeten dumpen------

Beurs verliest veel---- dollar daalt---- computer spullen worden goedkoper------

Ik zie niet hoe dit kan gaan stijgen.
Stijgen alleen door verhoogde vraag of verhoogde dollar, of natuurlijk verminderde productie ( zoals toen met die aardbeving in japan ).

American Express vraagbaak

Pagina: 1