Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProximaCentaur
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 23-11-2024
Mijn hostingpakket is overgezet naar een nieuwe server. Hierdoor kan ik niet meer inloggen op mijn webmail. Ik heb van mijn provider een mail gekregen dat ik hiervoor in mijn DirectAdmin bij het DNS een nieuw IP-adres moet invullen. Ik ben zelf een leek aan deze kant van de IT. Kan iemand mij de goede richting in wijzen, hoe kan ik weer bij mijn webmail inloggen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat is nogal een open vraag. Waar kom je precies niet uit? DNS is over het algemeen redelijk basis beschreven. Hier een voorbeeld van een willekeurige provider maar wellicht dat jouw provider ook gewoon documentatie heeft.

Maar wat meer input van jouw kant zou fijn zijn.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:51
ProximaCentaur schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:23:
Mijn hostingpakket is overgezet naar een nieuwe server. Hierdoor kan ik niet meer inloggen op mijn webmail. Ik heb van mijn provider een mail gekregen dat ik hiervoor in mijn DirectAdmin bij het DNS een nieuw IP-adres moet invullen.
Heb je je websitehosting en je domeinnaam bij dezelfde partij afgenomen?
Kan iemand mij de goede richting in wijzen, hoe kan ik weer bij mijn webmail inloggen?
Hoe logde je in bij je webmail voor de overzetting?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je mail en site op dezelfde server staan zul je vermoedelijk een A-record hebben die wijst naar bijv. webmail.jouwdomein.nl. Die moet je dan aanpassen door het IP in te vullen van de betr. webserver.

Als je webmail bij een andere hostingpartij staat zou er in principe niets moeten zijn veranderd omdat je websiteboer een migratie zou moeten hebben uitgevoerd met behoud van je records, zo niet dan zijn het prutsers :+

I reject your reality and substitute my own