Hey even een vraagje over crossover instellingen.
Ik heb een jaar geleden een teufel ultima 40 surround aangekocht met een denon x2800h versterker ik heb deze een beetje via de audyseyy afgesteld...
Ik heb onlangs ook de dolby atmos reflekt speakers gekocht...
Nu ben ik alles wat aan het afstellen en heb al veel topics em filmpjes bekeken... maar graak er nog steeds wat moeilijk aan uit wat een goede afstelling zou zijn mits ik zoveel verschillende dingen lees.
front speakers 39 - 20000hz
Center speaker 90- 20000hz
Surround speakers 70 - 20000hz
Dolby atmos speakers 150 - 20000hz
Subwoofer (-3db) 33hz bereik 33 - 190hz
Lpf 120hz(LFE)
Ik lees dat het goed is om alles in te stellen op +10hz... maar dan lees ik weer dat het goed is om alles thx op 80hz te zetten...
Alsook LFE+ main te gebruiken
Mijn vraag is dus wat zou de beste crossover setup zijn en instellingen van de sub woofer.
Ik heb een jaar geleden een teufel ultima 40 surround aangekocht met een denon x2800h versterker ik heb deze een beetje via de audyseyy afgesteld...
Ik heb onlangs ook de dolby atmos reflekt speakers gekocht...
Nu ben ik alles wat aan het afstellen en heb al veel topics em filmpjes bekeken... maar graak er nog steeds wat moeilijk aan uit wat een goede afstelling zou zijn mits ik zoveel verschillende dingen lees.
front speakers 39 - 20000hz
Center speaker 90- 20000hz
Surround speakers 70 - 20000hz
Dolby atmos speakers 150 - 20000hz
Subwoofer (-3db) 33hz bereik 33 - 190hz
Lpf 120hz(LFE)
Ik lees dat het goed is om alles in te stellen op +10hz... maar dan lees ik weer dat het goed is om alles thx op 80hz te zetten...
Alsook LFE+ main te gebruiken
Mijn vraag is dus wat zou de beste crossover setup zijn en instellingen van de sub woofer.