Muizen specs: Horizontale scroll vs scroll wheel tilt

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
In de pricewatch bestaat er voor muizen onder "muis eigenschappen" de optie "horizontale scroll". Er zijn echter twee soorten betekenissen hiervoor te bedenken: 1) een tweede scroll wheel waarmee horizontaal kan scrollen door bijv. een document, en 2) een uitbreiding op de bestaande scrollwheel waardoor als je tegen de zijkant van de scroll wheel naar links of naar rechts duwt, je horizontaal door een document beweegt. In dat laatste geval duw je er tegen waardoor het niet echt scrollen is.

Een product met een echte horizontale scroll knop is de Logitech MX Master 3S. De knop is hier in actie te zien.

Een product met scroll tilt is bijv. de Logitech MX Anywhere 2S. De knop is hier in actie te zien. Muizen met scroll tilt hebben vaak kleine pijltjes staan naast de verticale scroll wheel.

In de prijswatch worden beide betekenissen gebruikt onder de eigenschap "horizontale scroll" als ik naar producten kijk. Maar de naam "horizontale scroll" geeft bij mij (en daarmee mogelijk ook andere Tweakers) verwarring of scroll tilt daar ook onder valt. Er is immers geen sprake van een scrollende beweging van de vinger, ondanks dat er wel een scroll effect kan ontstaan op de computer (maar dat kan ook met de binaire mouse4 en mouse5 knoppen, als je die functionaliteit daar softwarematig aan toekent).

Zou het een idee zijn om "scroll tilt" of iets dergelijks als eigenschap toe te voegen, om deze onduidelijkheid weg te verminderen? "Horizontale scroll" zou dan nog steeds verwarring kunnen geven als je de eigenschap "scroll tilt" over het hoofd ziet. Eventueel zou een andere benaming dan "2de scroll" ofzo kunnen zijn, of "fysieke horizontale scroll", of iets dergelijks.
Als er voor één eigenschap wordt gekozen i.p.v. twee, dan zou "horizontale scroll (inc. tilt)" duidelijker zijn dan alleen "horizontale scroll".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:32

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik heb een collega gevraagd mee te kijken :)

Dit topic is gesloten.