Ja zo'n houten vloer er uit (40m2) was hier in een weekend gefixt met gemiddeld 2,5 man sterk en dan hebben we echt geen lange dagen gemaakt. ~2,5k in de pocket. Een afvalcontainer voor alleen hout is een stuk goedkoper dan algemeen puin. Reciprozaag met genoeg reserve zaagjes, (oude) circelzaag, koevoet en gaan.
Hier ben ik ook bezig met het vervangen van de vloer. Wel licht gewicht ivm fundering dus geen beton of dekcement maar een van de vele renovatievloeren. En als ik zie wat dat kost, vind ik de prijs die je hebt gekregen nog niet eens zo heel hoog.
Wat offerte prijzen van afgelopen jaar:
- VBI renovatievloer door aannemer (met dichtgewicht balken en plaatwerk als toplaag, geen zandcement en geen vloerververwarming): 17k. Hiervan is 2,5k het verwijderen. Rc5,6
- Compofloor zonder vloerverwarming en zelf verwijderen: 11k, Rc4,2
- Casettevloer met vloerverwarming en verwijderen, 20K, Rc5,7 Ook hier is het verwijderdeel ~2,5k
- Schuimbeton door aannemer met vloerverwarming en dekcement: 13k (als onderdeel van grotere klus, hiervan is verwiijderen 2k)
- Alles zelf doen met Havebo renovatie vloer met stalen liggers, vloerverwarming in fermacell ~6K, Rc5,7
Ik ben dus nu met de laatste optie bezig en zelf de handjes uit de mouwen

met lichtgewicht stalen liggers van havebo (of vergelijkbaar systeem) is dat goed te doen, met betonnen liggers heb je veel potige vrienden nodig. Die krengen zijn zwaar...
Ik heb veel offertes gvraag zonder vloerverwarming omdat deze ook gelegd moest worden in een nieuwe aanbouw. Schuimbeton is doorgaans het goedkoopst maar vond ik bouwkundig niet de beste oplossing en ik hou mijn kruipruimte graag.
Vraag inderdaad naar andere broodjes met hogere Rc waarde. Het is voor de aannemer een kwestie van andere broodjes kopen die ~15 euro per stuk duurder zijn. Voor de aanbouw vroeg hij een achteliljk hoog bedrag voor Rc6 ipv Rc3,7 maar toen ik duidelijk maakte dat het een kwestie was van andere broodjes gebruiken, draaide hij wat bij en bleef de meerprijs beperkt. Ze weten het gewoon niet. Dat is ook een reden dat compofloor is afgevallen, die konden niet hoger gaan dan Rc4,2.
Alles is exclusief riool en andere leiding werk. Zeker bij schuimbeton wil je dat dit op orde is voor de nieuwe vloer, bij de anderen eigenlijk ook wel.
[
Voor 5% gewijzigd door
Wuursj op 25-11-2024 11:48
]
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst