Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 19:40

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Sinds september een LG multisplit (MU2R15) en 2x een 2.5kw binnenunit (PC09ST). De ene binnenunit heeft ongeveer 3 meter koelleiding, de ander bijna 11 meter. Helaas nog niet goed kunnen testen aangezien het nog niet warm of koud genoeg is geweest, tot nu.

We gebruiken de airco vooral om de slaapkamers te verwarmen/koelen. Betreft een goed geïsoleerd nieuwbouwhuis uit 2023.

Nu het buiten tussen de 1-5 graden is willen we de slaapkamers verwarmen. De kamer met korte koelleiding schiet even in defrost modus, maar gaat kort daarna verwarmen. De kamer met de lange koelleiding schiet na +/- 3 minuten verwarmen in de defrost modus en komt hier ook niet meer uit, soms schiet hij al gelijk in de defrost modus.

Dit speelt vooral als ik alléén die kamer verwarm, zodra ik beide binnenunits op verwarmen zet lijkt het prima te werken. Ik snap dat even defrosten normaal is, maar is dit ook normaal?!

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:15
Bel je installateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Bedankt, daar kan ik wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:43

AMDFreak

Intel is zo..

Als je de temperatuur wat hoger zet? Want het kan ook zijn dat hij voelt dat hij al op temperatuur is.. de pictrogram is identiek aan aan de defrostmode.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Dat zou ik inderdaad eens kunnen proberen, hij geeft na een paar minuten al 24 graden aan terwijl het écht geen 24 graden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Iets hoger zetten leek te werken, probleem is dat hij direct al begint in de defrost modus en het dus lang duurt voordat hij begint te verwarmen. Als ie dan verwarmt, stopt ie na 10 minuten weer.

Gisteravond viel ineens alles uit, airco's lijken geen stroom te hebben. Zekering in de meterkast is gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:45
Airco moet te hard werken en komt snel in defrost? Weetniet hoeveel je probeert te verwarmen maar 2.5kw voor een woonkamer bijv. gaat niet werken

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Het gaat om twee slaapkamers van 30 en 55 m3. Moet ie qua vermogen prima kunnen.

Ik krijg 'em overigens niet meer aan nu...

[ Voor 22% gewijzigd door koekjah op 29-11-2024 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timdows
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:25
@koekjah
Heb je 't kunnen oplossen, en zo ja hoe?
Wij denken een soort gelijk issue te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
De buitenunit is defect, stopte er ineens mee. Wordt komende week onder garantie vervangen. Ff kijken of t daarna beter gaat...

Pagina: 1