Moeizaam schakelen na vervangen van de koppling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatDutchIdiot
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-04 21:23
Ik rij in een ford focus uit 2018 met 100.000km op de teller. Vorig week ging het mis, bij het terugschakelen kon ik met geen mogelijkheid meer in een versnelling komen. De versnellingspook pakt niet een versnelling en zodra je de pook los liet, viel deze in de neutraal. ANWB gebeld en afgesleept want het was niet te fixen.

Donderdag belde de garage en gaven aan dat het 1100 euro ging kosten, want de koppeling moest vervangen worden. Vandaag kon ik de auto ophalen.

Ik stapte in en probeerde de auto aan te zetten, wat al bijzonder moeilijk ging. Sloeg steeds af en hij wilde niet in de versnelling. Beetje lopen pompen met de koppeling, omdat die nog wel heel licht voelde en toen lukte het om de auto aan de gang te krijgen. Al rijdend geen problemen gehad, ook veel geschakeld om te voelen en testen of het weer werkt.

Eenmaal thuis gekomen moesten we nog ff door naar de supermarkt en na het boodschappen doen, had ik weer hetzelfde probleem. Auto wilde niet in de versnelling, kon dus niet rijden. Van alles geprobeerd en heel even kreeg ik m in de versnelling maar ik had echt vrijwel geen vermogen. Auto maakt megaveel toeren, maar trok amper naar 10 km/u. Auto aan de kant gezet en meermaals geprobeerd maar het leek weer gedaan...

Toen ik aan het bellen was met mn ouders om thuisgebracht te worden, legde ik uit wat ik probeerde en deed dat ook zodat mn vader hoorde wat het probleem is. En toen deed ie het ineens weer.

Wederom meermaals geschakeld, rustig gereden en in de straat van alles uitgeprobeerd. Schakelen naar de 1, stilstaan, in zn neutraal zetten en weer wegrijden in de 1. Het lijkt nu weer enigzins normaal, maar het voelt gewoon niet fijn dat het zo haperig gaat.

Is dit normaal bij een nieuwe koppeling dat de auto nog ff in moet draaien voordat ie helemaal de oude is? Ben nu al te bang dat ik maandag weer onderweg stil kom te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 00:26
Dat de koppeling wat lichter is dan voorheen dat kan wel kloppen omdat alles nieuw is…
Het feit dat jij moet pompen om druk te krijgen op je koppeling klinkt als een niet goed ontluchtte of lekkende koppelingscilinder… zou hier maar even mee teruggaan naar de garage voordat je helemaal geen druk meer hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
laat je vader er eens in rijden, als hij het zelfde ervaart dan terug naar de garage.
Daar kan de monteur ook even rijden om het probleem te ervaren..

Want als 3 personen het probleem ervaren is er ergens iets niet goed gegaan..
misschien moeten de schakel kabels even versteld worden (maar dat lost nog niet je geen druk op)

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat is er toch tegenwoordig met niet eerst teruggaan maar zelf aanklooien? :?

Je hebt 1100 euro neergelegd kerel! Hup terug naar de garage en niet eerder weggaan dan dat jij tevreden bent!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 20:25
Er zit net een nieuwe koppeling in a 1100 en het werkt niet zoals je verwacht? Dan bel je toch direct even met de garage? Snap niet waarom je niet direct hebt gemeld dat ie raar startte toen je m ophaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatDutchIdiot
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-04 21:23
Falcon schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:26:
Wat is er toch tegenwoordig met niet eerst teruggaan maar zelf aanklooien? :?

Je hebt 1100 euro neergelegd kerel! Hup terug naar de garage en niet eerder weggaan dan dat jij tevreden bent!
Tis zaterdag, werkplaats is niet open dus terug gaan kan ik pas maandag doen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 22:47
ThatDutchIdiot schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:29:[...] Tis zaterdag, werkplaats is niet open dus terug gaan kan ik pas maandag doen helaas
Nou en? Het rijdt nu toch? Ik zie echt het probleem niet (of ben ik nou gek?) en al helemaal niet waarom je hierover een topic gaat openen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Chriztiaan schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:26:
Er zit net een nieuwe koppeling in a 1100 en het werkt niet zoals je verwacht? Dan bel je toch direct even met de garage? Snap niet waarom je niet direct hebt gemeld dat ie raar startte toen je m ophaalde.
als het een dealer is zou ik de auto gewoon neerzetten.

hee gasten, reparatie niet goed. auto rijd moeilijk..
hebben jullie even een leen auto..

als het echt alleen een garage is, ja dan heb je pech.
Maandag weer een dag

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

ThatDutchIdiot schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:14:
Is dit normaal bij een nieuwe koppeling dat de auto nog ff in moet draaien voordat ie helemaal de oude is? Ben nu al te bang dat ik maandag weer onderweg stil kom te staan
Nee, nieuwe koppeling moet meteen rijden als een nieuwe koppeling.
Er is dus duidelijk is misgegaan bij de installatie, ik vermoed een probleem met het hydraulische systeem van de koppeling. Een probleem met de hoofdcylinder of de hulpcylinder of lucht in het systeem.
Niet mee rijden en teruggaan naar de garage :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Pagina: 1