Toon posts:

Red Alert via TCP netwerk- hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen hoe ik Red Alert kan spelen via mijn locale netwerk? Ik heb het al geprobeerd om het via multiplayer te doen, maar als ik dan wil gaan spelen, kunnen de 2 computers niet inloggen in de level..

Weet iemand hoe ik dit kan doen?
Of weet iemand een leuk spel, maar niet al te groot en 'systeem eisend' wat ik kan vinden op eht web.. Zo ja waar? Zo'n soort spel als Red Alert, zoals Warcraft 2

Alvast bedankt!

Verwijderd

nee niet wat je kan vinden op het web en wat legaal is, maar heb je wel IPX/SPX geinstalleerd?

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 16:25

Rashann

Zoek de hond...

Red Alert en WarCraft II via TCP/IP kan niet zomaar, dan moet er iets tussen komen op IPX over TCP te verzenden (ik kan me iets als Kali herinneren hiervoor)

Het makkelijkst is echter om ook gewoon IPX te instaleren op je LAN. Mocht het echter via Internet gaan, dan moet je die Kali eens proberen...

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Topicstarter
Kun je me vertellen hoe ik het via IPX kan spelen?

Verwijderd

[Beetje Offtopic maar toch niet helemaal :-) ]
Weet iemand eigenlijk of je Redalert 1 ook op de eenofandere manier met 4 spelers over internet kan spelen? standaard kan je maar met 2 :'(
[/Beetje Offtopic maar toch niet helemaal :-) ]

Verwijderd

Je gaat naar je configuratiescherm, klikt dan op netwerk > toevoegen > protocol > MicroSoft > IPX en klaar is kees.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

moet dit niet in Network Troubleshooting ;)

Elect a clown, expect a circus.

Verwijderd

ftpsurver roept banaan-x

Verwijderd

Topicstarter
En wat is die Kali dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:47

sus

is druk :+

Owkee, sorry voor het omhoogschoppen...

Ik heb dus ook problemen met Red Alert via mijn local netwerk.

Hoe ziet het er uit.
code:
1
2
3
kabel-> win2kAS -> PC1 (winXP)
            -> PC2 (WinXP)
            -> PC3 enz. (WinXP)

Alle kabels zijn CAT5e kabels, kaarten zijn RTL 8029(AS) (10MB). Ik heb als protocol TCP/IP en IPX/SPX geinstalleerd.

Nu wil het dus op geen enkele manier lukken om via het netwerk tegen elkaar te gamen. Ook via internet wil dit niet lukken. Moet je, om lokaal te kunnen gamen, ook dat Westwood Chat installeren?? Zo nee, hoe kan ik het dan oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Op donderdag 13 september 2001 19:05 schreef JUDGExKTF het volgende:
[Beetje Offtopic maar toch niet helemaal :-) ]
Weet iemand eigenlijk of je Redalert 1 ook op de eenofandere manier met 4 spelers over internet kan spelen? standaard kan je maar met 2 :'(
[/Beetje Offtopic maar toch niet helemaal :-) ]
Ik heb het wel eens met z'n drieen gespeeld. Maar is al lang geleden. Misschien weet iemand het trucje, maar het is voor elkaar te krijgen. By the way, loopt de server van RA1 nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

topic al 3 maanden oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 16:25

Rashann

Zoek de hond...

Op maandag 03 december 2001 14:06 schreef suspicious het volgende:
Owkee, sorry voor het omhoogschoppen...

Ik heb dus ook problemen met Red Alert via mijn local netwerk.

Hoe ziet het er uit.
code:
1
2
3
kabel-> win2kAS -> PC1 (winXP)
            -> PC2 (WinXP)
            -> PC3 enz. (WinXP)

Alle kabels zijn CAT5e kabels, kaarten zijn RTL 8029(AS) (10MB). Ik heb als protocol TCP/IP en IPX/SPX geinstalleerd.

Nu wil het dus op geen enkele manier lukken om via het netwerk tegen elkaar te gamen. Ook via internet wil dit niet lukken. Moet je, om lokaal te kunnen gamen, ook dat Westwood Chat installeren?? Zo nee, hoe kan ik het dan oplossen??
Probleem is dat XP (en NT/2000) een andere IPX/SPX gebruiken als Win9X (of in ieder geval zo dat spellen die het in 9X proberen te vinden dit niet kunenn in NT/2000/XP).

Dus, helaas, je kan Red Alert waarschijnlijk niet via XP multiplayeren... (toch maar eens een keer gaan zoeken naar een Win9X implementatie van IPX voor 2000/XP)

If nothing is written below, I was the last to reply...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Ik denk dat dat dus klopt. Ik heb nu win98 erbij gezet, en daar werkt het perfect.

Waarom is dan dat protocal anders onder winXP? Dat moet toch aan bepaalde eisen voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:16
Hmmm ik had een probeleempje met RA2 multiplayer over m'n LANnetje. IPX/SPX geinstalleerd, nix doen. Ik alle instellingen na gelopen, meer dan een uur zitten kloten met die netwerk instellingen om vervolgens de briljante ontdekking te doen dat ik vergeten was om m'n netwerkkaart waar de kabel (internet) verbinding op binnen komt uit te zetten. Niet een van m'n meest heldere momenten...
Pagina: 1