Iphone first generation (jaar 2007)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krideba
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 23-11-2024
Dag Tweakers

Ik heb als Vintage en echte Apple-fan recentelijk de Iphone first generation in huis.

Na wat research zou blijken dat het tot op vandaag nog steeds mogelijk te zijn om er mee te kunnen sms’en en bellen.
Toen ik de Sim-kaart verstak en teste om een sms te zenden lukte dit niet.
Ik vermoed dat mijn Sim-kaart of de netwerken het niet (meer) ondersteunen (wat ik uiteraard niet abnormaal vind voor een telefoon van ondertussen 17 jaar oud).

Ik heb als provider Mobile-Vikings.

Toch zou ik het zo machtig vinden als ik er nog in zou slagen om met mijn vintage-iPhone nog te kunnen sms'en en/of bellen.

Mensen die hier meer info over weten? Of mij nu al kunnen meegeven dat ik die hoop volledig mag opdoeken?

Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:10
Als ik dat in Nederland zou proberen zou ik een Sim van het KPN, Odido en Vodafone proberen.
Maar Mobile-Vikings is Belgisch als ik goed kijk, en daar weet ik minder van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfijma
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Is het een Amerikaans exemplaar? Ik meen me te herinneren dat die een ander modem hadden (dus geen 'Europese' GSM). Of is het zo'n Duitse exemplaar en zit er nog een provider-lock van T-mobile op?

In mijn herinnering is de iPhone 'first generation' (officieel en verwarrend: '2G') nooit in Nederland en België verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:32
Sim kaarten veranderen van codering/versleuteling, dus een nieuwe sim kaart gaat waarschijnlijk niet werken omdat de software die codering niet kent.
Een oude sim kaart op een netwerk dat nog 2G ondersteunt kan het mogelijk wel doen, maar dan moet je die wel net toevallig hebben en moet deze ook nog actief zijn. Oh ja, en het moet een GSM toestel zijn, niet CDMA, zoals hierboven aangegeven, een Amerikaanse standaard die hier niet werkt.