Sonos en Google Home

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-05 19:49
Onderwerp: Hulp gevraagd: Sonos koppelen aan Google Home lukt niet

Hoi allemaal,

Ik heb een probleem waar ik al de hele dag mee bezig ben en waar ik niet uitkom. Hopelijk kan iemand mij helpen!

Thuis heb ik een Google Nest Hub 2 en om muziek te kunnen streamen, heb ik een Sonos Amp gekocht. Deze heb ik via de Sonos-app geïnstalleerd, en de Amp werkt perfect met mijn televisie en muziek afspelen via de Sonos-app en Spotify-app.

Nu wil ik de Sonos Amp koppelen aan mijn Google Home, zodat ik deze kan bedienen via mijn Nest Hub. Maar hier loop ik vast:
  • Ik ga via de Google Home-app naar “Werkt met Google Home” en probeer Sonos te koppelen.
  • Ik log in met mijn Sonos-account, maar krijg de foutmelding: "Kan Sonos niet bereiken, probeer het opnieuw."
  • Als ik daarna in mijn telefoon kijk bij Google Services > Gekoppelde apps, zie ik dat Sonos wel gekoppeld is.
  • Toch verschijnt de Sonos Amp niet in de Google Home-app en kan ik hem niet bedienen via Google Home.
Ik heb al van alles geprobeerd: opnieuw koppelen, de Sonos-app opnieuw installeren, de Amp resetten, enzovoort. Ik las ergens dat de nieuwe Sonos-app bugs heeft, maar dit had ik niet verwacht.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een oplossing? Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Groeten,
Duk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wguliker
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-05 20:29
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ook ik krijg de melding Kan Sonos niet bereiken.
Maar bij mij wordt de sonos service (en dus ook de sonos speakers) niet toegevoegd.

Misschien een tijdelijk probleem bij de Sonos server?.

Overigens heb ik de sonos speakers pas net vandaag binnen en geïnstalleerd. Misschien moet je account een langere tijd acties zijn voor dat Google home hem kan toevoegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wguliker
En ik lees nu dit op de sonos website. Major Outage

https://status.sonos.com/?utm_source=embed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duk3n
Dank voor dit bericht, mijn ergernis was bijna door het plafond, maar het ligt dus niet aan mij of de producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wguliker
Hmf. Nu is de Major Outage blijkbaar opgelost, maar ik kan de sonos nog steeds niet toevoegen aan mijn Google Home. Nog even verder zoeken blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
Dito probleem. Geen verandering in de melding in de Google Home app.
Kan geen verbinding maken.

• DennisZ
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 23-04 20:13
Ik heb hetzelfde probleem. Hebben jullie al een oplossing gevonden?

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Ik heb problemen met het toevoegen van de beam, maar met de Era 100 of play 3 geen probleem.

Be Stronger Than Your Excuses

• wguliker
Nog steeds hetzelfde probleem. Ik dacht dat het misschien te maken had met de Era100. Maar bij KSR speelt dat dus geen rol blijkbaar. Ook op reddit forum en sonos community wordt dit probleem genoemd, maar ook daar nog geen oplossing bekend.

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:43
Hier hetzelfde probleem, speakers zijn altijd gekoppeld geweest maar ik krijg ze niet meer terug gekoppeld...

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_jaro
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 18-04 08:18
Ik heb dit probleem ook volgens mij ooit gehad dat ik mijn era 100 niet gekoppeld kreeg met alexa in dit geval.

Ik heb dit volgens mij weten op te lossen door dit de sonos site in een andere browser te laten openen.

Dan moet je ff in de instellingen van je gsm de standaardbrowser aanpassen. Ik gebruik Opera, en voor zover ik me herinner als ik dit in Chrome zelf liet openen werkte dit wel.

Ben hier niet meer 100% zeker over. Maar als ik jullie was zou ik is proberen dit in een andere browser te laten openen.

p_jaro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
Mijn oplossing is geweest terug te gaan naar de winkel en de Sonos spullen (AMP, ERA 300's) te retourneren. Jammer, want vroeger werkte SONOS echt perfect in huis met Google home en Spotify.

Blijkt maar weer dat niet elke update een verbetering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_jaro
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 18-04 08:18
duk3n schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:00:
Mijn oplossing is geweest terug te gaan naar de winkel en de Sonos spullen (AMP, ERA 300's) te retourneren. Jammer, want vroeger werkte SONOS echt perfect in huis met Google home en Spotify.

Blijkt maar weer dat niet elke update een verbetering is.
Bij mij werkt sonos nog, en ben er nog steeds zeer tevreden over haha. Vind de geluidskwaliteit ook zeer goed... Af en toe is een beetje tinkeren mag ook wel haha, naar mijn mening toch 😅

p_jaro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wguliker
Bij mij werkt het weer! Heb niet iets veranderd in de instellingen of in de router.
Pagina: 1