Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 20:28
Ik heb momenteel een Sony OLED 55 inch (a8) ik heb de mogelijkheid om deze nu te upgraden (vanwege dode pixels).

Ik heb nu de keuze tussen de volgende OLED modellen:
-Sony 55xr84, bijbetaling €815
-LG 55c4, bijbetaling €740
-LG 55g4, bijbetaling €935

Slagje groter de LG 65g4, bijbetaling €1300,-
Of niets doen, huidige tv houden… (€400-€500 voordeel van restwaarde tv heb ik dan niet).

Afstand tot tv is 3 meter. Wat zou jullie advies zijn? De 65 inch is niet helemaal eerlijk in het vergelijk, maar zou qua maat wel een echte upgrade zijn >:)

[ Voor 9% gewijzigd door chrissis op 22-11-2024 22:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:40
Had je een verzekering afgesloten? Zo ja, zijn de bijbetalingen absurd. Geldt ook voor wanneer je je beroept op non-conformiteit, mocht het bijv. om een volledige kolom defecte pixels gaan.

Zonder aanvullende info zou ik persoonlijk voor de LG 65G4 kiezen, dan ga je er op het gebiedt van beeldkwaliteit flink op vooruit evenals immersie (bijna 40% meer op beeldoppervlakte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9VEsr2kYOpeyEoCZXGyERH5M6B4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LxUNkboXn9OUD9zsNTIwaauh.jpg?f=fotoalbum_large

Zie de bult, en op nog een paar plekken dode pixels. Maar die zijn niet zichtbaar bij normaal gebruik. Ik heb via mijn rechtsbijstandsverzekering het proberen te spelen op basis van non conformiteit, echter die gaven het weinig kans van slagen. Die hebben het uiteindelijk afgekocht voor €500,-. Ook de hulp van fopjurist in deze gehad. Mag ik kwam zowel bij de rechtsbijstandsverzekering als de verkoelende partij niet heel veel verder. Netto heb ik dus een nieuwe LG c4 voor rond de €200,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Er is hier sprake van te weinig achtergrondinformatie om een goed advies te geven, of een duurdere televisie meerwaarde heeft, is heel persoonlijk en zonder informatie waar je de televisie voor gebruikt en waar je waarde aan hecht, is het heel lastig adviseren.

In beginsel is dat voldoende voor een moderator om een onderwerp op slot te zetten, maar ik zal mijn sleutels even in mijn zak laten zitten. Wel het verzoek om alsnog achtergrondinformatie te geven, zodat er een kwalitatief goed antwoord kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Excuus, was misschien inderdaad te kort door de bocht.

TV zal met name voor films en series kijken worden gebruikt. Er zal niet worden gegamed. TV zal aan de wand komen te hangen (de G serie dmv eigen beugel). Geluid van tv is geen issue/meerwaarde ivm aanwezigheid soundbar.

Opties:
-Sony 55xr84: redelijke korting vanuit Sony waardoor interessant, anders te duur t.o.v. andere opties. Google tv bevalt. Simpele afstandsbediening werkt prettig.TV blinkt nergens echt in uit. Wel goede kleuren. Optisch mooi toestel.
-LG 55c4: meest voordelige keuze. Helderder dan Sony.
-LG 55g4: optie om erg plat op te hangen spreekt mij aan, zal hiervoor nog wel wat aanpassingen moeten maken. Hoge helderheid. 5 jaar paneel garantie.
-LG 65g4: qua grootte een upgrade. Maar wellicht overkill op 3 meter. 5 jaar garantie op paneel.

Zijn de 55 inch opties een duidelijk zichtbare upgrade t.o.v. de huidige tv? (Los van de dode pixels)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrissis
Zoals het nu staat ga ik voor de LG 65G4. Met de Sony en de 55G4 verwacht ik dat de upgrade niet heel groot zal zijn tov de huidige tv (ik kijk met name films en series). Netto betaal ik dan €800,-. Al met al denk ik een nette oplossing/resultaat.

[ Voor 18% gewijzigd door chrissis op 24-11-2024 22:00 ]

• chrissis
LG65G4 is gekocht! :)
Pagina: 1