Rookoverlast woning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helloflowers
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-11-2024
hoi allemaal,

Ik heb al een ruime tijd rookoverlast (nicotine) in mijn appartement van de buurman als hij rookt..

Ik zou heel graag willen weten of iemand weet of er een soort rookdetectormelder bestaat voor nicotine, waarmee je kan detecteren en aantonen dat deze rook in je appartement blijft hangen.
En als dit bestaat welke ik dan het beste kan kopen, welke goede kwaliteit is en niet te duur.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Met welk doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Wat is niet te duur?

Een beetje een leuke luchtkwaliteit meter kan prima aantonen of je schadelijke stoffen in je huis krijgt en of dat boven een schadelijke norm is.

Sigaretten rook doet mijn fijnstof meter leuk in het rode gebied slaan. Net als houtkachels, kaarsen en een gebakken ei zonder wasemkap.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helloflowers
@Ronald.42
Hoi,

Ik vind het alleen wel belangrijk dat die luchtkwaliteit meter dan kan aantonen dat hij rood kleurt omdat er nicotine in de woning komt en niet door andere stoffen.
Dus dat het om nicotine gaat.
Aangezien ik soms ook weleens een houtkachel ruik in huis.

Ik wil dus zegmaar graag een meter die echt kan aangeven of er nicotine aanwezig is in de woning en in welke norm, dus hoe schadelijk het is of de hoeveelheid.

Groetjes

[ Voor 21% gewijzigd door Helloflowers op 22-11-2024 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38

franssie

Save the albatross

@Helloflowers inderdaad, met welk doel?
Een Awair kan redelijk wat meten maar is niet goedkoop, en dan nog meet ie fijnstof en vluchtige stoffen (sigaret rook is beide) maar het is geen spectrum analyseer apparaat die je vertelt wat het precies is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik zou eerst eens kijken hoe er lucht uit een ander app bij je binnen komt :)

Ventilatie? Luchtroosters? Kieren?

[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 22-11-2024 21:12 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:00
Je zult dan met hepafilters en massaspectrometrie aan de slag moeten. Anders is het heel moeilijk om specifiek nicotine aan te tonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Helloflowers schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:11:
@Ronald.42
Hoi,

Ik vind het alleen wel belangrijk dat die luchtkwaliteit meter dan kan aantonen dat hij rood kleurt omdat er nicotine in de woning komt en niet door andere stoffen.
Dus dat het om nicotine gaat.
Aangezien ik soms ook weleens een houtkachel ruik in huis.

Groetjes
Vanwaar die focus op nicotine dan?
Ik zou denk ik meer ergenis hebben van de geur dan van die paar promille nicotine die je woning binnenkomt.
Het zit uiteindelijk ook in bijv. Aardappelen en tomaten.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 07:34
Waarschijnlijk ruik je sigarettenrook eerder dan een fijnstofmeter het kan meten. Hetzelfde geldt min of meer voor houtstookrook van buiten: je ruikt het wel, maar meten is nog best lastig. Het is niet te vergelijken met bronnen van fijnstof binnen omdat de concentraties daarbij veel hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
YakuzA schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:12:
Ik zou eerst eens kijken hoe er lucht uit een ander app bij je binnen komt :)

Ventilatie? Luchtroosters? Kieren?
Dit is wel de kern van een oplossing.

Als je eenmaal weet welk pad de lucht volgt dan valt er wat aan te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helloflowers
@Ronald.42 omdat het schadelijk is voor de gezondheid als je er elke dag ongevraagd in moet zitten omdat de buurman een ketterroker is….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Helloflowers schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:37:
@Ronald.42 omdat het schadelijk is voor de gezondheid als je er elke dag ongevraagd in moet zitten omdat de buurman een ketterroker is….
Dat zal wel meevallen als het een ander appartement is, uitstoot van vliegtuigen en auto's zullen een groter affect hebben waarschijnlijk. Kan me voorstellen dat je je erg ergert aan de geur, maar fijnstof zou voor mij een grotere zorg zijn.

Dus een tip van mij:
https://www.ikea.com/nl/n...treiniger-zwart-10488062/

Gebruiken met het koolstof filter, zet ér eentje naast je bed en eentje in de woonkamer. Top dingen en de filters zijn betaalbaar. Eventueel met een losse fijnstof meter (2,5) zul je zien dat het werkt, de vluchtige stoffen (nicotine oid) worden dan na het papierfilter door het koolstoffilter afgevangen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatyoudoing
  • Registratie: Mei 2024
  • Nu online
Als de buurman buiten rookt, kan je m dan niet vragen of 'ie ergens anders wil gaan roken? Hoe is het contact met je buurman?

Als hij binnen rookt en dan is er wellicht iets mis in je ventilatiesysteem en dat kan je bij je verhuurder neerleggen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Kettingroker vermoed ik.

Maar het meest schadelijk zijn de vele andere stoffen in de rook.
Nicotine is op zich in de waardes die jij in je woning binnen krijgt niet schadelijk.
Nicotine is de verslavende stof die er voor zorgt dat de roker telkens een nieuwe sigaret opsteekt en daarmee die duizenden schadelijke andere stoffen binnen krijgt die kankerverwekkend zijn.

Ik zou me focussen op het voorkomen dat je zijn walm kan ruiken in jou woning.
Dus focussen op welke vorm van ventilatie en naad en kier afdichting.

Je gaat hem toch niet kunnen stoppen met roken in zijn eigen woning.
Dus die euro's van een lucht meter steken in het verbeteren van de ventilatie en afdichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik denk dat nicotine niet het schadelijkste is aan sigarettenrook.

Verder vooral uitzoeken hoe het binnenkomt, rookt ie binnen onder de afzuigkap die te hard blaast of verkeerd gemonteerd is of verkeerde spec aangezien motorloos vaak verplicht is in app complexen als die aan de ventilatie hangt, komt het via buiten bij de roosters aan balkonrand etc.

[ Voor 31% gewijzigd door YakuzA op 22-11-2024 21:55 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
franssie schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:42:
[...]

Dat zal wel meevallen als het een ander appartement is, uitstoot van vliegtuigen en auto's zullen een groter affect hebben waarschijnlijk. Kan me voorstellen dat je je erg ergert aan de geur, maar fijnstof zou voor mij een grotere zorg zijn.

Dus een tip van mij:

Gebruiken met het koolstof filter, zet ér eentje naast je bed en eentje in de woonkamer. Top dingen en de filters zijn betaalbaar. Eventueel met een losse fijnstof meter (2,5) zul je zien dat het werkt, de vluchtige stoffen (nicotine oid) worden dan na het papierfilter door het koolstoffilter afgevangen.
Luchtreinigers zijn geweldig, maar je wilt ook de oorzaak wegnemen.

De neus is hier het krachtigste opsporingsmiddel. Kwestie van met de neus langs alle randen, roosters/ramen, en ventilatiekanelen om het punt van binnenkomst te bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 23:42

M2M

medicijnman

[...]

Dus een tip van mij:

En de fijnstofmeter hebben ze bij ikea ook gewoon staan:

https://www.ikea.com/nl/n...eitsensor-smart-00498231/

Ding werkt prima en gaat compleet over de floss als je je eitje iets te hard laat aanbranden :+ Lijkt dus prima te functioneren.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Rukapul eens, mijn post ging meer over hoe je de gezondheid binnenshuis kan verbeteren dan over de geuroverlast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 23:33
Helloflowers schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:11:
Ik wil dus zegmaar graag een meter die echt kan aangeven of er nicotine aanwezig is in de woning en in welke norm, dus hoe schadelijk het is of de hoeveelheid.
Een dergelijk apparaat wat specifiek nicotine (en de hoeveelheid) meet bestaat niet voor een 'huiselijke' omgeving.
Bovendien, de hoeveelheid nicotine in tabaksrook is zo laag dat je dat in een 'open' omgeving niet kunt meten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 23:58

Klippy

Still Game

Ik denk dat de nicotine vraag hier wat letterlijk wordt genomen.
Volgens mij wil @Helloflowers gewoon kunnen aantonen dat de rook van de buurman zijn/haar appartement binnenkomt. En een fijnstof meter zal inderdaad op meerdere dingen kunnen uitslaan en dan kan de buurman zeggen "dat is geen bewijs".

Maar zoals gezegd wordt dat lastig. Ga met hem in gesprek of laat een andere persoon ruiken als je echt onderbouwing wil hebben.
Je moet kijken waar het je woning binnen kan komen, ventilatieroosters, gedeelde kanalen voor mechanische ventilatie, ed. Misschien kan je daar wat mee, maar vergeet niet dat voldoende ventilatie veel belangrijker is. Als je straks niks meer ruikt omdat je woning potdicht zit is dat vele malen ongezonder dan dat beetje rook(geur).

Als het je puur om de geur gaat kan een (elektrische) luchtverfrisser misschien al verschil maken.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:15
Klippy schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:15:
Ik denk dat de nicotine vraag hier wat letterlijk wordt genomen.
Volgens mij wil @Helloflowers gewoon kunnen aantonen dat de rook van de buurman zijn/haar appartement binnenkomt. En een fijnstof meter zal inderdaad op meerdere dingen kunnen uitslaan en dan kan de buurman zeggen "dat is geen bewijs".

Maar zoals gezegd wordt dat lastig. Ga met hem in gesprek of laat een andere persoon ruiken als je echt onderbouwing wil hebben.
Je moet kijken waar het je woning binnen kan komen, ventilatieroosters, gedeelde kanalen voor mechanische ventilatie, ed. Misschien kan je daar wat mee, maar vergeet niet dat voldoende ventilatie veel belangrijker is. Als je straks niks meer ruikt omdat je woning potdicht zit is dat vele malen ongezonder dan dat beetje rook(geur).

Als het je puur om de geur gaat kan een (elektrische) luchtverfrisser misschien al verschil maken.
TS vraagt ook letterlijk om iets om nicotine te meten.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Ik zou vooral inzetten op mitigeren in plaats van op waarnemen.
Waarnemen heb je al gedaan, het is er en je kunt het kwantificeren met technische hulpmiddelen maar dat laatste schiet jij niets mee op.

Had in een oudbouw appartement een roker onder mij, dat kon ik ruiken dus je weet dat je het ook inademt.
Toen een keer een nieuwe ondervloer gelegd werd door de woningbouw heb ik direct een kitspuit gepakt en misschien 6 kokers goedkope siliconenkit weggespoten tussen de buitenmuren en nieuwe ondervloer, helemaal luchtdicht afgekit rondom en toen rook ik het eigenlijk nooit meer, ook de kookluchtjes van beneden waren weg.
Was een goedkope effectieve oplossing op het juiste moment.

Dit soort dingen moet je zelf doen, want de verhuurder gaat zoiets nooit voor je oplossen al heb je 100 pagina's meetresultaten.
Verdoe je tijd niet met de verhuurder maar ga op zoek naar kieren en een goedkope en effectieve manier om ze te dichten.
Dat is echt tientjeswerk en vele malen beter omdat het werkt en je zo de regie terugneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 23:58

Klippy

Still Game

No Hands schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:18:
[...]

TS vraagt ook letterlijk om iets om nicotine te meten.
Maar zegt ook "Ik heb al een ruime tijd rookoverlast (nicotine)".

Dus ja, rookoverlast is niet gelijk aan nicotine, dat is nu wel duidelijk, maar dat zal TS niet geweten hebben. Het doel van TS dus is niet om nicotine aan te tonen, maar om aan te tonen dat de rook van de buurman naar binnen komt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Klippy schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:25:
[...]

Maar zegt ook "Ik heb al een ruime tijd rookoverlast (nicotine)".

Dus ja, rookoverlast is niet gelijk aan nicotine, dat is nu wel duidelijk, maar dat zal TS niet geweten hebben. Het doel van TS dus is niet om nicotine aan te tonen, maar om aan te tonen dat de rook van de buurman naar binnen komt.
Daar is twee maal expliciet om gevraagd door TS.
Rookoverlast woning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:28:
[...]

Daar is twee maal expliciet om gevraagd door TS.
Rookoverlast woning
Dat klopt inderdaad.

Maar ik vermoed dat de ts inmiddels wel begrijpt dat die expliciete vraag naar nicotine meten niet echt zinnig is.

En dat de focus moet naar het voorkomen dat de rooklucht in het algemeen zijn woning binnen treed.

Dus ik zou de ts willen aanraden wat meer informatie te verschaffen over het type woning en bouwjaar etc.
Dan is er een kans dat hij wat meer tips krijgt om de overlast te voorkomen.

Inmiddels zijn er al wat zaken als ventilatie en naden en kieren voorbij gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 23:33
Ronald.42 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:33:
[...]Maar ik vermoed dat de ts inmiddels wel begrijpt dat die expliciete vraag naar nicotine meten niet echt zinnig is.
En dat de focus moet naar het voorkomen dat de rooklucht in het algemeen zijn woning binnen treed.
Dus ik zou de ts willen aanraden wat meer informatie te verschaffen over het type woning en bouwjaar etc.
Dan is er een kans dat hij wat meer tips krijgt om de overlast te voorkomen.
Voor de goede orde, TS is een zij.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Yaksa schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:48:
[...]

Voor de goede orde, TS is een zij.
Oké dan is hij zij in mijn reacties :9
Ik had dat niet uit dit topic gehaald overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-06 23:23

TeeDee

CQB 241

*knip*
Dat mag een stuk vriendelijker.

[ Voor 86% gewijzigd door tweakduke op 23-11-2024 11:26 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-06 23:23

TeeDee

CQB 241

ASW1 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:25:
Ik zou vooral inzetten op mitigeren in plaats van op waarnemen.
Waarnemen heb je al gedaan, het is er en je kunt het kwantificeren met technische hulpmiddelen maar dat laatste schiet jij niets mee op.

Had in een oudbouw appartement een roker onder mij, dat kon ik ruiken dus je weet dat je het ook inademt.
*knip*
Reageer dan niet.

[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 23-11-2024 11:27 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-06 23:34

Barrycade

Through the...

Zoek ze eens op en verbreed je woordenschat, prima passende woorden in een technisch vraagstuk.

[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 23-11-2024 11:27 . Reden: quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:19
Inderdaad. Mitigeren is hier de passende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Als dat je zorg is, denk ik dat een gesprek met een longarts je al gerust kan stellen. De nicotine is niet het probleem bij rokers vrees ik.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Laatst online: 18-06 23:55
Zelf ook gaan roken dan ruik je het niet meer zo. Dit is wel een vrij prijzige oplossing.

Maar ja, het is belangrijk om te weten waar die rook exact vandaan komt. Via ventilatie, kieren of simpelweg een openstaand raam?

Ik rook zelf (sigaretten) in de keuken met een raam open, die rook gaat snel naar buiten, allicht als de buren er naast een raam open hebben zou er iets naar binnen kunnen komen.

[ Voor 96% gewijzigd door Roderiktweaker op 23-11-2024 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-06 17:21
[...]

Dat zal wel meevallen als het een ander appartement is, uitstoot van vliegtuigen en auto's zullen een groter affect hebben waarschijnlijk.
Dit kan je niet stellen zonder dat je die hebt gemeten. Over het algemeen zorgen houtkachels.voor een veel hogere uitstoot aan fijnstof dan verkeer,.maar dat is ook natuurlijk compleet afhankelijk van de situatie. Uitstoot van bijvoorbeeld pelletkachels ruik je bijna niet maar zorgen voor veel uitstoot van fijnstof.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• groezle
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-06 21:46
[...]

Dat zal wel meevallen als het een ander appartement is, uitstoot van vliegtuigen en auto's zullen een groter affect hebben waarschijnlijk.
Dit is onzin. Ik meet vanwege rookoverlast van mijn buren ook de lucht die mijn appartement binnenkomt, en de fijnstof concentraties van de (smerige) rook is vaak 8-10x zoveel als de dagelijkse uitstoot van auto's en andere bronnen (en ja; ik woon dichtbij een snelweg).

Bij mij komt het ook via allerlei manieren binnen. Kieren bij de ramen, als de afzuiging niet aanstaat in de keuken, kieren in de vloer etc. Ik heb na veel proberen het eigenlijk maar opgegeven. Uit frustratie houd ik ook maar geen rekening meer met deze buren, want dat doen ze ook niet bij mij.

Als je het wil aantonen kan je een fijnstof meter kopen en deze goed positioneren binnen het huis. Afhankelijk van de luchtstromen kan het je zo vertellen dat de lucht gezond is, terwijl 1 meter verderop overduidelijk een rookgeur aanwezig is met b.v. 80 ppm (PM2.5).

Dusja; advies is dichtkitten, je buurman overtuigen dat hij buiten moet gaan roken (met misschien andere problemen), het accepteren of toch te verhuizen.

Wellicht hopen dat de politiek ooit nog roken gaat verbieden, maarja dat zal wel een kwestie van tientallen jaren zijn. Ik vind het onacceptabel dat ik dagelijks schadelijke stoffen inademn puur omdat mijn buren verslaafd zijn, maarja welkom in Nederland!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Gelukkig mag je in je eigen huis nog doen wat je zelf wil. Dat kleine beetje vrijheid hebben we nog en hopelijk zal dat nog lang zo blijven.

[ Voor 64% gewijzigd door vdr01 op 24-11-2024 01:23 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
vdr01 schreef op zondag 24 november 2024 @ 00:53:
Gelukkig mag je in je eigen huis nog doen wat je zelf wil. Dat kleine beetje vrijheid hebben we nog en hopelijk zal dat nog lang zo blijven.
Mits je een ander niet tot last bent. En dat is hier toch wel een probleem.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01
  • Nu online

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

SmurfLink schreef op zondag 24 november 2024 @ 10:08:
[...]

Mits je een ander niet tot last bent. En dat is hier toch wel een probleem.
Juridisch gezien kom je daar niet ver mee omdat buurman niets doet dat verboden is. In dit geval lijkt er sprake van een bouwkundig probleem waarvan ik hoop dat het snel kan worden opgelost. Ik gun een ieder zijn woongenot.

[ Voor 6% gewijzigd door vdr01 op 24-11-2024 13:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Laatst online: 18-06 23:55
vdr01 schreef op zondag 24 november 2024 @ 00:53:
Helemaal mee eens, al is rekening houden met de buren wel een goede traditie en ook nodig in Nederlandse rij woningen. Zeker betreft geluidsoverlast.

Al zouden veel dingen wel technisch opgelost kunnen worden, zo (waarschijnlijk) ook dit rook probleem. Ook woningen zouden veel minder gehorig gebouwd kunnen worden, hopelijk doen ze dat bij nieuwbouw.

[ Voor 4% gewijzigd door Roderiktweaker op 24-11-2024 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Nu online

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Altijd rekening houden met elkaar is het belangrijkste. Maar het moet wel binnen het redelijke blijven.

Mijn van uitkering afhankelijke buurman heeft een (zwart, illegaal) hondenpension geopend voor mensen die hun beestje tijdelijk willen parkeren. Als hij zelf weg is zit ik vaak met continue geblaf.

Ik kan hem verklikken bij het UWV maar ben geen NSBer. Ik kan hem juridisch proberen aan te pakken maar ik moet betalen voor mijn advocaat en hij krijgt deze vergoed. Dat houd ik niet lang vol gezien de enorme kosten. Vandaar dat dit onderwerp mijn aandacht trok.

Ik wil OT behoeden veel geld uit te geven aan een schijnoplossing die haar veel geld gaat kosten zonder uitzicht op een positief resultaat.

Moraal van het verhaal? Juridische procedures zijn prima, redelijk of niet, maar uitsluitend indien je zelf de kosten niet hoeft te dragen.

[ Voor 14% gewijzigd door vdr01 op 24-11-2024 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
@vdr01 Iemand die de maatschappij moedwillig geld kost en jou overlast bezorgt, doe je niks aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
En waarom zou je in vredesnaam een juridische procedure beginnen voor iets wat de woningbouw prima voor je mag gaan oplossen? Er klopt duidelijk niet iets aan je pand als je de rook van de buurman binnen krijgt..

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Nu online

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Ik snap uw punt maar het is een verhaal dat een eigen topic waard zou zijn. Om antwoord op uw vraag te geven ik probeer er wel degelijk iets aan te doen. Net als de buurman aan de andere kant, de verhuurder, etc. etc.

Pagina: 1