Ik merk dat ik de laatste tijd steeds meer films kijk en dus heb ik zitten spelen met instellingen in de receiver voor het best mogelijke geluid en wat calibratie profielen gemaakt. (De sub is veel te krachtig voor de kamer en vooral Dolby content lijkt extra bass te pompen)
Nou kwam ik 1 vreemd iets tegen en dat is dat als ik de receiver op 4 ohm zet het verbruik met ruim een derde af neemt, zowel in idle als onder load. 46 watt > 32.
Ik merk echt helemaal geen snars verschil ik volume of geluidskwaliteit. Ik heb hem dus op 4 ohm laten staan ipv de standaard 6ohm.
Kan iemand dit uitleggen/verklaren en kan het kwaad?
De geluids set in kwestie staat in mijn inventaris onder TV.
Verder zit ik te twijfelen over een upgradje. Nou heb ik meerdere opties.
- Nieuwe center speaker voor betere stemmen wat spms wel matig is. Staat nu al +6db om duidelijk te zijn.
- 2 hight speakers wat de receiver al ondersteund. (Kan sides niet kwijt)
- 2 nieuwe Front towers en de 2 Front naar achter verplaatsen voor wat meer power voor en achter.
Welke heeft volgens jullie de grootste impact op de film ervaring. Meerdere upgrades gaan er nog niet komen want ik wil eigenlijk een upgrade naar 100 inch tv realiseren komend jaar.
Nou kwam ik 1 vreemd iets tegen en dat is dat als ik de receiver op 4 ohm zet het verbruik met ruim een derde af neemt, zowel in idle als onder load. 46 watt > 32.
Ik merk echt helemaal geen snars verschil ik volume of geluidskwaliteit. Ik heb hem dus op 4 ohm laten staan ipv de standaard 6ohm.
Kan iemand dit uitleggen/verklaren en kan het kwaad?
De geluids set in kwestie staat in mijn inventaris onder TV.
Verder zit ik te twijfelen over een upgradje. Nou heb ik meerdere opties.
- Nieuwe center speaker voor betere stemmen wat spms wel matig is. Staat nu al +6db om duidelijk te zijn.
- 2 hight speakers wat de receiver al ondersteund. (Kan sides niet kwijt)
- 2 nieuwe Front towers en de 2 Front naar achter verplaatsen voor wat meer power voor en achter.
Welke heeft volgens jullie de grootste impact op de film ervaring. Meerdere upgrades gaan er nog niet komen want ik wil eigenlijk een upgrade naar 100 inch tv realiseren komend jaar.