Verbinding laptop ‘geen internet’

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merelmerel
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb een probleem met mijn laptop en internet en ik hoop heel erg dat iemand hier een goed idee heeft wat ik kan doen.

Mijn laptop maakt wel contact met de hotspot van mijn telefoon, maar zegt dan ‘verbonden, geen internet’. Exact hetzelfde model telefoon met een andere provider was geen probleem en werkte naar behoren. WiFi netwerken zijn nooit een probleem voor mijn laptop. Ik heb nu klik en klaar internet van Odido genomen. Dat werkte eerder vanmiddag wel, maar ik krijg nu hetzelfde. Wel beveiligd verbonden, geen internet.
Alles opnieuw aan- en uitzetten en wachtwoorden veranderen maakt geen verschil.

Wat zou ik nog kunnen proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:04
kan van alles zijn.

staat je laptop op dhcp?

DNS, Gateway? dynamisch... vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merelmerel
Het ding is, dat eerder er geen probleem was, en ik niks veranderd heb aan instellingen oid want ik heb daar helemaal geen verstand van. Het is ‘zomaar’ veranderd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:22
Is het een laptop of een telefoon? Je benoemt beide in je verhaal maar ik snap niet helemaal waar die telefoon vandaan komt. Werkt een ander toestel op de wifi van je provider wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:21
Misschien je drivers even updaten op je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-06 17:22
Andros schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:02:
Is het een laptop of een telefoon? Je benoemt beide in je verhaal maar ik snap niet helemaal waar die telefoon vandaan komt. Werkt een ander toestel op de wifi van je provider wel?
Telefoon ingesteld als hotspot en de laptop moet daarmee verbinden (om daarmee op internet te komen).
Althans zo begrijp ik de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-06 19:58
Klip met je rechtermuisknop op het wereldbolletje/wifi teken rechtsonderin de taakblak -> Netwerk- en internetinstellingen. Vervolgens naar 'geavanceerde netwerkinstellingen' en daarna 'netwerk opnieuw instellen'. Als je dat doet dan worden al je netwerkadapters opnieuw ingesteld, wordt er een DNS flush gedaan enzo. In principe de meest basic troubleshooting die je kan doen als je netwerkproblemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-06 17:22
@merelmerel
ik zou de wifi adapter van je laptop eens uit- en aanzetten.
wellicht dat er nog settings instaan van de vorige verbinding/provider.

kijk ook eens of er eventueel in je laptop netwerk instellingen op statisch of op dhcp staan (dhcp is het handigst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:27
Uit dit artikel maak ik op dat je bij het klik-en-klaar abo een 097 SIM krijgt. Daar kan je geen hot-spot mee maken.
review: Odido's 5G-thuisinternetabonnement - 'Alternatief voor dure glasvezel'
Denk overigens niet dat je met Klik&Klaar een voordelig, snel 5G-abonnement hebt voor je smartphone. De meegeleverde simkaart heeft een 097-nummer waarmee op een telefoon geen werkende dataverbinding te bereiken is.
Dat het even heeft gewerkt zal wel komen omdat Odido tijd nodig heeft om het te ontdekken en de verbinding te blokkeren.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merelmerel
Sorry als ik het niet duidelijk uitgelegd heb.

Op mijn mobiele telefoon zet ik de hotspot aan, en daarmee maak ik dan verbinding met mijn laptop. Dat werkt (bijna) nooit. Wel verbonden, geen internet.
Met mijn werktelefoon (zelfde model) werkt het bijna altijd.
Met openbaar wifi (bieb, winkel) werkt het altijd.
Met die router van odido werkte het eerst wel, en daarna weer niet.
Ik had eerst goede hoop dat het aan mijn telefoon lag, maar het ligt dus wel 'ergens' aan mijn laptop. Want met mijn mobiel werkt het bijna nooit, maar met andere verbindingen wisselt het dus ook.

Ik heb gevolgd wat jij zei MicGlou, en nu doet Odido het wel weer (zooo fijn), mobiel nog niet.

Van de rest van de aanwijzingen moet ik even kijken waar het staat, want ik ben een noob met dit soort dingen. :')

En uiteraard heel hartelijk dank voor de reacties!

[ Voor 3% gewijzigd door merelmerel op 22-11-2024 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-05 18:39
CMD
ipconfig /all

Ping de gateway ping de dns en kijk of je www.nu.nl kan pingen

werken allemaal ?

<GOT>DrOPje #2516

Pagina: 1