Laptop Voor Browsen, simpele video opname en copy en plakken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-04 01:21
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?

- Google Chrome, 20-30 tabbladen open.
- 10-20 min video opnemen met OBS, soms plakken en knippen van de video in video-editor/clipchamp.
- 4k films afspelen via hdmi naar TV.

Wat is je budget?
€600

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zelden, wel graag 15,6 INCH

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee

Vereisten:

- Vlot
- USB C naar DP
- Verlicht toetsenbord.

Vingerafdrukscanner is een PRE.

Nu kijk ik naar de volgende laptops:

uitvoering: Lenovo IdeaPad Slim 3 15IAH8 (83ER008PMH)
uitvoering: HP 15-fd0755nd
uitvoering: HP Pavilion 15-eh3840nd

Nu vraag ik mij af, kan ik beter uit de voeten met de

I5 - 1235U
I5 - 12450H
AMD Ryzen 5 7530

De Ryzen heeft volgens mij een betere IGPU en ik zou eventueel sneller kunnen renderen in Clipchamp, ook al is die paar minuten sneller niet echt een dealbreaker.

Wat ik zo vind via google zou de Ryzen ook sneller zijn dan de I5 van intel.
Klopt dat?

4k via HDMI naar een TV afspelen moet geloof ik tegenwoordig op de IGPU van een Intel ook wel lukken?

[ Voor 54% gewijzigd door Jamievanm op 22-11-2024 16:41 ]

Beste antwoord (via Jamievanm op 24-11-2024 00:52)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Uit jouw lijstje zou ik zonder twijfel de Lenovo kiezen... ik ben bekend met die laptop en de HP Pavilion, en de Lenovo heeft een hoogwaardigere afwerking, de behuizing van de HP voel erg goedkoop aan. Beide zijn overigens wat dat betreft pure budget laptops met relatief rappe hardware, dus wat dat betreft mogen je verwachtingen niet al te hoog zijn, maar de Lenovo is de betere.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Uit jouw lijstje zou ik zonder twijfel de Lenovo kiezen... ik ben bekend met die laptop en de HP Pavilion, en de Lenovo heeft een hoogwaardigere afwerking, de behuizing van de HP voel erg goedkoop aan. Beide zijn overigens wat dat betreft pure budget laptops met relatief rappe hardware, dus wat dat betreft mogen je verwachtingen niet al te hoog zijn, maar de Lenovo is de betere.