Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op 4k
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een maximale prijs in gedachte, het moet een systeem zijn waar ik jaren mee vooruit kan en games spelen van het hoogste niveau
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Tot de 50-serie wordt aangekondigt wil ik mijn huidige videokaart, een 3080TI, (tijdenlijk) overzetten naar deze samenstelling. En als de geruchten waar zijn dat de 50-serie in januari wordt aangekondigd, dan zit ik eraan te denken om een 5080 of 5090 aan te schaffen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zal zelf te denken aan waterkoeling. Ik heb me hier inmiddels een beetje in verdiept maar veel is er nog onduidelijk. Qua stilte en looks is het een goede keuze, maar mocht er ook onderhoudt nodig zijn (bijvullen o.i.d.) kan dat weer een afknapper zijn. Tevens zat ik te denken om er een HD voor opslag in te plaatsen - en als hoofd HD - twee van 4TB in raid 0 erin te zetten, maar vraag me af of dat tegenwoordig nog veel voordelen oplevert.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Uiteraard zo geluidsarm en energiezuinig als mogelijk, maar gezien de ontwikkelingen van de laatste jaren wordt energiezuinig steeds moeilijker gemaakt aangezien de proc and gpu meer energie vragen. Dus wat dat betreft... geen harde wensen.
Ga je overklokken?
hmm, waarschijnlijk niet. Maar bij tijden vind ik het wel leuk om met de kloksnelheiden te spelen en kijken wat er mogelijk is. Het is echter geen must!
Wat verwacht je van ons?
Advies over de onderdelen - en dat alles goed bij elkaar past.
Disclaimer: de producten zijn mede tot stand gekomen n.a.v. het topic van de gebruiker @wvkreg
Voornamelijk gamen op 4k
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een maximale prijs in gedachte, het moet een systeem zijn waar ik jaren mee vooruit kan en games spelen van het hoogste niveau
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Tot de 50-serie wordt aangekondigt wil ik mijn huidige videokaart, een 3080TI, (tijdenlijk) overzetten naar deze samenstelling. En als de geruchten waar zijn dat de 50-serie in januari wordt aangekondigd, dan zit ik eraan te denken om een 5080 of 5090 aan te schaffen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zal zelf te denken aan waterkoeling. Ik heb me hier inmiddels een beetje in verdiept maar veel is er nog onduidelijk. Qua stilte en looks is het een goede keuze, maar mocht er ook onderhoudt nodig zijn (bijvullen o.i.d.) kan dat weer een afknapper zijn. Tevens zat ik te denken om er een HD voor opslag in te plaatsen - en als hoofd HD - twee van 4TB in raid 0 erin te zetten, maar vraag me af of dat tegenwoordig nog veel voordelen oplevert.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Uiteraard zo geluidsarm en energiezuinig als mogelijk, maar gezien de ontwikkelingen van de laatste jaren wordt energiezuinig steeds moeilijker gemaakt aangezien de proc and gpu meer energie vragen. Dus wat dat betreft... geen harde wensen.
Ga je overklokken?
hmm, waarschijnlijk niet. Maar bij tijden vind ik het wel leuk om met de kloksnelheiden te spelen en kijken wat er mogelijk is. Het is echter geen must!
Wat verwacht je van ons?
Advies over de onderdelen - en dat alles goed bij elkaar past.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 597,99 | € 597,99 |
1 | Moederborden | ASRock X870 Steel Legend WiFi | € 249,- | € 249,- |
1 | Behuizingen | Corsair iCUE LINK 3500X RGB, Wit | € 175,95 | € 175,95 |
1 | Waterkoeling | Corsair iCUE LINK TITAN 360 RX RGB Wit | € 195,26 | € 195,26 |
1 | Ventilators | Corsair iCUE LINK LX120 RGB, Wit, Triple-pack, 120mm | € 126,46 | € 126,46 |
1 | Ventilators | Corsair iCUE LINK LX140 RGB, Wit, Single-pack, 140mm | € 44,90 | € 44,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH64GX5M2B6000Z30 | € 219,90 | € 219,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM1000x SHIFT, Wit | € 203,10 | € 203,10 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 238,90 | € 238,90 |
1 | Overige componenten | Corsair iCUE LINK LCD Screen Module - Wit | € 84,95 | € 84,95 |
Totaal | € 2.136,41 |
Disclaimer: de producten zijn mede tot stand gekomen n.a.v. het topic van de gebruiker @wvkreg