iPhone 16 Pro slechte kwaliteit video/foto opname

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabina84
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 26-11-2024
Goedendag,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met betrekking tot de kwaliteit van het afspelen van opgenomen video's/foto's vanaf de Iphone 16 Pro.

Ik ervaar geen issue met het opnemen van video's/foto's. Maar zodra ik deze wil afspelen zijn ze van slechte kwaliteit. En een volgende dag zijn ze wel scherp. Ik heb geen idee of dit wellicht aan mijn instellingen ligt. Het schommelt dus heel erg.

Ik hoor heel graag jullie ervaringen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:00
Hoe staat het synchroniseren ingesteld van je foto bilbiotheek? Want als je de originele bewaard in iCloud en alleen een low-res versie op je toestel moet hij hem inderaad eerst inladen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabina84
Bedankt voor je snelle reactie.

Sorry, ben een beetje een leek wat dat betreft. Ik maak een back-up van mijn video's en foto's naar Google Photo's. Ik zie dat mijn Icloud van 5 GB vol is. Heeft het hiermee te maken? Moet ik mijn opslag upgraden?
Ik gebruikt Google Photo's zodat ik photo's en video uit mijn foto bibliotheek kan opschonen/verwijderen. Dan blijven ze bewaard in mijn Google Photo's. Dat gebeurd volgens mij niet in de Icloud. Zodat ik een foto/video verwijder uit de foto bibliotheek, verdwijnt ie ook uit mijn Icloud. Of heb ik het helemaal mis?

Alvast bedankt voor een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Waar bekijk je de videos dat ze slechte kwaliteit geven? Is dat in de Google Photos app?

[ Voor 136% gewijzigd door Orion84 op 22-11-2024 15:24 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabina84
Ik bekijk ze in mijn Foto Bibliotheek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sabina84 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:23:
Ik bekijk ze in mijn Foto Bibliotheek
Daarmee doel je dan op de Foto's app van Apple neem ik aan? Dan is dat hele verhaal over Google Photos dus niet relevant.

En is dat dan bij terugkijken direct na het maken van de video, of bij later terugkijken? Of juist bij terugkijken van oudere videos of zo? En zijn het steeds dezelfde videos die slecht zijn en dezelfde die goed zijn, of is dezelfde video op het ene moment goed en op een ander moment slecht?

Een beetje meer informatie zou handig zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 22-11-2024 15:26 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabina84
Ja, ik bedoel de Foto app van apple. Het is is vooral bij het later terugkijken. Nu kijk ik weer en is de kwaliteit wel goed.
Dus ik weet niet zo goed waar het aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:18
Apple support even bellen zodat ze met je mee kunnen denken? Heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:19

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Welke instelling staat er geselecteerd bij Instellingen → Apps → Foto’s? Optimaliseer iPhone-opslag of die andere? Hoeveel opslag heb je nog op je iPhone vrij?

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecarrow
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23-11-2024
Het klinkt alsof je foto's en video's eerst in een lagere resolutie worden geladen vanwege iCloud-optimalisatie. Controleer of "Download en bewaar originelen" is ingeschakeld in je iCloud-instellingen. Dit kan helpen om consistent scherpe kwaliteit te behouden bij het afspelen. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabina84
Beste Mog en Joecarrow,

Bij mijn instelling staat Optimaliseer Iphone Opslag aangevinkt. En mijn iCloud opslag van 5GB is vol. Zou het hieraan kunnen liggen? Moet ik mijn opslag verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:10

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Sabina84 schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:24:
Beste Mog en Joecarrow,

Bij mijn instelling staat Optimaliseer Iphone Opslag aangevinkt. En mijn iCloud opslag van 5GB is vol. Zou het hieraan kunnen liggen? Moet ik mijn opslag verhogen?
Dat vinkje zorgt ervoor dat:

- foto's en video's bij de eerste gelegenheid naar iCloud worden gesynct (tot je iCloud vol is uiteraard)
- de bestanden worden daarbij van je iPhone verwijderd om opslagruimte te besparen
- er wordt wel een versie in een zeer lage-resolutie achtergelaten op het toestel, voor het geval je even geen internetverbinding hebt en je toch perse die ene foto moet kunnen bekijken.

Wat jij dus ervaart, is dat de video begint te spelen voordat de hoge-resolutieversie vanaf icloud is teruggestuurd naar iPhone. Dat zal eerder met de netwerksnelheid te maken hebben dan met de opslagcapaciteit van je iCloud-abonnement.

Hoeveel opslagcapaciteit heb je op je iPhone? Als je genoeg hebt, kun je dat vinkje voor optimalisatie ook gewoon uitzetten namelijk.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabina84
Dus het heeft wel met mijn Icloud Opslagcapaciteit te maken? Mijn opslag is 5gb en vol dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:18
Heb je dit al doorgelezen: https://support.apple.com/nl-nl/105061 ?

Als je twijfelt over je settings, bel Apple support even.
Pagina: 1