Historisch gasverbruik: 1100 m³/jaar (winter '23/24?)
- 5 radiatoren, totale afgifte bij 75 graden 8,8 kW 3 type 2, bij 40 graden is dit 1.7 kw (berekent) dit kan misschien nog omhoog geschroeft worden met radiator ventilatoren.
- 300 liter nodig per dag
- DWTW aanwezig: Nee
[Foto's/schetsen/plaatjes van mogelijk geschikte plekken voor de apparatuur]
Buitenunit:
:strip_exif()/f/image/ksQcuDYfIcNR1KfSrfXsEEpw.jpg?f=fotoalbum_large)
Binnenunit:
:strip_exif()/f/image/sO507f1TqVN1l8YMm49KABQQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Situatie: de ketel gaat het binnenkort begeven. We kunnen repareren, maar de ketel is al 12 jaar oud, dus advies is om te vervangen. Onderhoudsbedrijf wilde meteen een cv ketel daar neerzetten, maar ik wil kijken of het niet handig is om even naar hybride te gaan. In het topic over de intergas xtend werd er geopperd dat ik misschien naar all electric zou moeten kijken. Echter, installateurs willen dat niet plaatsen in een huis wat geen A+++ is. Gezien ik een C label heb (wat wellicht B is omdat ik veel isolatie heb verwerkt), weet ik dat ik dat niet ga halen, maar ook dat ik dat waarschijnlijk nooit ga halen.
De vraag is dan ook, moet ik All-electric echt achterwege laten? Ik was al aan het kijken naar een intergas xtend dus hybride gaan is geen slecht idee. Maar als ik de stap kan nemen is het misschien de moeite waard.
Ik heb al wat advies ingewonnen van een aantal installateurs, maar die zijn een beetje strijdig met wat ik in de topics hier lees.
Afgiftesysteem:
- 65 m² vloerverwarming, slangen 10/15 cm HoH, Y groepen, Z daarvan staan altijd open- 5 radiatoren, totale afgifte bij 75 graden 8,8 kW 3 type 2, bij 40 graden is dit 1.7 kw (berekent) dit kan misschien nog omhoog geschroeft worden met radiator ventilatoren.
SWW:
- plek voor boiler: Zolder- 300 liter nodig per dag
- DWTW aanwezig: Nee
Warmtepompvoorkeur:
L/W of W/W, zet op volgorde: Betrouwbaar, stil, zuinig, milieuvriendelijk, verkrijgbaarheid, goedkoop, design, domotica-integratie, DIY/tweakersvriendelijk,Wie gaat het installeren?
het wordt uitbesteed[Foto's/schetsen/plaatjes van mogelijk geschikte plekken voor de apparatuur]
Buitenunit:
:strip_exif()/f/image/ksQcuDYfIcNR1KfSrfXsEEpw.jpg?f=fotoalbum_large)
Binnenunit:
:strip_exif()/f/image/sO507f1TqVN1l8YMm49KABQQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Situatie: de ketel gaat het binnenkort begeven. We kunnen repareren, maar de ketel is al 12 jaar oud, dus advies is om te vervangen. Onderhoudsbedrijf wilde meteen een cv ketel daar neerzetten, maar ik wil kijken of het niet handig is om even naar hybride te gaan. In het topic over de intergas xtend werd er geopperd dat ik misschien naar all electric zou moeten kijken. Echter, installateurs willen dat niet plaatsen in een huis wat geen A+++ is. Gezien ik een C label heb (wat wellicht B is omdat ik veel isolatie heb verwerkt), weet ik dat ik dat niet ga halen, maar ook dat ik dat waarschijnlijk nooit ga halen.
De vraag is dan ook, moet ik All-electric echt achterwege laten? Ik was al aan het kijken naar een intergas xtend dus hybride gaan is geen slecht idee. Maar als ik de stap kan nemen is het misschien de moeite waard.
Ik heb al wat advies ingewonnen van een aantal installateurs, maar die zijn een beetje strijdig met wat ik in de topics hier lees.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)