Productnaam kopiëren op mobile

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• efari
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 10:21
(Topic naam moet zijn “productnaam kopiëren op mobile”. Maar mijn autocorrect dacht daar anders over)

1. Welk probleem ervaar je?
Op elke productpagina in de pricewatch (bvb uitvoering: Sony WH-CH720N (Zwart) ) kan ik op mobiel (iOS Safari) niet de product naam kopiëren. Ik probeer lang te klikken op de naam maar dan komt er “open”/“open in new tab”/…etc, omdat het een link is.
Bij andere websites zou je eventueel naast de link kunnen klikken om op die manier de tekst te kopiëren maar niet op tweakers

2. Waarom is dat een probleem?
Ik wil via de pricewatch kunnen filteren op gewenste functies, om tenslotte op mijn gewenste product te komen. Die dan soms geen enkele price tracker of review heeft. Dan wil ik dat product kunnen Googlen om ergens anders de prijs of reviews te vinden. Als de productnaam een random reeks van letters en nummers is, wil ik die kunnen kopiëren en plakken ipv over te typen.
Er is ook nergens anders die productnaam te vinden die geen link is. (Bvb op het tabblad “kenmerken” is de productnaam ook een link)

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Nu in de cadeautjes maanden toch eens per week. Daarbuiten eens per maand gemiddeld…

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Verwijder de URL-link op de pagina van een product als je op de “prijzen”-tab zit van dat product. (Die heeft toch geen nut want die wijst naar de pagina waar je momenteel naar kijkt) en laat de tekst staan zodat die selecteerbaar is.
Ofwel voeg je ergens anders nog eens de naam toe zonder er een link van te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door efari op 26-11-2024 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

efari schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:19:
Ik probeer lang te klikken op de naam maar dan komt er “open”/“open in new tab”/…etc, omdat het een link is.
Niet de keuze om de tekst van de link te copypasten? Die heb ik in Chrome (Android):
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/Screenshot_20241122_170619_Chrome.jpg

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
Dit is wat iOS Safari toont bij long press op een link (uw username in dit geval).
Geen optie “tekst kopiëren”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kaFtiyxN8ukYyYNx9ohLb4rAGfk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/73ibXQrpjIdCJTvaezhT3cqZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door efari op 26-11-2024 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@efari https://www.reddit.com/r/...py_the_link_text_instead/
Touch just off to the side of the link and use “select”
?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
efari schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:19:
Bij andere websites zou je eventueel naast de link kunnen klikken om op die manier de tekst te kopiëren maar niet op tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@efari Woops, die had ik gemist :$

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
Als ik er naast klik, selecteert hij de text “wacht” (van de zin “wacht je op een prijsdaling” ) ofwel de text in de dropdown

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MzSRZiwpQ5S1J48pEJUub-Is3-4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/iBFUjxAMRQ4UE0wRSEWpwpfI.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Loop ik ook vaak tegen aan.

Zal wel bewust zo zijn geïmplementeerd om je binnen de Pricewatch te houden. Aankopen via de Pricewatch leveren geld op, mensen die via Google verder gaan zoeken niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:51
Wat ik altijd doe is klikken op het tabblad alternatieven. Daarin staat de tekst zonder extra opmaak op de eerste regel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

stin00 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:59:
Loop ik ook vaak tegen aan.

Zal wel bewust zo zijn geïmplementeerd om je binnen de Pricewatch te houden. Aankopen via de Pricewatch leveren geld op, mensen die via Google verder gaan zoeken niks :)
Dat is onzin, dit is gewoon Safari op iOS die hier ander gedrag toont dan alle andere browsers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Oon schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:09:
[...]

Dat is onzin, dit is gewoon Safari op iOS die hier ander gedrag toont dan alle andere browsers
Huh hoezo onzin? Op Firefox werkt het ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

stin00 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:15:
[...]

Huh hoezo onzin? Op Firefox werkt het ook niet.
Het is gewoon hele grote onzin dat Tweakers bewust de gebruikerservaring minder zou maken om je binnen de Pricewatch te houden, want daar verdienen ze niks aan. Ze verdienen aan verkopers die betalen om hun producten in de Pricewatch te mogen zetten, dat doel hebben ze al bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Oon schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:16:
[...]

Het is gewoon hele grote onzin dat Tweakers bewust de gebruikerservaring minder zou maken om je binnen de Pricewatch te houden, want daar verdienen ze niks aan. Ze verdienen aan verkopers die betalen om hun producten in de Pricewatch te mogen zetten, dat doel hebben ze al bereikt.
Reageer niet zo stellig en agressief joh, zeker als je fout zit. Er zijn gewoon CPC tarieven, clicks leveren Tweakers geld op: https://tweakers.net/info/pricewatch/cpc-tarieven/

En daar is niks mis mee overigens, geen waarde oordeel van mijn kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

stin00 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:21:
[...]

Reageer niet zo stellig en agressief joh, zeker als je fout zit. Er zijn gewoon CPC tarieven, clicks leveren Tweakers geld op: https://tweakers.net/info/pricewatch/cpc-tarieven/

En daar is niks mis mee overigens, geen waarde oordeel van mijn kant.
Punt blijft hetzelfde, Tweakers wint er niks mee als ze moedwillig de gebruikerservaring slechter maken, en dat is hier ook helemaal niet het geval. Heel leuk dat ze geld verdienen met clicks naar buiten, maar dan moeten ze wel gebruikers hebben, want die clicks komen er niet vanzelf.

Ik ben niet agressief, ik probeer alleen complete onzin tegen te spreken, je hoeft geen rare dingen te verzinnen omdat je browser niet de mogelijkheid heeft om tekst uit een link te kopiëren. Als (web)developer stoor ik me er wel een beetje aan als mensen dit soort dingen gaan roepen terwijl er helemaal niks aan de hand is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Oon schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:27:
[...]

Punt blijft hetzelfde, Tweakers wint er niks mee als ze moedwillig de gebruikerservaring slechter maken, en dat is hier ook helemaal niet het geval. Heel leuk dat ze geld verdienen met clicks naar buiten, maar dan moeten ze wel gebruikers hebben, want die clicks komen er niet vanzelf.

Ik ben niet agressief, ik probeer alleen complete onzin tegen te spreken, je hoeft geen rare dingen te verzinnen omdat je browser niet de mogelijkheid heeft om tekst uit een link te kopiëren. Als (web)developer stoor ik me er wel een beetje aan als mensen dit soort dingen gaan roepen terwijl er helemaal niks aan de hand is.
Je hebt echt een hele nare manier van reageren, ik laat het hier bij :)

Verder onderschrijf ik dezelfde ervaring als @efari. Hopelijk kan iemand van Tweakers hier z'n licht op schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:39
Klopt wel dat ze iets doen. Hier wat meer uitleg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4LJS6Q7sYW-kPMMkv2GBgj3Uho=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LMftkeSA6nUoPaCtOHR5fvGZ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Glaanie @crisp Kan een van jullie vertellen of dit een (al dan niet bewust) code-dingetje is aan de kant van Tweakers (zie hierboven) of wat anders?

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 26-11-2024 19:49 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:31

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Raven schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:48:
@Glaanie @crisp Kan een van jullie vertellen of dit een (al dan niet bewust) code-dingetje is aan de kant van Tweakers (zie hierboven) of wat anders?
Ik zit niet aan de codebase van Tweakers, dan krijg ik ruzie met oa Tino :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Glaanie schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:39:
[...]

Ik zit niet aan de codebase van Tweakers, dan krijg ik ruzie met oa Tino :P
Gezien het om de PW gaat, dacht ik, misschien dat jij was ingelicht over een dergelijk iets ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-10 10:00
Dit gedrag is absoluut niet bewust zo geïmplementeerd en zoals al werd opgemerkt, hebben wij er geen baat bij om een slechte gebruikerservaring in de Pricewatch te creëren.

In dat licht vinden wij het dus ook niet handig dat het in bepaalde browsers niet mogelijk is om de productnaam te kopiëren. We hopen begin volgend jaar aan een overhaul van de productdetailpagina te starten en zullen daarin deze verbetering ook meenemen. Tot die tijd is er een workaround om op de Alternatieven-pagina de productnaam te kopiëren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

SurfBoy schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:41:
Klopt wel dat ze iets doen. Hier wat meer uitleg

[Afbeelding]
Zo te zien is die rule simpelweg veels te generiek ingezet. Ik zie ook geen reden om selectie van link-tekst te disablen op mobiele devices dus ik zal die rule verwijderen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 06:42

Reinier

\o/

Kan de link niet gewoon weggehaald worden? Linkt imners naar dezelfde pagina en lost het issue meteen op?
Of voeg een regeltje "productnaam" aan de specs toe (bovenste regel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

Reinier schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:00:
Kan de link niet gewoon weggehaald worden? Linkt imners naar dezelfde pagina en lost het issue meteen op?
Of voeg een regeltje "productnaam" aan de specs toe (bovenste regel).
De link is gewoon consistent met dezelfde productheader bij andere tabs; het zou vreemd zijn alleen op de prijzentab daar geen link te hebben.

@efari ik heb de user-select:none weggehaald; kan je nu wel de tekst selecteren?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 06:42

Reinier

\o/

crisp schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:11:
[...]

De link is gewoon consistent met dezelfde productheader bij andere tabs; het zou vreemd zijn alleen op de prijzentab daar geen link te hebben.
Ja, daar heb je natuurlijk een goed punt. Maar dan zou je alsnog kunnen beargumenteren dat de link overbodig is, want het is dezelfde link als in de titel van het de Prijzen-tabje :)

Zelf zou ik het echt prettig vinden als in de tabel Specificaties en productafbeeldingen op de Kenmerken-tab een regeltje Productnaam toegevoegd zou worden (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
crisp schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:11:
[...]

@efari ik heb de user-select:none weggehaald; kan je nu wel de tekst selecteren?
Hoezee! Als ik naast de productnaam-link klik kan ik het nu inderdaad selecteren.
(Er óp klikken zou nóg leuker zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

efari schreef op woensdag 27 november 2024 @ 16:17:
(Er óp klikken zou nóg leuker zijn)
Volgens mij heeft dat meer met aangevretenappel-beleid te maken dan met de achterliggende website :+

Oscar Wilde

Pagina: 1