Active speakers voor televisie. VULKKANO A5 ARC?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slide74
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-04 21:00
We hebben een nieuwe tv aan de muur en ik vind speakers mooier dan een soundbar.
Ik dacht aan VULKKANO A5 ARC. (159,99 EUR, Amazon spanje)
Ik wil redelijk goed geluid in een kleinere woonkamer (Meer voor video dan voor muziek) en 100% gemak.
uitvoering: Vulkkano A5 ARC Bruin

Met ARC makkelijk volume bedienen met afstandsbediening tv. Het ziet er wel aardig mooi uit en er kan een woofer bij indien dit nodig blijkt.

Mijn vraag is of ik geen center channel ga missen of andersom dat ik ze te dichtbij de tv moet zetten en te veel stereo mis bij muziek. Is er nog iets dat ik over het hoofd zie?

Bvd,
Gijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:45
Een paar goede luidsprekers zijn prima in staat om het gemis aan een dedicated center te compenseren. Een volwaardige vervanging is het echter niet.

Aangehaalde set ziet er qua specificaties goed uit voor de prijs waarvoor ze worden aangeboden. Een soundbar in deze prijsklasse zal zeker niet beter presteren door de kleinere drivers die in een plastic behuizing gepropt worden. Over de (geluids) kwaliteit is niks te roepen, dat is geheel subjectief. Wat voor de een prima klinkt, kan voor de ander een gruwel zijn. Bestellen en proberen is het beste advies. Bevallen ze niet kun je ze terugsturen en overwegen het budget te verruimen voor betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slide74
ransbal schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:33:
Bestellen en proberen is het beste advies.
Dat dacht ik ook en vandaar ook kopen bij Amazon terwijl ze het zelf verkopen voor een tientje goedkoper.
Ondertussen te veel reviews gezien die duidelijk reclame zijn. Vrijwel overal lees ik over problemen met ARC dus ik moet deze overslaan. Het was ook gewoon te goedkoop voor te veel en met een led lampje op de voorkant.
Ik ga maar zoeken naar iets vergelijkbaars. Mocht iemand een tip hebben onder 350 EUR (liefst inclusief ARC of EARC) dan hoor ik het graag want het is lastig zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:53
Center mis je alleen als je niet in de "sweet spot" kan zitten.
Ik heb vroeger altijd een stereo opstelling gehad en dat werkte prima als je recht voor de TV zit.
In ons geval was dat een 3-zits bank in ons geval waar alle 3 de zitplaatsen prima geluid hadden.
Nu de kinderen wat groter zijn, zitten we in 2 3-zits die haaks op mekaar staan (hond neemt ook 1/2 3-zit in beslag :) :X ). Dus dat betekent dat niet iedereen in de "sweet spot" kan zitten.
Daarom heb ik ook een center toegevoegd en dat heeft dan wel toegevoegde waarde.

Als alternatief ken ik enkel Klipsch The Fives, maar die zitten rond de 600-700 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door wiemelen op 22-11-2024 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slide74
wiemelen schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:04:
Als alternatief ken ik enkel Klipsch The Fives, maar die zitten rond de 600-700 euro.
Bedankt. Deze Klipsch zijn vrijwel zeker perfect voor mij maar eigenlijk te duur. Zelf vrijwel niets kunnen vinden met arc en ik denk dat ik arc achterwege moet laten of toch maar een soundbar. (of dit setje vragen voor mijn verjaardag. Mag best als je 50 wordt :P )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:45
Als je én niet al veel uit wil geven én hdmi arc wil én leuk geludi wil én een beetje kwaliteit wil...
Kun je best wel wat vinden bij de betere hifi zaken of tweedehands.
Google eens op Argon Audio FENRIS A4 en ga luisteren of het bevalt. Krijg je direct ook een goed advies. Bij dezelfd winkel hebben zo ook de A5 in de outlet ;) of Teufel Ultima 25 Active maar die zijn iets duurder...

[ Voor 17% gewijzigd door ransbal op 22-11-2024 21:43 ]

Pagina: 1