A3D 2.0 vs A3D 2.0 compatible

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MATANDO
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 23:41
Ik denk erover om de Terratec Soundsystem Sixpack 5.1 + te kopen. Deze is A3D 2.0 compatible maar mist volgens mij de aureal 8830 chip. Ik wil deze kaart onder andere voor Half-life gebruiken, en dat ondersteunt alleen A3D, dus is het voor mij wel belangrijk dat dit ook goed werkt. Kunnen de audiofielen mij hier adviseren??

Thanx

vinifinder.nl

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 09:23

Flotter

Pelipper!

Het verschil tussen A3D 2.0 en A3D 2.0 compatible is volgens mij dat de eerste hardwarematig berekend wordt (helaas kan alleen de Aureal Vortex2 chip dat) en A3D 2.0 compatible dat ie hardware-support heeft voor A3D 1.0, waar je met de juiste drivers softwarematig A3D 2.0 van kunt maken. Je mist dan wel de wave-tracing (geavanceerde reflecties e.d.).

Half-Life ondersteunt alleen A3D 2.0, ik meende dat je een DLL moest kopiëren om het zo'n TerraTec te laten werken.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-06 23:51

darthdrinker

HELP!

Behalve als je windows 2000 hebt, in dat geval zal A3D niet werken in HalfLife. (heb zelf een DMX fire 1024)

Iemand doodmaken met een blije mus.....

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:13

Hu9o

Schokkend

Je wilt deze kaart gaan kopen, om er vervolgends mee te gaan gamen?? Das een beetje overkill, want een 5.1 systeem is eigelijk meer bedoeld voor thuisbioscopen enzo. Voor gamen volstaat een 4.1 systeem prima. De extra box produceert alleen de middentonen.

Met een Terratech DMX XFire kan je dus prima af.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• MATANDO
thnx ppl, maareh..

Welke nieuwe kaart heeft dan wel echt A3D 2.0 ?
Of worden die oppeens niet meer gemaakt? Terratec had er wel een, maar die is nergens meer te krijgen.

Iemand tips?

vinifinder.nl

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Alle kaarten met een echte Aureal chip hebben echt A3D 2.0.
Echter wat je goed moet begrijpen is dat aan deze standaart niet meer word gewerkt door bedrijven.
Feit is gewoon dat het bedrijf achter A3D technologie failliet is en dat de technologie is opgekocht door Creative.

Vooral dat laatste is belangerijk om te weten aangezien er dan dus niet meer A3D versies komen.
Je wil dus een kaart kopen met niet alleen een oudere standaart(maar nog steeds beter dan EAX).
Het is niet ondenkbaar dat over een jaar A3D niet echt meer meedoet, sterker nog dat het gewoon niet meer aanwezig is in de spelen van dat moment.

Met een geluidskaart die 'echt' A3D 2.0 geluid kan produceren kan meestal geen EAX 2.0+ aan.
Dan zit je dus over een jaar met een geluidskaart die wel een leuk trucje kan maar waar je niks aan hebt op dat moment.

echte A3D kaarten
http://tweakers.net/pricewatch/3282
http://tweakers.net/pricewatch/10324

• MATANDO
Hardstikke bedankt voor je reactie.

Als straks Half-life 2 uitkomt dan zou ik bij wijze geen flikker meer aan dat A3D hebben dus? das ruk.
Welke geluidskaarten zou jij adviseren, als ik dat A3D 2.0 zou laten varen?

vinifinder.nl

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:15

Dark

who tweaked the light?

Op vrijdag 14 september 2001 14:03 schreef darthdrinker het volgende:

echte A3D kaarten
http://tweakers.net/pricewatch/3282
http://tweakers.net/pricewatch/10324
helaas is de eerste niet meer te krijgen en de tweede, de monstersound mx 400 is helemaal geen autreal, a3d kaart. er is wel een monstersound geweest met a3d, maar dat was de mx300, en die is ook niet meer te koop...

• MATANDO
Ok, een kaart met hardware A3D 2.0 is dus niet meer mogenlijk.
Maar A3D 2.0 compatible dan? werkt dat niet goed?

Verder wil ik vragen wat de beste opties zijn voor een goede geluidskaart.

thanks

vinifinder.nl

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
Op vrijdag 14 september 2001 14:27 schreef MATANDO het volgende:
Ok, een kaart met hardware A3D 2.0 is dus niet meer mogenlijk.
Maar A3D 2.0 compatible dan? werkt dat niet goed?

Verder wil ik vragen wat de beste opties zijn voor een goede geluidskaart.

thanks
wel hoor :)

de Terratec Xlerate Pro is een A3D 2 kaart :)

ff goed zoeken :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:15

Dark

who tweaked the light?

heeeeel binnenkort komt de soundblaster audigy uit, dat is de opvolger van de live!, daar zou ik nog even op wachten, als je dat kan.

Verder moet je je keus afstemmen op het doel, wil je alleen wat gamen, wil je audio recorden, wil je midi, welk OS, zijn er (goeie) drivers voor, wat is je budget, enz. enz. zoek eens wat nieuwsgroepen van de kaart die je op het oog hebt af naar de klachten, dat is vaak heel leerzaam, dan weet je al wat je zou kunnen verwachten...

Zelf ben ik niet zo weg van creative, dus zou ik als snel voor een terratec of herculesGTXP gaan, hoewel ik met die laatste bij een kennis van me toch wel wat problemen gezien/gehoord heb.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik heb zelf de XFire 1024, en het eerste spel waarbij A3D niet werkt moet ik nog tegen komen, dat het bij Soldier of Fortune niet goed werkt ligt aan SOF zelf, hij loopt vast na een tijdje.

Maar op zich is het voor A3D samen met de sixpack een van de beste alternatieven.

hangt dus van je budged af en wat je met de kaart wilt gaan doen.

het beste wat je kunt doen als je een kaart hebt als de XFire is het wegflikkeren van de A3Dapi.dll uit de speldirectories. De laatste drivers van Terratec erop stampen dan van Aureal de A3D drivers "lenen" (www.vortexofsound.com oid)en die er werr bij installeren.

dat is de manier, maar alle versies van A3D boven 1.0 doen het wel, maar de extra features die de versies meenamen werken niet of nauwelijks. dus je hebt alleen het pure richting geluid, en neem van mij aan dat dat HEERLIJK is in games, enige irri is dat je soms zweert iemand om de hoek te horen en die blijkt dan een verdieping hoger of lager te zitten :(
maar dat brengt weer een extra demensie in het spel.

dus gewoon lekker zo'n kaart kopen en ermee aan de slag.

Ik hoop dat je niet van je TYP geluidjes houd in ICQ want om een of andere mysterieuse wijze vertragen die heel icq en het typen enzo, heel vaag, maar ik kan er zonder leven, kan jij dat?

PS. als je A3D wilt ga dan zeker NIET voor de Audigy, want das eenv erloren zaak kwa A3D

Breek je nek voorzichtig

• MATANDO
Nou ikzelf wil een goede geluidskaart die ik op mijn versterker aansluit (denon 1802) en die ook het geluid van eventueel nieuwe games goed kan ondersteunen.
Mijn versterker heeft DTS dus een 5.1 systeem vind ik wel interessant.
Budget is zo'n 200 - 300 en mijn voorkeur gaat toch wel uit naar een Terratec kaart.

vinifinder.nl

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

hier in de buurt, en de winkels zijn hier vrij duur, kost die sixpack 250 gulden, voor een HEEL leuk kaartje, het nare van terratec is het gebrek aan drivres, opzich niet zo'n gemis omdat meestal alles in een keer werkt, maar toch altijd leuk, nieuwe drivers om de zoveel tijd.

Breek je nek voorzichtig

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
Op vrijdag 14 september 2001 15:06 schreef The_PyroPath het volgende:
het nare van terratec is het gebrek aan drivres, opzich niet zo'n gemis omdat meestal alles in een keer werkt, maar toch altijd leuk, nieuwe drivers om de zoveel tijd.
de terratec drivers zijn goed, en dat jij nu verwend bent met nVidia die elke 2 weken nieuwe drivers uit wil nog niet zeggen dat andere bedrijven die dat niet doen slecht zijn :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Ik heb dus de DMX fire 1024 en ik gebruik deze geluidskaart onder Win2K.
Bij HalfLife in win2k met een DMX FIRE werkt A3D gewoon niet. Ik zeg niet dat de kaart daarom slecht is maar als je veel halflife speelt dan is dit dus niet de kaart die je moet hebben. (ik speel zelf dagelijks CounterStrike en voel me dus mooi genaaid :) ).

Als je dus van plan bent halflife te spelen met A3D of een geluidskaart te kopen die over een jaar ook nog mee kan doen.
Dan is het dus niet zo verstandig om een A3D kaart te kopen of een all in one oplossing zoals de DMX fire. |:(

Ik zou als jij zo'n budget hebt (200 -> 300 piek) ZEKER de SB audigy aanraden. Echt creative maakt gewoon rete goeie geluidskaarten die het gewoon altijd doen. Ik kan mijn SB 2.0 in mijn pentium 3 douwen en dan herkent windows em gewoon en die kaart is gewoon 8 jaar oud ofzo. Ik bedoel maar. Oke EAX 2.0 is niet het "allerbeste" op 3d sound gebied maar het werkt wel altijd.
Aan de SB audigy heb je dus een hele goede geluidskaar met bv goede signal/noise verhouding.
Deze kaart is ZEKER heel geschikt om te verbinden met je versterker.

Kort samengevat: ik heb zelf de dmx fire en voor jou zou ik die(of die six pack for that matter) zeker niet aanraden.
Koop verstandig koop creative. :P

Pagina: 1