Is dit een rat of een muis?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.679 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06:31
Gvd :( caught in the act.
Gelukkig komt er morgen iemand van de woningbouw het gat boven mijn rook gas afvoer bekijken. Maar ik wil voor de zekerheid ook wat vallen zetten.

Ik weet alleen even niet of dit een rat of een muis is. Ik wil wel dat de klapval zo goed mogelijk werk om het beestje niet onnodig te laten lijden. Muizenvallen zijn denk ik te slap voor ratten toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-I5S4k9Lrphv4_I5p3AZkfvOUo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gwZvjZUh8kjrgaElsMZYHQxT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:09
Hoe groot is 1 tegel.
Adhv de kraan denk ik woelmuis

Ps een rattenstaart is kaal, een muizen staart heeft haartjes.

Op de foto is staart echter niet scherp.

[ Voor 51% gewijzigd door 99ruud99 op 22-11-2024 06:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
99ruud99 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 06:15:
Hoe groot is 1 tegel.
Adhv de kraan denk ik woelmuis

Ps een rattenstaart is kaal, een muizen staart heeft haartjes.

Op de foto is staart echter niet scherp.
Tegels zijn 15x15cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:09
Dan is de muis ongeveer 10 cm + 5 cm staart?

Ik gok roase woelmuis, maar daarvoor moet je hem even stil laten staan.
Geef hem wat pindakaas of meelwormen, dan kan je hem rustig op foto zetten :)

In jouw herinnering, was het een duidelijk kale staart of had hij kleine haartjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Het was een heel gezin zag ik net met jonkies. Ik woon in een stadscentrum trouwens... Vrees dus dat dit bruine ratten zijn

Kan me even niet goed herinneren hoe kaal de staarten waren..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:32
Ik vind deze wel behoorlijk groot voor een muis dus denk toch eerder aan een rat. Als je het beestje geen pijn wilt doen kan je trip trap vallen gebruiken

Heb zelf goede ervaringen met deze. Beetje pindakaas aan het einde en ze lopen er zo in en daarna kan je ze een andere woonplek aanbieden.

https://www.toolstation.n...JMaAkeTEALw_wcB#reviewTab

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikitweakt
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:07
Het lijkt meer op een muis dan een rat gezien de oren.
Woon je toevallig in het centrum van Rotterdam?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ekiter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Muis indien het een volwassen beest is. Volgroeide bruine rat is zeker 3-4x zo groot.

Hier wat foto's van mijn katten cadeautjes, dit zijn nog jonge ratten want de volwassen ratten die ik heb zien lopen buiten zijn echt te groot voor ze om te vangen.

Middelste foto is een muis naast de jonge rat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igwacPv_cbURwTXt7NNBe5SBPbU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/83weTO0P7Y0XedtmGWd1EALY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdoXV4U1cEkEFM3dE8ukYgDqZ_Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ioDaOnMC15b0hkjhQiEOTiS5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-Xz5GWGUdHZvMEH5VEQFceS1V0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DiKW6SYSEeNp3nj0hKtPtX0z.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Ik heb net de kleintjes gezien. Het is echt een gezin van 4-5 beestjes waardoor ik nu al 3 dagen slaaploos ben. Ze maken echt een tering herrie in het plafond en bij hun zoektocht naar eten in m'n woning. Het is een studio dus het is er vrij druk qua oppervlakte gebruik. En het slaapt niet zo chill wanneer je ze een meter van je bed los hoort gaan in je keuken

Heb net de jonkies gezien. Die waren wel een stuk kleiner dat het beestje op de foto. Dus waarschijnlijk muizen.

Vandaag komen deze aan

https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pt2_mob_b_prod_image

Hopelijk zijn ze net zo goed als die HPG vallen die @Bartosy aanraadde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-06 15:57

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06 22:54

Freakie1NL

Grote Baas

ekiter schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 07:11:
Muis indien het een volwassen beest is. Volgroeide bruine rat is zeker 3-4x zo groot.

Hier wat foto's van mijn katten cadeautjes, dit zijn nog jonge ratten want de volwassen ratten die ik heb zien lopen buiten zijn echt te groot voor ze om te vangen.

Middelste foto is een muis naast de jonge rat.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Zo dacht dat mijn kat(ten) goede jagers waren, maar jij hebt hier wel wat Apex katten. O+

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-06 15:39
En dan nog een tip: muizenvallen of vangkooien zetten doe je met handschoenen aan, ze ruiken anders je mensengeur wat ze wantrouwender maakt.

Het meeste succes halen we nog altijd met gewone houten huis tuin en keuken vallen. Vangkooien zijn leuk, maar binnen een half uur volgt de muis zijn geurspoor en zit hij weer binnen. Bij ver weg loslaten zadel je anderen op met een muis die naar binnen wil. En als je weet hoeveel nakomelingen een muis produceert in een maand bij voldoende voedsel, dan weet je dat het enige antwoord moet zijn dat je de muis ook dood, dus niet vangt. Het diervriendelijke is een goede val die in 1 tik de muis dood. Snel en pijnloos.

De stress van een vangkooi moet je ze niet aan doen als je diervriendelijk wilt zijn. Heb je al eens opgesloten gezeten in je grootste angst, waarna je je grootste vijand op je af zag komen......In de vangkooi die ik had was de muis zo gestressed en panisch dat de tralies verbogen van zijn poging in paniek weg te komen en hij dus uit de val ontsnapte door de spleet van de tralie, nog voor ik hem buiten kon zetten. De andere vriendelijke vangkooi zijn ze nooit binnen gelopen. Iedere keer zaten ze in de klapval die er naast stond. Dus als de muis daar zelf al voor kiest, hoe eigenwijs moeten wij dan nog zijn om nog over vangkooien te willen nadenken? Hopelijk hoeven jullie die les niet te leren.

[ Voor 10% gewijzigd door ucsdcom op 22-11-2024 08:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:19

D4NG3R

kiwi

:)

ucsdcom schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:38:
En dan nog een tip: muizenvallen of vangkooien zetten doe je met handschoenen aan, ze ruiken anders je mensengeur wat ze wantrouwender maakt.
Ik betwijfel of dat verschil maakt, ze zitten immers in een woning waar alles naar mens ruikt.

@TTMJ!
Protip: Pindakaas als aas, ff met een aansteker er overheen totdat het deels karamelliseert. Effectiever huis-tuin-keuken aas ben ik tot dusver nog niet tegen gekomen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

erikitweakt schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 06:55:
Het lijkt meer op een muis dan een rat gezien de oren.
Daardoor denk ik dan juist weer aan een jonge rat, maar het is op deze foto gewoon erg lastig te zien.

@TTMJ! tref je in huis kleine hagelslag-achtige keuteltjes aan? Dan zijn het waarschijnlijk muizen, keutels van buine ratten zijn dikkere drolletjes en zwarte ratten laten langere, dunnere keutels achter.

[ Voor 9% gewijzigd door Aganim op 22-11-2024 09:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:34
erikitweakt schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 06:55:

Woon je toevallig in het centrum van Rotterdam?
Dan moet het haast wel en rat zijn toch?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-06 20:11
Bartosy schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 06:54:
Ik vind deze wel behoorlijk groot voor een muis dus denk toch eerder aan een rat. Als je het beestje geen pijn wilt doen kan je trip trap vallen gebruiken

Heb zelf goede ervaringen met deze. Beetje pindakaas aan het einde en ze lopen er zo in en daarna kan je ze een andere woonplek aanbieden.

https://www.toolstation.n...JMaAkeTEALw_wcB#reviewTab
Huismuizen en ratten vallen onder ongedierte. Waarom zou je die bij een ander dumpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:40
En nog een tip voor het plaatsen van de val: doe dit vlak langs muren. Doorgaans lopen muizen vlak langs muren en dan is de kans groter dat je 'm vangt. Ik heb een paar dagen een val anderhalve meter van de muur gehad zonder resultaat. Nadat ik 'm tegen de muur had gezet met wat pindakaas erop was het binnen 3 uur raak.

Geen idee of dit voor ratten ook het geval is overigens :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-06 16:27
Denman schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:40:
En nog een tip voor het plaatsen van de val: doe dit vlak langs muren. Doorgaans lopen muizen vlak langs muren en dan is de kans groter dat je 'm vangt. Ik heb een paar dagen een val anderhalve meter van de muur gehad zonder resultaat. Nadat ik 'm tegen de muur had gezet met wat pindakaas erop was het binnen 3 uur raak.

Geen idee of dit voor ratten ook het geval is overigens :P
geen idee of het normaal gedrag is maar de rat bij mij thuis loopt gerust midden door de woonkamer naar je toe. maar eerlijk gezegd doet de muis dat ook na een tijdje rond te hangen. er komt een dag dat ik de opening vind waar ze binnenkomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TvE
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 17:36

TvE

Als voormalig ratten-eigenaar en jaarlijkse vakantie-verzorger voor die van m'n zus, zeg ik:
Een muis.

Sowieso te klein om een rat te zijn, tenzij een ritten. Maar die gaan op die leeftijd nog niet op pad.

Maar verder heeft ie ook de houding en vorm niet van een rat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Aganim schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:00:
[...]

Daardoor denk ik dan juist weer aan een jonge rat, maar het is op deze foto gewoon erg lastig te zien.

@TTMJ! tref je in huis kleine hagelslag-achtige keuteltjes aan? Dan zijn het waarschijnlijk muizen, keutels van buine ratten zijn dikkere drolletjes en zwarte ratten laten langere, dunnere keutels achter.
De keutels zijn idd hagelslag-achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Nee was ik niet van plan. Denk dat het juist best wel wreed kan zijn om zo een huismuis de wildernis in te dumpen. Levend gegeten worden is ook niet alles.

Maar wil wel een klapval waar van ik zeker weet dat ze een snel humaan einde hebben ipv geklemend langzaam doodgaan.

Ik heb deze gehaald: https://www.amazon.nl/dp/...711_487102941_TE_SCE_dp_1

Hoop dat ze goed werken want ik wil de muizen niet nodeloos laten lijden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:32
Als je toevallig een uv lamp hebt, even de looproute nagaan en daar de klem zetten. Beetje pindakaas en klaar. De 1e ouder sneuvelt en daarna de anderen, de jongen kun je wel bedenken wat daar mee gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361276

<knip>Complete onzin op z'n best, racistisch op z'n slechtst. In beide gevallen: niet doen dus.

[ Voor 88% gewijzigd door Ardana op 22-11-2024 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:17

de Peer

under peer review

[/quote]
Ik zie een rat ook nog geen fiets opeten :+

[ Voor 39% gewijzigd door Ardana op 22-11-2024 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit past beter in AZ, dus ik verplaats 'm even.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ekiter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Freakie1NL schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:30:
[...]

Zo dacht dat mijn kat(ten) goede jagers waren, maar jij hebt hier wel wat Apex katten. O+
Ze zijn buiten opgegroeid, zelfs met dit weer zijn ze nog de hele nacht op pad en komen alleen binnen om te slapen en eten. Ze zijn laatste dagen wel extra hongerig, dus gok dat ze met regen en storm niks te pakken krijgen.

Als 5 maanden oude kittens buiten bedelend gevonden in het najaar, de schuwste van de 2 moet nog steeds niks van vreemde mensen hebben helaas. Maar sindsdien nooit meer last van ongedierte gehad haha.

Maar voor TS zou ik het bij vallen en evt gif houden, katten in een klein appartement moet je echt goed over nadenken of je dat wilt.

[ Voor 9% gewijzigd door ekiter op 22-11-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-06 20:11
TTMJ! schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:54:
[...]

Nee was ik niet van plan. Denk dat het juist best wel wreed kan zijn om zo een huismuis de wildernis in te dumpen. Levend gegeten worden is ook niet alles.

Maar wil wel een klapval waar van ik zeker weet dat ze een snel humaan einde hebben ipv geklemend langzaam doodgaan.

Ik heb deze gehaald: https://www.amazon.nl/dp/...711_487102941_TE_SCE_dp_1

Hoop dat ze goed werken want ik wil de muizen niet nodeloos laten lijden :|
Zet er wel een bordje neer dat hij zijn kop eerst in de klem moet steken :9
Ik heb in het verleden regelmatig muizen gevangen waarvan de poot in de klem zat, en het beestje met klem en al er vandoor wilde gaan.
Of broertje en zusje muis samen in een klem, nog levend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 22:19
Gif is tegenwoordig verboden, maar veruit het effectiefste middel. Ik heb nog 3 kilo liggen, dus ik red het wel tot mijn pensioen. (online is er nog genoeg te koop)

Bedenk dat die beestjes met 12 weken alweer zelf een nestje leggen, dus dan snap je ook dat de plaag alleen maar groter gaat worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTMJ!
jantje112 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:51:
Gif is tegenwoordig verboden, maar veruit het effectiefste middel. Ik heb nog 3 kilo liggen, dus ik red het wel tot mijn pensioen. (online is er nog genoeg te koop)

Bedenk dat die beestjes met 12 weken alweer zelf een nestje leggen, dus dan snap je ook dat de plaag alleen maar groter gaat worden
Gif gaat potentieel het milieu in (roof- of aasdieren) dus daar werk ik liever niet mee.

Het staalwol en de plastic klapvallen zijn binnen. Ik weet welke route ze nemen van achter de cv-ketel. Dus kijken of het daarmee lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:37
Ratjes zijn super slimme, en als huisdier, supe lieve diertjes. Als je ze maar niet kilt.

Wilde ratten zullen wss minder vriendelijk zijn, maarja who can blame them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
TTMJ! schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:24:
[...]

Gif gaat potentieel het milieu in (roof- of aasdieren) dus daar werk ik liever niet mee.

Het staalwol en de plastic klapvallen zijn binnen. Ik weet welke route ze nemen van achter de cv-ketel. Dus kijken of het daarmee lukt.
Yep.. klopt helemaal.. Aan een ieder zelf om die afweging te maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

jantje112 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:56:
[...]

Yep.. klopt helemaal.. Aan een ieder zelf om die afweging te maken
Nou nee zoals je zelf zegt is gif verboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje112
de Peer schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:10:
[...]

Nou nee zoals je zelf zegt is gif verboden.
De aanschaf (en verkoop)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-02 22:29

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

Katten, ratten en muizen zijn lactose intolerant. Het beste gif kan je dus per liter kopen...

En daarom heb je ook speciale kattenmelk in de dierenwinkel, dat mogen ze wel, net zoals geitenmelk, schapenmelk, paardenmelk en kamelenmelk, allemaal zonder lactose. Alleen bij onze koeien zit er lactose in de melk.

https://ratterycastor.nl/...boerenkool%2C%20enzovoort.

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:25
MeesKees21 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 02:51:
Katten, ratten en muizen zijn lactose intolerant. Het beste gif kan je dus per liter kopen...

En daarom heb je ook speciale kattenmelk in de dierenwinkel, dat mogen ze wel, net zoals geitenmelk, schapenmelk, paardenmelk en kamelenmelk, allemaal zonder lactose. Alleen bij onze koeien zit er lactose in de melk.

Ik ben ook lactose intolerant, maar ga echt niet dood aan het drinken van een liter melk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

_JGC_ schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 07:17:
[...]

Ik ben ook lactose intolerant, maar ga echt niet dood aan het drinken van een liter melk.
Mijn ratje toen bijna wel. Op een onbewaakt moment zat ze te drinken uit mijn beker met melk en dat ging niet echt goed. De rekening van de dierenarts loog er niet om :/

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

MeesKees21 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 02:51:

Uit je eigen link "Ratten krijgen diarree van melk".

Het gaat het probleem echt niet oplossen, ze gaan er niet massaal dood van. In plaats daar van zit je ook nog eens met allemaal diarree :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

Uit eigen ervaring kan ik inderdaad beamen dat het een gigantische shitzooi wordt, en dat was het al met 1 ratje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:22

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Suzie! :o Bob! :o

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter079
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-05 13:57
Ik kan je deze vallen aanraden: https://hg.eu/nl/producten/hgx-muizenval

Hadden hier ook flink last van muizen in de garage (geen wonder ook, onder de garagedeur zat een kier van ruim een centimeter). Had zes van deze vallen staan en heb hier letterlijk tientallen van muizen mee gevangen. En zoals anderen al schreven, inderdaad met pindakaas als losaas. Heb de pindakaas ook nooit hoeven te vervangen en heb de val telkens direct weer teruggezet.

Moet er wel bij zeggen dat het dichten van de gaten waardoor ze je huis binnenkomen de sleutel tot succes is. Anders ben je in feite alle muizen uit de buurt aan het vangen en is het dweilen met de kraan open.

edit: en dit lijkt mij inderdaad gewoon een muis, te klein voor een rat.

[ Voor 5% gewijzigd door wouter079 op 03-12-2024 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:44
Uir de oude doos: Dorus, muizeval (1970)
YouTube: Dorus muizeval 1970

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTMJ!
TvE schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:01:
Als voormalig ratten-eigenaar en jaarlijkse vakantie-verzorger voor die van m'n zus, zeg ik:
Een muis.

Sowieso te klein om een rat te zijn, tenzij een ritten. Maar die gaan op die leeftijd nog niet op pad.

Maar verder heeft ie ook de houding en vorm niet van een rat.
Necro update: maar er kwam iemand van de gemeente langs, die bevestigde dat het om muizen leek te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoStiglitz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:20
Hoe een bak ellende gehad met muizen. Houten klapvallen in alle hoeken en gaten gezet en de f!#?€ers liepen er gewoon langs of vraten de pindakaas er af.
Uit frustratie lijm planken online gekocht (mogen niet meer geloof ik). Hop binnen een dag gevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

TTMJ! schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:30:
[...]

Necro update: maar er kwam iemand van de gemeente langs, die bevestigde dat het om muizen leek te gaan.
Mooi, kan het hiermee op slot :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.