Vraag

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:10
Hallo tweakers, hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen met het zoeken naar een nieuwe tv met adviezen.

Ik zoek een?
TV.

Wat is je budget?
2500 euro max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Normaal gebruik: Netflix, tv kijken, films, PS5 gaming, streamen

Wat heb je zelf al gevonden?
ik denk aan de Samsung S94D 77" Zilver maar twijfel of de LG G4 misschien in de aanbieding komt met BF en deze kwalitatief beter is.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er alternatieven die vergelijkbaar zijn in prestatie en prijs, of misschien goedkoper?.

De tv gaat helemaal opgebruikt worden en niet tussendoor vervangen voor een nieuwere versie of upgrade. Dus ik koop liever iets hoger en teveel zodat deze nog jaren mee kan. Tegelijkertijd is de 2500 ook wel het max aan budget. Ik ben niet merk gebonden dus mocht er een vergelijkbaar alternatief zijn die ik mis hoor ik het graag: Is de Samsung gewoon een goeie deal of moet ik gokken dat de LG in de buurt komt met korting?

Dank!

Beste antwoord (via S.McDuck op 22-11-2024 22:58)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
LG heeft de zaakjes tegenwoordig wel beter op orde betreft Quality Control en bouwkwaliteit, zowel Samsung als LG hebben een groot marktaandeel waardoor er natuurlijk ook verhoudingsgewijs meer uitval is.

Nog een nadeel van Samsung is de pannel lottery, derhalve zou ik eerder naar de 77S92C kijken wanneer je graag een Samsung TV wenst. Dan heb je sowieso een tweede generatie QD-OLED paneel voor een scherpe prijs.

De 77S94D is momenteel way overpiced, Samsung soundbars gaan ook prima met andere TV merken enige wat je kan 'missen' is Q-Symphony. Echter is dit eerder een gimmick dan dat het daadwerkelijk een meerwaarde biedt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 10:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De G4 is nog koerant, er is geen reden om die met veel korting te verkopen. Ik denk dat je meer kans hebt om een G3 op de kop te kunnen tikken voor die prijs, da's het model van vorig jaar en daar is de druk om de voorraden weg te verkopen veel groter. Je zult moeten zoeken, de pricewatch toont nog maar een paar aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-09 13:57
Ga je m aan de muur hangen? Zo niet dan volstaat de C3 of C4 ook ipv de G3 of G4.

Sowieso zou ik me afvragen of alleen het platter tegen de kunnen muur hangen van de G4 je de 1250 euro meerprijs tegenover de C4 waard is.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
De LG, zelfs de lagere modellen, zijn beter als de Samsung?

[ Voor 30% gewijzigd door S.McDuck op 22-11-2024 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Wellicht even eerst wat vooronderzoek doen voordat je dit soort basale vragen stelt, je kunt beginnen door Tweakers reviews te lezen en naar eerder gevraagde aankoopadviezen. Er is al veel over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:53
Als die heeeeeeeeel lang mee moet gaan, dan zou ik eens naar Panasonic kijken. Hoe lang gaat een aparaat mee? Ik heb wel wat slechte ervaring met tv's en degene die nog ergens in huis hangen zijn Sony en Panasonic (zelfs nog 1 plasma).
Samsung (is mij verteld) wordt vaak ter reparatie aangeboden. Dus die zou ik vermijden. LG kent dan nog betere service.
Iets in je prijsklasse als voorbeeld: https://www.artandcraft.c...x0e7gKlfvPnRoCmW8QAvD_BwE
Een ouder model maar wel met goede hardware. Als dat je prio is tenminste.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
Shocked schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:12:
Als die heeeeeeeeel lang mee moet gaan, dan zou ik eens naar Panasonic kijken. Hoe lang gaat een aparaat mee? Ik heb wel wat slechte ervaring met tv's en degene die nog ergens in huis hangen zijn Sony en Panasonic (zelfs nog 1 plasma).
Samsung (is mij verteld) wordt vaak ter reparatie aangeboden. Dus die zou ik vermijden. LG kent dan nog betere service.
Iets in je prijsklasse als voorbeeld: https://www.artandcraft.c...x0e7gKlfvPnRoCmW8QAvD_BwE
Een ouder model maar wel met goede hardware. Als dat je prio is tenminste.
Dankjewel!
Je raakt een beetje de weg kwijt in alle OLED, QLED, Hz en 4K vergelijkingen. Het lijkt allemaal geweldig maar dan zie je weer een review die wat anders zegt om dat er weer een S94D die een ander scherm heeft als de S94C. :o
We gaan ook de Panasonic is bij het lijstje doen. voor vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Zoals Shocked al aangaf kun je Samsung beter vermijden wanneer 'het jaren mee kan', helaas is de Quality Control, technische design en bouwkwaliteit ondermaats bij dit merk.

De high end Panasonic TV's zijn gebouwd als een tank, design wise imo niet de mooiste echter wel functioneel o.a. met een draaibare voet en zeer goede geïntegreerde speakers. Enige nadeel is dat de 77'' geen MLA paneel heeft.

Dit gezegd hebbende is het niet per se zo dat high end TV's langer mee gaan dan midrange, bij high end TV's betaal je een meerprijs voor betere beeldkwaliteit en mooiere afwerking. In de basis leveren alle OLED TV's mooi beeld, verschil zit 'm voornamelijk in de HDR impact. Wanneer jullie hierbij geen hoge eisen hebben kun je er ook voor kiezen om geld te besparen en bijv. de LG 77B4 te kopen of de LG 77C3. Beide TV's bieden veel bang for the buck, je zou dan eventueel met een gedeelte van het bespaarde bedrag naar een externe audio oplossing kunnen kijken. Goed geluid voegt in beginsel meer toe aan de beleving dan beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
Freshouttheoven schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:10:
Zoals Shocked al aangaf kun je Samsung beter vermijden wanneer 'het jaren mee kan', helaas is de Quality Control, technische design en bouwkwaliteit ondermaats bij dit merk.

De high end Panasonic TV's zijn gebouwd als een tank, design wise imo niet de mooiste echter wel functioneel o.a. met een draaibare voet en zeer goede geïntegreerde speakers. Enige nadeel is dat de 77'' geen MLA paneel heeft.

Dit gezegd hebbende is het niet per se zo dat high end TV's langer mee gaan dan midrange, bij high end TV's betaal je een meerprijs voor betere beeldkwaliteit en mooiere afwerking. In de basis leveren alle OLED TV's mooi beeld, verschil zit 'm voornamelijk in de HDR impact. Wanneer jullie hierbij geen hoge eisen hebben kun je er ook voor kiezen om geld te besparen en bijv. de LG 77B4 te kopen of de LG 77C3. Beide TV's bieden veel bang for the buck, je zou dan eventueel met een gedeelte van het bespaarde bedrag naar een externe audio oplossing kunnen kijken. Goed geluid voegt in beginsel meer toe aan de beleving dan beeld.
We hebben hier een samsung soundbar qr90. Vandaar dat de Samsung ook in de running is. Wat ik had begrepen zijn de LG en Samsung panelen redelijk gelijk. De Samsung 95D (95C) hebben een Qled scherm en zijn redelijk vergelijkbaar met de LG schermen maar goedkoper. Met de BF deals en soms ook cashback acties zijn er leuke prijzen voor een goede TV te krijgen.
Ik hoop tussen de 2 en 2500 een goede deal te krijgen die ook nog eens hopelijk langere tijd (technisch) meegaan. Ik heb nu al 2x pech gehad met een LG scherm dus wat dat betreft.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
LG heeft de zaakjes tegenwoordig wel beter op orde betreft Quality Control en bouwkwaliteit, zowel Samsung als LG hebben een groot marktaandeel waardoor er natuurlijk ook verhoudingsgewijs meer uitval is.

Nog een nadeel van Samsung is de pannel lottery, derhalve zou ik eerder naar de 77S92C kijken wanneer je graag een Samsung TV wenst. Dan heb je sowieso een tweede generatie QD-OLED paneel voor een scherpe prijs.

De 77S94D is momenteel way overpiced, Samsung soundbars gaan ook prima met andere TV merken enige wat je kan 'missen' is Q-Symphony. Echter is dit eerder een gimmick dan dat het daadwerkelijk een meerwaarde biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
Ne hoor, ik zit niet perse vast aan een Samsung, was alleen door de soundbar waardoor een Samsung handig leek. Maar dit leek me met prijs en wat je ervoor kreeg een goede deal vergeleken met de andere tv's.
Dus een LG, of de Panasonic zijn allemaal prima. Als we straks met de film en PS maar genieten, het merklogo maakt weinig uit.

Het blijft lastig: hoe meer je gaat vergelijken hoe meer varianten er bijkomen met allemaal bijna hetzelfde en net anders. Ook als je in de winkel langs de schermen loopt zien ze er allemaal goed uit in de winkels. Ookal weet je dat de showroom niet je woonkamer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-09 20:55
Ik haak hier even op in. Ben ook aan het rondkijken voor een OLED en kijk ook naar dezelfde tvs. Wel een beetje geschrokken van de QC berichten hier, aangezien ik wel een voorkeur had voor Samsung (heb een hele fijne grote soundbar van ze en huidige tv is ook Samsung en levert ook prima..

Wat vragen die bij mij spelen;
- Dolby Vision, LG wel, Samsung niet, hoe merkbaar is dat verschil? Alleenn met streamingsdiensten? Of ook 'live tv'?
- Matte OLED van Samsung 9bij die S95 is dat een game changer / kans dat binnenkort LG er ook mee komt?
- Is er echt verschil tussen een standaard refreshrate van 100Hz of 120Hz? Aangezien dit je basis is, is meer altijd beter of zit die 100Hz redellijk aan de limiet van de mogelijkheden (vanuit de bronnen)?
- Die max refresh rate kan je alleen benutten door er een computer / playstation aan te hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.McDuck
Nou dat was een verhelderend avondje :+
Na opnieuw opmeten blijkt dat we de de 77" niet eens kwijt konden. Hierdoor kwamen we in de 65" en werden de prijzen ruim binnen budget. Zojuist de LG G4 besteld.

Allemaal bedankt voor alle adviezen en het meedenken!
Pagina: 1