Advies over deze laptop (HP 255 G10 853S9ES)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gostevie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-02 07:26
Ik zoek een laptop voor vooral surfen, hele makkelijke games (Table Top Simulator ofzo), films kijken, dat soort dingen. Ik wil graag minstens 15,6" en een numpad. Mn vriendin kan via dr werk laptops iets goedkoper krijgen en ik heb deze gevonden (https://www.notebooksbilliger.de/hp+255+g10+853s9es+805698). Ik woon en werk (en type) tegenwoordig in Duitsland dus vandaar de duitse website en het QWERTZ toetsenbord. Ik neem hem af en toe mee in mn rugzak dus zou fijn zijn als ie tegen een stootje kan. Ik wil verder een Windows laptop.

Zouden jullie deze laptop voor die prijs kunnen aanraden, en zoja, raden jullie dan een Ryden 3, 5 of 7 en 8 of 16 GB ram aan?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:10

Thomg

Aww yiss

Dat is een hele mooie laptop voor de prijs. Ik zeg doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gostevie
Bedankt :) dan blijft alleen nog de vraag of ik een Ryzen 3, 5 of 7 ga halen, wat zouden jullie aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:19

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ryzen 5 en 16GB. Een Ryzen 7 heeft niet veel meerwaarde imo.

Neem wel een stevige rugtas of laptoptas, aangezien je er veel mee gaat reizen. Dit soort laptops kunnen daar minder goed tegen dan Pro-, Elite en Zbooks. Deze laatste zijn namelijk nét iets degelijker gebouwd, maar ook duurder.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gostevie
Ja nadat 2 keer een laptop beeldscherm kapot is gegaan bij het transporteren in mn rugzak ga ik nu echt een hele stevige laptoptas kopen, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:10

Thomg

Aww yiss

Inderdaad wat @PD2JK zegt. De 8-core vraagt een te grote premium en de korting die je krijgt met een downgrade naar een 4-core is te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gostevie
Perfect, bedankt! Denken jullie dat ie met Black Friday nog (veel) goedkoper wordt? Is t waarschijnlijk wel waard om nog een weekje te wachten om te zien of ie ergens nog goedkoper wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:19

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het is een goede deal, we hebben geen glazen bol, maar ik verwacht niet dat het nog goedkoper wordt, of dat je ergens anders een betere laptop kunt scoren voor die prijs.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gostevie
Nog een laatste vraag; ik neen mn laptop idd best vaak mee en daarbij is vroeger al vaker een laptop stuk gegaan (waterschade van een waterfles die uitliep, beeldscherm ander keertje kapot gegaan). Wat voor sleeve/koffer/tas voor een laptop beschermt m het beste, het liefst iets dat ik nog steeds in een (relatief grote) rugzak mee kan nemen? Bij bv. HP zie ik alleen maar of hele rugzakken of dunne sleeves die vroeger niet goed genoeg beschermden. T liefst zou ik een soort harde case voor de hele laptop hebben die tegen water en stoten beschermd (ik ben helaas zo iemand die niet heel zorgvuldig met zn spullen omgaat). Gewicht van de case is niet belangrijk,hij mag ook echt lelijk en dik en zwaar zijn, zolang mn laptop maar goed is beschermd.

[ Voor 9% gewijzigd door gostevie op 24-11-2024 08:57 ]

Pagina: 1