Vraag

• PeterPaulus11
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 25-11-2024
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af hoe het werkt met belasting bijzonder tarief.
Dit jaar kom ik boven de €75000 bt jaarloon uit, waarvan +- €30000 uit bonus bestaat. Wordt deze bonus dan in z’n volledigheid voor 56% belast, of enkel het gedeelte wat boven de 75k uitkomt?

Gr

Alle reacties

• MrBlack
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:19
PeterPaulus11 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:27:
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af hoe het werkt met belasting bijzonder tarief.
Dit jaar kom ik boven de €75000 bt jaarloon uit, waarvan +- €30000 uit bonus bestaat. Wordt deze bonus dan in z’n volledigheid voor 56% belast, of enkel het gedeelte wat boven de 75k uitkomt?

Gr
Elke euro die je boven 75.518 verdient levert je 44 cent op (tarief plus afbouw arbeidskorting). Daaronder is het marginale tarief ongeveer 50%.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Onder de streep is een bonus niks anders behandeld dan gewoon salaris. Dus alleen het gedeelte boven de €75k krijgt de 56% belasting.

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:51
en wat er te veel of te weinig ingehouden wordt, zie je weer in de aangite Inkomstenbelasting terug en wordt daar verrekend.

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:58
Eind van het jaar na het aanvullen van je belastingaangifte maakt het geen cent verschil hoeveel voorheffing er nu wordt ingehouden. Zowel het reguliere salaris als de bonus zijn box 1 inkomsten en worden op één hoop geveegd.
Als er nu te weinig voorheffing wordt ingehouden, betaal je straks bij. Als er nu teveel voorheffing wordt ingehouden, krijg je straks geld terug.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Initieel zal het waarschijnlijk tegen de 56% worden belast, om te voorkomen dat je een heftige naheffing krijgt. Uiteindelijk is het echter gewoon inkomen, en zal het bij je belastingaangifte recht getrokken worden, en krijg je de belasting die je te veel hebt betaald volgens mij gewoon terug. bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Dit is gewoon een google vraag en is desondanks ook hier al vaak langsgekomen. Dit is daarmee niet topicwaardig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.