Game PC, budget rond de 2500 euro, betalen in crypto

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-06 21:33
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dag allemaal, ik heb geen geplande lijst van onderdelen, daar ben ik teveel een leek voor op hardware gebied. Ik ben op zoek naar een kant en klare game-PC, het liefst bij een site waar ik kan betalen met bitcoin.

Ik heb een jaar of 7 geleden met hulp van Tweakers een nieuwe pc aangeschaft waar ik tot op heden erg blij mee ben geweest. Is nu echter aan vervanging toe, vandaar dit topic. Ik kijk series en films op de pc, speel World of Warcraft en ben van plan om op de nieuwe pc ook visueel zwaardere spellen te gaan spelen als Elden Ring en de nieuwste nog uitkomende spellen de komende jaren. Ik wil kortom een systeem waar ik zonder omkijken de komende 5 jaar mee vooruit kan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 2000 en 3000 euro, of iets meer, is niet heel belangrijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen monitoren (Dell 3008WFP 30 inch en een 23 inch random Samsung monitor) en randapparatuur.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Daar heb ik dus oprecht geen idee van, ik ben een keiharde leek wat hardware betreft. Ik wil graag een snelle, kant en klare game PC, zonder al teveel gekke led-effecten, die zo stil mogelijk is, met de beste hardware binnen mijn (ruime)budget.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen enkele voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een zo stil mogelijk systeem (belangrijk), energieverbruik maakt niet uit, niet teveel knipperende ledjes.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Misschien een herhaling, maar: ik wil graag een kant en klaar game-systeem wat plug en play werkt vanaf het moment van levering. Software-matig kan ik een hoop, hardware-matig weet ik praktisch niets actueels. Ik zou van jullie graag wat tips krijgen over welke systemen bij welke betrouwbare webwinkel geschikt zouden kunnen zijn. Budget 2000-3000 euro (niet heel belangrijk), graag een zo stil mogelijk systeem (heel belangrijk) welke toekomstbestendig is voor de komende 5-7 jaar. Ik geef liever wat meer geld uit voor een snellere processor/videokaart/RAM dan dat ik beknibbel en binnen een paar jaar weer dingen moet vervangen. Oh, en als ik met bitcoin zou kunnen betalen dan zou dat héél welkom zijn.

Ik snap dat dit wat minder technisch is dan de meeste topics, maar ik hoop dat jullie me een slinger in de juiste richting kunnen geven. Thanks mede-tweakers!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Dat is vrij simpel, kijk naar de De beste 4k-game-pc/Desktop Best Buy Guide, vervang de CPU eventueel met de recent uitgekomen AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed. Deze winkel accepteert jouw voorkeurs betaalwijze, CAPS, dus bestel daar ;)

[ Voor 21% gewijzigd door martyw op 21-11-2024 22:00 ]

• lvanhoe
martyw schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:58:
Dat is vrij simpel, kijk naar de De beste 4k-game-pc/Desktop Best Buy Guide, en deze winkel accepteert jouw voorkeurs betaalwijze: CAPS, dus bestel daar ;)
Dag, ik heb gekeken in de Best Buy guide, maar dit zijn losse componenten en geen kant en klare pc's, of kijk ik met mijn neus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Nu online
lvanhoe schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:00:
[...]

Dag, ik heb gekeken in de Best Buy guide, maar dit zijn losse componenten en geen kant en klare pc's, of kijk ik met mijn neus?
Ja, https://www.caps.nl/caps-...34176.html?sqr=assemblage

• lvanhoe
Thanks. Kort vraagje nog, de voeding, ik kan die van de pricewatch (Thermaltake Toughpower GF3 - 850W Zwart) niet vinden bij CAPS. Waar zou ik die mee kunnen vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-06 23:02
Wat voor kast wil je? Een grote kast biedt vaak stillere builds, maar dan moet je dat wel willen. Een Fractal Design Torrent is zo'n beetje het beste, of de Antec Flux Pro. Wil je een window of niet?

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Nu online
lvanhoe schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:15:
[...]

Thanks. Kort vraagje nog, de voeding, ik kan die van de pricewatch (Thermaltake Toughpower GF3 - 850W Zwart) niet vinden bij CAPS. Waar zou ik die mee kunnen vervangen?
Corsair RM750x (2024)

• lvanhoe
Dekar schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:19:
Wat voor kast wil je? Een grote kast biedt vaak stillere builds, maar dan moet je dat wel willen. Een Fractal Design Torrent is zo'n beetje het beste, of de Antec Flux Pro. Wil je een window of niet?
Maakt me echt weinig uit, de kast komt onder mijn bureau te staan en ik geef weinig om het uiterlijk er van. Dus het liefst zo stil en saai mogelijk :)

• lvanhoe
Dekar schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:19:
De Best Buy Guide geeft me deze: Corsair 4000D Airflow Midi Tower Zwart, kan dat nog beter door 1 van de 2 te kiezen die jij noemt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-06 23:02
Ja dat is ook prima.
https://azerty.nl/pc-samenstellen/assemblage

Deze partij is geweldig qua service. Ik zou met hun een goede PC samenstellen. Zij bouwen hem helemaal en installeren alles tegen een redelijke prijs voor je.

Zoiets zou perfect zijn. Die RTX 4070 Super is prijs kwaliteit erg goed. Kan je evt wisselen met een 4080 Super voor meer performance, maar dan ben je 500 euro meer kwijt. Die 4070 kan je ook na 4-5 jaar upgraden.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 9800X3D Boxed€ 597,99€ 597,99
1MoederbordenMSI B650 Gaming Plus WiFi€ 145,-€ 145,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 4070 SUPER 12G VENTUS 2X WHITE OC€ 599,-€ 599,-
1BehuizingenFractal Design Torrent Black Solid€ 173,76€ 173,76
1ProcessorkoelingScythe Mugen 6€ 44,92€ 44,92
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5€ 96,91€ 96,91
1VoedingenCorsair RM850x (2021) Zwart€ 119,-€ 119,-
1SSD'sWD Black SN770 2TB€ 124,66€ 124,66
Totaal€ 1.901,24

[ Voor 4% gewijzigd door Dekar op 21-11-2024 22:35 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
Vraagje nog - in hoeverre is CAPS een betrouwbare site/leverancier?

Ik probeer 'assemblage' te selecteren op de site en krijg een foutmelding, ik probeer ze telefonisch te bereiken via het nummer op de site en krijg een bandje met 'telefonisch niet bereikbaar' en de hele site is in general super traag en functioneert soms niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Nu online
lvanhoe schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:54:
[...]

Vraagje nog - in hoeverre is CAPS een betrouwbare site/leverancier?

Ik probeer 'assemblage' te selecteren op de site en krijg een foutmelding, ik probeer ze telefonisch te bereiken via het nummer op de site en krijg een bandje met 'telefonisch niet bereikbaar' en de hele site is in general super traag en functioneert soms niet.
Check de reviews: https://tweakers.net/shopreview/8300/caps/shopreviews/. Ik heb daar ook wel eens wat besteld, dat werkte eerder dit jaar nog uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
martyw schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:58:
[...]

Check de reviews: https://tweakers.net/shopreview/8300/caps/shopreviews/. Ik heb daar ook wel eens wat besteld, dat werkte eerder dit jaar nog uitstekend.
Ja, krijgen toch goede reviews. Bijzonder, als ik assemblage kies krijg ik "Product dat u probeert toe te voegen is niet beschikbaar." Toch maar even verder kijken vrees ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
CAPS was voorheen SiComputers. Heb er zelf nooit problemen mee gehad, maar goed de reviews zeggen wat anders. Mijn huidige GPU wilde ik daar bestellen, maar die hadden ze alleen bij de leverancier liggen. Nu is dat ook gewoon volgende dag levering, maar goed.
Als Azerty betaald kan worden met crypto (zo te zien niet), zou ik die kant op kijken. Kant en klaar ben je ondertussen wel achter dat je dat met assemblage afgetikt hebt. Hoef je niet zelf te bouwen, maar krijg je wel een pc die op alle vlakken kan voldoen aan je eisen en nog goedkoper is ook.

Informatique accepteert volgens mij ook crypto. Maar dat moet je even bekijken. In 2016 nog wel in ieder geval.

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 22-11-2024 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Nu online
lvanhoe schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:01:
[...]

Ja, krijgen toch goede reviews. Bijzonder, als ik assemblage kies krijg ik "Product dat u probeert toe te voegen is niet beschikbaar." Toch maar even verder kijken vrees ik..
Dan zou ik ook Azerty zeggen, ook daar heb ik goed ervaringen opgedaan, maar dan wel eerst je crypto omzetten in meer algemeen aanvaarde valuta ;)
Pagina: 1