Opgeslagen wachtwoorden door browsers

Pagina: 1
Acties:

• BasHouse
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 12:59
Opgeslagen wachtwoorden door browsers.

Ik gebruik het, maar ik weet niet precies of dat wel veilig is.

Geloof je dat Google Chrome, Microsoft Edge en Mozilla Firefox de opgeslagen wachtwoorden veilig opslaan? Of komt er een handige snuiter die het mogelijk maakt om dergelijke bestanden uit te lezen en zo al je wachtwoorden te krijgen.

Ik weet het oprecht niet.

Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je moet in ieder geval je wachtwoord/pincode opgeven wat je ook gebruikt bij het inloggen van je computer. Heb je dat uitstaan dan weet ik niet of de wachtwoorden zomaar getoond worden. Dat is in ieder geval een eerste stap.

Waarom niet een app/dienst gebruiken als Bitwarden om je wachtwoorden in op te slaan? Ook nog eens handig om op jouw andere apparaten te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er is per browser best wat info over te vinden. Doe zelf ook even een google-rondje.

Uit m’n hoofd, Google: beter dan niets, beter dan overal hetzelfde password. Firefox: prima, al is geen-koppeling beter. Edge: idem.

Iets als Keepass of inderdaad Bitwarden zal veiliger zijn. Zeker als je -geen- autofill instelt. Afweging gemak vs veiligheid.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-09 18:34
Infostealer malware is 1 van de meest voorkomende malware types en die richten zich nu precies op het stelen van wachtwoorden uit de browser. Daarmee heb je wat mij betreft een combinatie te pakken die je niet wil, de meest populaire malware, die vaak door Antivirus niet wordt tegengehouden en je meest gevoelige gegevens.

https://www.wired.com/sto...r-malware-password-theft/
The malware, which often finds its way onto people’s machines through downloads of pirated software, can steal usernames and passwords, cookies, search history, financial information, and more from web browsers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:59
In de browser opgeslagen wachtwoorden worden door virussen en ander digital meuk als eerste verstuurd. Ik vertrouw liever op bitwarden om mijn wachtwoorden veilig te bewaren.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3