Stuck pixel enkel in fullscreen games

Pagina: 1
Acties:

• laribald
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-09 00:24
Hallo,
Ik heb onlangs een nieuwe ultrawide gekocht van gigabyte. Voor de prijs een fantastisch scherm. Echter is mij opgevallen dat wanneer ik een spel fullscreen opstart er een pixel vast komt te zitten.
Raar genoeg is het enkel in fullscreen. In windowed gaat de pixel terug mee na een paar seconden.
Ook wanneer ik mijn spel afsluit blijft de pixel nog een paar seconden vastzitten tot hij terug loskomt en ik hem totaal niet meer opmerk.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn? Heb zelf als de jscreenfix geprobeerd maar natuurlijk kan ik dit enkel gebruiken wanneer de pixel zelf al meewerkt aangezien het geen game is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Je noemt "een" spel. Betekend dit dat het bij één spel op full screen fout gaat, of alle spellen op full screen? Is mogelijk de refresh rate bij dat spel anders? Weleens andere instellingen geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laribald
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-09 00:24
Ik heb het bij Black ops 6 en bij Cities Skylines geprobeerd. De enigste twee spellen die momenteel op mijn pc staan. Bij alletwee komt het voor
Juist wat zitten spelen met de instellingen in blops6 en wanneer ik de vsync op 50% zet, dus op 60fps. Dan verdwijnt de blauwe pixel in het menu. In een match komt hij wel terug misschien omdat de fps niet stabiel op 60 fps zit.
Wel raar dat op mijn bureaublad waar ik op 120fps zit dit dan niet voor heeft.