Vraag

• Hazewindhond009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:19
Vandaag heb ik een mevrouw met een verstandelijke beperking en een beperkt sociaal netwerk geholpen met een gedwongen verhuizing binnen de zorgorganisatie. Ze woont begeleid op een groep, maar heeft een eigen kamer en dat is in de nieuwe woonvoorziening zelfs een zelfstandige wooneenheid. Alle bewoners hebben een eigen tv aansluiting. Internet op de mobiele telefoon kan via een wifi hotspot van de zorgorganisatie. Een laptop of computer gebruikt zij niet. Als ik zoek via een vergelijker vind ik alleen NLziet en Ziggo. Ik lees dat NLziet werkt via een app en heb gehoord dat daarvoor een vaste internetaansluiting wel min of meer nodig is. De mevrouw kijkt 's avonds veel tv en heeft een krappe beurs. Zie ik iets over het hoofd, of kan tv dan alleen via Ziggo? Mijn vraag is wat jullie voor haar situatie zouden aanraden. Eventueel benodigde aanvullende info verstrek ik graag.

Toevoeging 18:28 uur: er is zeer slecht mobiel bereik in de kamer.

[ Voor 3% gewijzigd door Hazewindhond009 op 21-11-2024 18:29 ]

Alle reacties

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Poeh , lastig - misschien digitenne ? https://www.kpn.com/televisie/digitenne

Als je familie hebt met kpn kan dat al voor 5 euro per maand

[ Voor 64% gewijzigd door BCC op 21-11-2024 18:00 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Leen er eentje van iemand om te proberen zou ik zeggen. Of lever hem na een maand weer in.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
In principe kan video prima over een (voldoende snelle) wifi verbinding. Om te testen of de verbinding voldoet kun je via wifi de NPO app gebruiken om live te kijken (NPO1-3 gratis), dan kun je in ieder geval zien of het werkt.

* pagani kijkt vrijwel uitsluitend over wifi, maar dan wel mijn eigen installatie die zeker voldoet

[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 22-11-2024 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:27
Canal+ kan zonder koppeling met internet abo, is 14,95/maand. Wel een SmartTV voor nodig waar de app op kan. Of een tablet.

edit: en natuurlijk wel een vorm van internet, maar dat liep via de zorginstelling begreep ik uit je verhaal.

edit2: NLZiet is vlg mij ook zonder koppeling aan een internet provider, toch? Dat zou dan hetzelfde principe zijn als Canal+.

[ Voor 58% gewijzigd door Hmmbob op 22-11-2024 11:29 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02:28

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

NLZiet is ook niet gebonden aan een internetprovider - het werkt met alle providers. Het werkt ook prima via wifi en via 4G (wel uitkijken met databundels natuurlijk).

Er zijn genoeg TV's waar NLZiet op geïnstalleerd kan worden, onder andere alle smartTV's met Google TV en AndroidTV. NLZiet heeft ook apps voor de meest populaire streamingkastjes, waaronder AppleTV.

Voor een paar euro heb je toegang tot de meeste Nederlandse publieke- en commerciële zenders (NPO, RPO, RTL, Talpa/SBS-Groep en nog wat andere). Grote afwezige zijn Warner Discovery (o.a. Discovery, Animal Planet, TLC, CartoonNetwork) en Paramount Media Networks (o.a. MTV, Nickelodeon). Wel krijg je BBC First, ONS en ViaPlay.

Voor 2 euro per maand bovenop de basisprijs krijg je ook de Belgische (VRT, Canvas en KetNet) en Britse (BBC 1, 2, 3 en 4 ) publieke zenders. Die 7 zenders kun je overigens alleen live kijken - de rest kun je ook terugkijken (minimaal een week terug, in het geval van de NPO zelfs jaren terug).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Wellicht Klik en Klaar van Odido icm NLZiet een oplossing?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als er een coax (Ziggo) aansluiting aanwezig is, plug de tv eens in.
Goede kans dat er gewoon werkend tv signaal is.
Zeker als er niet al te lang geleden op zo'n wisselende zorgeenheid een actieve aansluiting aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Met een kleine DVB-T2 binnenantenne heb je direct alle publieke zenders en ook een paar regionale zenders.
Helemaal gratis, zonder registratie en in Full HD kwaliteit. Voordeel is ook dat je direct de tv kunt bedienen zonder app of setop box.

De tv moet wel DVB-T2 ondersteunen, dat hebben ze tegenwoordig bijna allemaal wel.

https://www.amazon.nl/Aug...magnetische/dp/B007JPOX8O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 16:24
Ik zou NPO via wifi proberen. Je kan volgens mij nog steeds de kwaliteit regelen, zet hem naar wens op 480 of 720p. Ik neem aan dat er een smart-tv is anders een Google TV doosje aanschaffen.

Als bovenstaande werkt dan kan je ook NLZiet nog proberen, €8/maand, dan heb je 41 zenders.

Overigens is KPN online tv kijken prima te delen als iemand in de familie dat heeft. Dat is dan ook gratis, het nadeel is dat je opnames, film bestellingen en 'verder kijken' ook worden gedeeld.

Vaste aansluiting is bij veel techneuten nog de standaard, het is natuurlijk ook de mooiste stabielste verbinding. Echter, tegenwoordig is een 400-800Mbit wifi verbinding geen uitzondering. In tegenstelling tot 15 jaar geleden kan je nu via een goede wifi router zo'n 40 video's tegelijk streamen. Zeker als er geen stevige eisen worden gesteld aan de resolutie.
Als de woongroep een gigabit aansluiting heeft en wat degelijke wifi-hotspots die goed bereik geven dan kunnen heel wat bewoners gewoon tv kijken via wifi.

Even testen op je mobieltje door naar fast.com te gaan als je daar op de wifi zit, hou je telefoon op de plaats van de tv.

Als de wifi tegenvalt kan je nog een 4/5G routertje overwegen zonder datalimiet, maar dat gaat wel tientjes per maand kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@Hazewindhond009 Dergelijke zorgorganisaties en woongroepen hebben vaak een collectief contract voor Kabel TV bij Ziggo, juist omdat dat een makkelijke manier is van TV kijken zonder gedoe met apps, kastjes of andere voor deze doelgroep complexe handelingen. Ik zou eerst eens contact opnemen met de zorgorganisatie om te vragen of dit inderdaad het geval is.
Pagina: 1