Instagram gehackt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• BoOst3r
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 29-11-2024
Dag allemaal,

Mijn vrouw heeft op een link geklikt waarvan ze dacht dat het van een vriendin kwam.
Nu hebben ze haar instagram gehackt die ze voor haar werk gebruikt dus zeer belangrijk.

We hebben alles geprobeerd om deze terug te bemachtingen maar de hackers hebben e-mail, telefoonnummer, naam gewijzigd. Is er een manier om deze terug te krijgen?

Met vriendelijke groeten

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Probeer contact op te nemen met Instagram.
Liefst telefonisch.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, en niet een 'bedrijfje' in de arm nemen die beloven dat soort accounts terug te kunnen krijgen voor je, want dan wordt je nog opgelicht ook.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Overigens, als je zoekt naar 'instagram account stolen' kom je hier terecht: https://www.instagram.com/hacked/

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• BoOst3r
Juup schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:04:
Probeer contact op te nemen met Instagram.
Liefst telefonisch.
Hoe kan je daar naartoe bellen? ik heb al proberen te zoeken maar dat gaat precies alleen in Amerika.
Room42 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:10:
Overigens, als je zoekt naar 'instagram account stolen' kom je hier terecht: https://www.instagram.com/hacked/
Die weg hebben we al geprobeerd maar tevergeefs. Als je nog ideeën hebt of misschien doen wij iets fout maar we komen niet verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:58

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

BoOst3r schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:14:
Die weg hebben we al geprobeerd maar tevergeefs.
Dat is wel handig als je dat meteen vermeldt in je topicstart.
Als je nog ideeën hebt of misschien doen wij iets fout maar we komen niet verder.
Again: Als je niet aangeeft wat je zélf geprobeerd hebt, hoe moeten wij dan weten of je het fout doet?
Wat werkt er niet volgens jou als je die "hacked" link gebruikt? Welke stappen van deze pagina heb je al ondernomen?

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 21-11-2024 18:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die weg hebben we al geprobeerd maar tevergeefs.
Als je zo weinig informatie geeft dan kunnen wij je ook niet verder helpen.
Wat gaat er exact fout?
Maak er anders een screenshot van en post het plaatje hier.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:58

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Juup schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:20:
Maak er anders een screenshot van en post het plaatje hier.
offtopic:
Doe alsjeblieft gewoon een copy/paste van de (foutmelding) tekst ipv een screenshot; dan kan de zoekmachine er ook nog iets mee voor een volgend persoon die op eenzelfde isssue stuit

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Side note: terug bemachtigen account buiten de formele paden om is ook hacking. Als dat de intentie is achter de hulpvraag dan is dit topic ws niet compliant.

~

• BoOst3r
Deze mail kregen we als eerst, toen was het al te laat om het wachtwoord aan te passen:

]Hi mooi_wonen_,
Someone tried to log in to your Instagram account.
If this was you, please use the following code to confirm your identity:

If this wasn't you, please reset your password to secure your account.[/i][/i]

--------------------------------------------------------------------------------------------
Dan hebben we gemaild naar: security@mail.instagram.com
Geen reactie op gekregen.
Verder op de hulp pagina bij gehackt naar alle tips gekeken, maar geen van de optie gingen nog.

• BoOst3r
JJ Le Funk schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:37:
Side note: terug bemachtigen account buiten de formele paden om is ook hacking. Als dat de intentie is achter de hulpvraag dan is dit topic ws niet compliant.
Dat is niet de bedoeling van onze vraag, eerder info inwinnen wat we wel kunnen doen.

• JJ Le Funk
  • Niet online
Lijkt mij dat je met een video-selfie kan aantonen de enige echte Mw X te zijn. Dus dat validator bij Insta aangeeft wat er gezegd moet worden door slachtoffer voor check op authenticiteit, waarna beeld gelijkenis bepaald kan worden in relatie tot profiel foto dmv AI.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen DB
  • Laatst online: 28-11-2024
Hier jammer genoeg gelijkaardig bij de dochter

21/11 op link van vriendin (bleek achteraf niet, was ook gehackt) geklikt,
enkele uren later niet meer op haar Instagram kunnen, mailadres en telefoon en wachtwoord gewijzigd.zonder bericht in haar mailbox zoals Instagram wel beweerd te doen.
vriendinnen meldden wel dat er nu posts werden gezet van haar waar ze zogezegd met bitcoin mining veel geld had verdiend en link
ook zogezegde post zoals zij van haar vriendin had gehad van steun mij in deze poll, wedstrijd en klik op de link....

alle wegen die Instagram voorstelt uitgeput maar gaan niet of werken niet. Nog nooit geraakt aan de videoselfie bijvoorbeeld.
volg dit hier ook in de hoop dat iemand nog iets weet of in slechtste geval hoe je het account kan laten blokkeren want richtlijnen Instagram ook nog geen succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
voor de video selfie authenticatie-methode dien je een support verzoek in te dienen voor een account met foto's waarop de accounthouder zichtbaar is.
Citaat:
If you submitted a support request for an account without photos of you, you should receive an auto-response email from the Support Team at Meta. We’ll ask you to help us verify your identity by providing the email address or phone number you signed up with and the type of device you used at the time of sign up (example: iPhone, Android, iPad, other).
If you request support for an account with photos of you, you'll be asked to take a video selfie of you turning your head in different directions to help us check that you’re a real person and confirm your identity.
Once you submit the video selfie to help us verify your identity, you’ll receive an email from Instagram at the secure email address you provided. We use this video to ensure you are a real person and that you are who you say you are.
bron: https://help.instagram.com/149494825257596

ik veronderstel dat als het account geen foto's bevat waarop de accounthouder zichtbaar is, deze methode niet wordt geaccepteerd omdat er dan een referentiepunt ontbreekt om de authenticiteit vast te stellen.

[ Voor 11% gewijzigd door JJ Le Funk op 22-11-2024 11:37 ]

~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:09

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Die hackers op Instagram zijn wat mij betreft echt ratten. Ze kopiëren gewoon foto's en monteren er screenshot in van bank-app's met idiote geldbedragen, en plaatsen dat in de stories zodat vrienden dat weer zien.

Instagram heeft een account-recovery procedure die je kan volgen. Twee vrienden van mij hebben die met succes dat uitgevoerd, waarbij ze een selfie moesten maken, die werd vergeleken met een van hun foto's. Als je geen persoonlijke foto's hebt, of het hoogstwaarschijnlijk over en uit.

Wel zonde, want de hacker kan ook foto's wissen. Maar eigenlijk zou de crew van Instagram die in dit geval wel mogen bekijken voor zulke recovery-doeleinden.

Nog een goede tip: Ga niet hopeloos reageren op berichten met: "Please contact HackerX on Instagram. He has recovered my account." Want dat is dikke scam!

Tweede advies: Krijg je ongevraagd een recovery-code of password-retrieve mail via mail of SMS. Meteen weggooien! Ga NOOIT dergelijke codes naar anderen versturen. Ook niet onder het mom van: "Ik heb hem per ongeluk naar jouw verzonden. Please... geef het!", want dat kan nooit per ongeluk zijn ;).

Derde advies: Zet twee-traps-verificatie aan!

[ Voor 32% gewijzigd door AW_Bos op 24-11-2024 11:00 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53
Goed advies maar zover ik weet passen ze hier hier ook mitmproxy evilnginx2 toe dus wss hoef je geen sms codes door te geven. Mensen hebben het idee dat ze gewoon regulier inloggen en hierna zien ze ook hun insta account (alleen heeft de aanvaller je sessie). Mfa helpt dus ook niet :(

(*knip* doe maar geen concrete scripts linken. Nodigt net even te veel uit om te proberen).

De waarschuwing is dus ook: als je op link klikt en je moet inloggen, check de url!

[ Voor 45% gewijzigd door F_J_K op 07-12-2024 16:33 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoOst3r
JJ Le Funk schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:32:
voor de video selfie authenticatie-methode dien je een support verzoek in te dienen voor een account met foto's waarop de accounthouder zichtbaar is.
Citaat:

[...]

bron: https://help.instagram.com/149494825257596

ik veronderstel dat als het account geen foto's bevat waarop de accounthouder zichtbaar is, deze methode niet wordt geaccepteerd omdat er dan een referentiepunt ontbreekt om de authenticiteit vast te stellen.
Hoi, ondertussen de link die je stuurde gelezen, ik kom telkens op wat je kan doen, maar nergens staat hoe je het kan doen. Ik wil de gezichtsherkenning aanvragen, maar kan niet vinden waar je dit doet. enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:33

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

BoOst3r schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:10:
[...]

Hoi, ondertussen de link die je stuurde gelezen, ik kom telkens op wat je kan doen, maar nergens staat hoe je het kan doen. Ik wil de gezichtsherkenning aanvragen, maar kan niet vinden waar je dit doet. enig idee?
toch niet zo heel moeilijk. in je browser gaan naar: https://www.instagram.com/hacked/

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
BoOst3r schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:10:
[...]
@AW_Bos kent iemand met ervaring hiermee, ik heb zelf geen Insta.

~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:09

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

JJ Le Funk schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:18:
[...]

@AW_Bos kent iemand met ervaring hiermee, ik heb zelf geen Insta.
Ik heb alleen gezegd dat twee vrienden dit op mijn advies geprobeerd hebben, en met succes. Je moet gewoon de link volgen die twee berichten geleden geplaatst is. Geef aan dat je gehacked bent, en je ziet wel weer verder.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Pagina: 1