gezocht oude firmware QNAP TS-212P

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Yopeople
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik ben in het bezit van een TS-212P waarvan de upload snelheid via SMB protocol erg traag is, maar dan alleen via een stabiele interne Wifi verbinding of via een externe VPN-verbinding met mij woning. Via FTP protocol haal ik wel de normale snelheden. Bedraad haal ik overigens met het SMB protocol ook een normale upload snelheid.

Na van alles te hebben geprobeerd, kwam ik een post ergens tegen dat dit wellicht te maken heeft met de firmware 4.3 die momenteel geïnstalleerd is, met firmware 4.1 zou alles een stuk sneller moeten gaan.
Nu wil ik dat proberen, maar de oude firmware kan ik nergens meer downloaden, vraag dus:
Wie heeft firmware versie 4.1 nog in het bezit en wil die met mij delen via een download link?

Alle reacties

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 09:27
Als ik even google dan zie ik diverse sites de mogelijkheid om oudere firmware te downloaden, maar wil je daar aan beginnen als het uit "vreemde bron" komt?

Ik zou QNAP een mailtje sturen, een support ticket indienen... ze kunnen je vast wel helpen aan een linkje of je eventueel een goede reden geven waarom niet... denk aan kwetsbaarheden die in latere versies zijn opgelost.

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:24
ik heb met mijn ts412 hier geen last van. files zijn best snel toegankelijk.
de meest recente firmware (met bugfixes) dateert van 19 juni 2024.
Dit is qts 4.3.3.2784 build 20240619.
https://www.qnap.com/nl-n...ts-212p&category=firmware

realiseer je wel dat de ts212 een zwakke cpu (marvel/arm op 1.2Ghz?) heeft en slechts 250Mb geheugen.
een snelheidsmonster zal het nooit worden

• Yopeople
MicGlou schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:49:
Als ik even google dan zie ik diverse sites de mogelijkheid om oudere firmware te downloaden, maar wil je daar aan beginnen als het uit "vreemde bron" komt?

Ik zou QNAP een mailtje sturen, een support ticket indienen... ze kunnen je vast wel helpen aan een linkje of je eventueel een goede reden geven waarom niet... denk aan kwetsbaarheden die in latere versies zijn opgelost.
Klopt, maar van geen enkele site werkt de download link, en ik ben het met je eens, zomaar uit vreemde bron installeren is geen optie. Ben meer opzoek naar iemand die nog een originele bewaard heeft, dat deze oud is maakt mij niet uit, de QNAP wordt bij mij toch niet aan internet verbonden, ik wil alleen een NAS voor interne opslag die daarnaast redelijk snel functioneert.

• Yopeople
peter-rm schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:03:
ik heb met mijn ts412 hier geen last van. files zijn best snel toegankelijk.
de meest recente firmware (met bugfixes) dateert van 19 juni 2024.
Dit is qts 4.3.3.2784 build 20240619.
https://www.qnap.com/nl-n...ts-212p&category=firmware

realiseer je wel dat de ts212 een zwakke cpu (marvel/arm op 1.2Ghz?) heeft en slechts 250Mb geheugen.
een snelheidsmonster zal het nooit worden
De laatste firmware had ik al gevonden, die staat erop. Bekabeld haal ik best acceptabele snelheden, maar de upload via Wifi is een stuk trager.

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:24
als ik lees dat bedraad zowel SMB als FTP wel de gewenste snelheden halen, dan zou ik het eerder in de wifi configuratie zoeken dan in de qnap firmware

[ Voor 4% gewijzigd door peter-rm op 21-11-2024 21:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Yopeople schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:03:
[...]

De laatste firmware had ik al gevonden, die staat erop. Bekabeld haal ik best acceptabele snelheden, maar de upload via Wifi is een stuk trager.
Wifi is niet zwaarder voor de NAS dan bekabeld. Uiteindelijk komt het bij de NAS over hetzelfde medium en qua OSI model over dezelfde lagen binnen, dus daar gaat software weinig aan verbeteren. Voor Wifi gelden een aantal zaken die je in orde moet hebben:

- zorg voor een goed signaal
- zorg voor voldoende access points met voldoende capaciteit
- vermijd de 2,4GHz band voor dataoverdracht en stuur op 5GHz of hoger indien mogelijk

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Yopeople schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:00:
Klopt, maar van geen enkele site werkt de download link, en ik ben het met je eens, zomaar uit vreemde bron installeren is geen optie. Ben meer opzoek naar iemand die nog een originele bewaard heeft, dat deze oud is maakt mij niet uit.
Als je zoekt op het Poolse QNAP forum kan je daar nog wel de release notes en bijbehorende bestandsnamen terugvinden van de oudere versies.
https://forum.qnap.net.pl/qnap/firmware/
Bijvoorbeeld:
[Stable] QTS 4.1.4 Build 0910 | ARM & x86
Een gedeelte daarvan staat hier nog gearchiveerd:
Driversplus: QNAP TS-212P TurboNAS QTS Firmware 4.1.4.0910

[ Voor 7% gewijzigd door The_Doman op 24-11-2024 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yopeople
Bedankt voor de reacties allemaal, ik ga eens kijken wat voor mij de beste oplossing is, zal mij eerst eens gaan verdiepen in mij Wifi configuratie. Als ik hier niet mee verder kome overweeg ik versie 4.1.4 eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yopeople
Inmiddels ben ik erachter dat het te maken heeft met het feit dat in Windows 11 SMB signing standaard op aan staat, als ik dat uitzet schiet de snelheid omhoog.
Uitzetten kan door opstarten van gpedit.msc (invoeren onderaan in het zoekveld).
Als dit opgestart is ga je naar:
windows-intellingen/beveiligingsinstellingen/lokaal beleid/beveiligingsinstellingen

Daarna schakel je de volgende beveiligingsopties uit:
1. Microsoft-netwerkclient clientcomunicatie digitaal ondertekenen (altijd)
2. Microsoft-netwerkclient clientcomunicatie digitaal ondertekenen (indien mogelijk)

Daarna PC herstarten en de snelheid is stukken hoger.
Pagina: 1