Beste Tweakers community,
Na 10 jaar wil ik m’n MacBook vervangen met een fraaie mini-ITX voor in de woonkamer waar ook weer wat op gegamed kan worden. Ik heb mij reeds ingelezen in de BBG’s en diverse topics over builds die gebruik maken van de Fractal Design Terra behuizing. Zouden jullie me op weg kunnen helpen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Buiten huis-tuin-en-keukengebruik zou ik graag weer wat willen gamen. Met name CSGO/CS2 en in mindere mate wat andere shooters. Ik heb een voorkeur voor een (kleinere) 24 I inch monitor; wat mij betreft volstaat 1080p daarom. Ik zou online wel graag 120+ fps willen halen in cs.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Grofweg € 1.000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
None
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De Terra behuizing van Fractal Design. Klein, fraai. Kleine monitor met voldoende ververssnelheid. Sober ontwerp.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur geen extremen wat betreft verbruik/temperatuur/geluidsniveau.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
In de basis heb ik de BBG 1080p gehanteerd. Hebben jullie input/wijzigingen m.b.t. het passend maken in de kast en het beoogde gebruik? Kan er eventueel nog bespaard worden? Zijn er aanzienlijke minpunten of zaken waar ik rekening mee moet houden?
Elke input wordt zeer gewaardeerd!
Na 10 jaar wil ik m’n MacBook vervangen met een fraaie mini-ITX voor in de woonkamer waar ook weer wat op gegamed kan worden. Ik heb mij reeds ingelezen in de BBG’s en diverse topics over builds die gebruik maken van de Fractal Design Terra behuizing. Zouden jullie me op weg kunnen helpen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Buiten huis-tuin-en-keukengebruik zou ik graag weer wat willen gamen. Met name CSGO/CS2 en in mindere mate wat andere shooters. Ik heb een voorkeur voor een (kleinere) 24 I inch monitor; wat mij betreft volstaat 1080p daarom. Ik zou online wel graag 120+ fps willen halen in cs.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Grofweg € 1.000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
None
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De Terra behuizing van Fractal Design. Klein, fraai. Kleine monitor met voldoende ververssnelheid. Sober ontwerp.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur geen extremen wat betreft verbruik/temperatuur/geluidsniveau.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
In de basis heb ik de BBG 1080p gehanteerd. Hebben jullie input/wijzigingen m.b.t. het passend maken in de kast en het beoogde gebruik? Kan er eventueel nog bespaard worden? Zijn er aanzienlijke minpunten of zaken waar ik rekening mee moet houden?
Elke input wordt zeer gewaardeerd!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Tray | € 84,03 | € 84,03 |
1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H (rev. 1.0/1.1/1.2/1.3) | € 79,- | € 79,- |
1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO OC Edition 8GB GDDR6 | € 287,28 | € 287,28 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Terra Grafiet | € 180,36 | € 180,36 |
1 | Monitors | Philips Evnia 24M2N3200S/00 Zwart | € 112,01 | € 112,01 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Home (NL, OEM) | € 121,- | € 121,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Muizen | Logitech G Pro X Superlight Zwart | € 70,- | € 70,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 48,94 | € 48,94 |
1 | Voedingen | Corsair SF750 (2024) | € 164,90 | € 164,90 |
1 | SSD's | Lexar NM710 1TB | € 67,59 | € 67,59 |
Totaal | € 1.245,01 |