Vraag

• emwieberdink
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16-09 20:33
Ik heb een lasapparaat(Oerlikon, inmiddles Lincoln electronic)waarvan een printplaat defect is geraakt.

Deze printplaat heb ik weggebracht naar een locale electronica zaak ter reperatie maar hij is te ver heen en kan niet meer gerepareerd worden.

Wat zijn mijn opties nog?

Kan ik deze print bijvoorbeeld dan na laten maken en welk bedrjf kan zoiets?

Ik verwacht niet dat ik meer voor service terecht kan bij Oerlikon omdat dit merk niet meer bestaat.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3krg5MwtHE3n0fTC3zFpzVnT4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MqvAnweAvJYYAc4oZ6e5ePtW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J4zeS36H7KH1rP0YdzWB4Tmdtbo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KuCH3fz1RY0TmpANzk6I9AAM.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:41

SA007

Moderator Tweaking
Ik weet niet wat dat elektronicabedrijf allemaal gedaan heeft, ik zie een forse schade rechtsonder, maar dat lijkt alleen de aansluiting van de draad te zijn die is weggebrand, een relatief simpele reparatie.

Misschien is er meer stuk wat niet duidelijk zichtbaar is, maar dat weet ik niet.

De printplaat namaken is eigenlijk economisch niet haalbaar, lasapparaten zijn zo goedkoop geworden dat 1 custom onderdeel maken te duur is.

Overigens vind ik nog steeds lasapparaten met het merk Oerlikon erop, dus wellicht bestaat het wel nog steeds?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Die weerstanden en de achterkant van de print op die hoogte zien er ook niet zo heel fris meer uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 21-11-2024 20:21 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:41

SA007

Moderator Tweaking
Klopt, maar vermogensweerstanden verkleuren wel vaker, goede kans dat er niks mee mis is.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:08

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Print is daar verkoold, meestal niet gezond omdat dat geleid maar zo te zien ook niet echt schokkend, mogelijk wel een beetje weg te halen met een dremel. Ik denk dat daarom het bedrijf simpel de print heeft afgeschreven.
Ook zie ik verder geen ingewikkelde schakeling, paar dikke elco's, wat spoelen, relais en wat aansturing voor de relais (denk ik).

Je kunt natuurlijk de fabrikant aanschrijven of ze nog een vervangende print verkopen en anders gewoon uitkijken naar een nieuwe? Bij bv HBM heb je wat betaalbare keuze.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:32
Is inderdaad geen heel ingewikkelde printplaat. Wat eerder al opgemerkt werd, is de verkoling door waarschijnlijk inductie door loszittend draad / slechte connectie. Enige is de dikke vette gelijkrichter, dat lijkt mij een aandachtspuntje...
Pagina: 1