TV met USB recording gewenst

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-06 01:16

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Topicstarter
Hoi allen,

Voor in de woonkamer ben ik op zoek naar een nieuwe TV. Voor deze TV heb ik momenteel één zware eis en dat is dat de TV USB recording moet kunnen. Mijn huidige Panasonic 43 inch flatscreen ondersteunt dit ook, hier heb ik een usb hdd in geprikt. Via de pauze en play knop op de afstandsbediening kan ik live TV pauzeren en opnemen. Als ik opneem kan ik enkel ook maar die zender bekijken, maar dat is geen probleem.

Bij een tweetal winkel heb ik hier naar gevraagd, maar de verkopers leken niet echt veel te weten over dit onderwerp.

Weet iemand of dit mogelijk is bij een TV merk?

Mvg,
Simon

aahh durka durka durka

Alle reacties

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij is dit bij Samsung mogelijk, zie ook https://www.samsung.com/b...0op%20de%20Smart%20Remote.

edit: Sony kan dat blijkbaar ook:
https://community.sony.nl...sb-recording/ba-p/1961840

[ Voor 21% gewijzigd door Outerspace op 21-11-2024 16:12 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:52

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Dit is anno 2024 geen veelgebruikte optie meer. Zeker omdat nagenoeg alle TV aanbieders ook live pauzeren en terugkijken aanbieden via hun eigen apps. Waarom wil je dit per se via een USB HDD doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
Icephase schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:11:
Dit is anno 2024 geen veelgebruikte optie meer. Zeker omdat nagenoeg alle TV aanbieders ook live pauzeren en terugkijken aanbieden via hun eigen apps. Waarom wil je dit per se via een USB HDD doen?
Hoi,

Omdat de aanbieders zoals KPN etc dit via een extra box aanbieden en vaak tegen extra kosten van de box oid. Ik heb graag het gemakt van direct opnemen op de tv zelf zonder andere spullen etc. :-)

aahh durka durka durka

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:52

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

DJ Chicken schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:26:
[...]

Hoi,

Omdat de aanbieders zoals KPN etc dit via een extra box aanbieden en vaak tegen extra kosten van de box oid. Ik heb graag het gemakt van direct opnemen op de tv zelf zonder andere spullen etc. :-)
Nee hoor, KPN heeft dit gewoon in de eigen app zitten. Opnemen is achterhaald, KPN noemt het 'terugkijken'. Van mij mag je prima op een HDD blijven opnemen, ik kan je alleen niet helpen bij welke nieuwe TV's dit nog kunnen. Ik wil je alleen dus wel even meegeven dat er andere oplossingen zijn die jouw "probleem" ook oplossen en waarbij je veel minder beperkt bent in je keuze van TV's.

[ Voor 23% gewijzigd door Icephase op 21-11-2024 16:42 ]

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
Icephase schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:37:
[...]

Nee hoor, KPN heeft dit gewoon in de eigen app zitten. Opnemen is achterhaald, KPN noemt het 'terugkijken'. Van mij mag je prima op een HDD blijven opnemen, ik kan je alleen niet helpen bij welke nieuwe TV's dit nog kunnen. Ik wil je alleen dus wel even meegeven dat er andere oplossingen zijn die jouw "probleem" ook oplossen en waarbij je veel minder beperkt bent in je keuze van TV's.
Ok ik begrijp het. Weet jij hoe dit zit met Ziggo? Daar heb ik mijn TV. Tot nu toe wordt ik er niet wijzer van hoe ik met een nieuwe TV bij Ziggo zou kunnen opnemen .

aahh durka durka durka

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Icephase schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:37:
[...]

Ik denk dat er nog wel een markt voor is, als je crappy internet hebt. En TV kijkt via DVB-T2 of DVB-S.

https://versus.com/nl/tv?...g%3Dtrue&sort=versusScore

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-06 17:09
In de Tweakers pricewatch lijkt dat Opnemen/Timeshift te heten. Keus zat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfjjph1SgHP9iY2SBxh2mJJvFGI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/CmALxMQxuxzFjEdOzNDPDbuC.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:30
Het is inderdaad juist dat je bij de meeste providers ook een televisieontvanger dient af te nemen, echter hoef je deze niet aan te sluiten doordat je met een App Live TV kunt pauzeren en programma's in the cloud kunt opnemen.

Hou er rekening mee dat je een TV met dubbele tuner nodig hebt wanneer je via USB wilt opnemen met de mogelijkheid om te pauzeren of naar zender Y te kijken terwijl je zender X opneemt. Sony en Panasonic hebben in de regel TV's met dubbele tuners evenals sommige LG's. Zonder budget en overige wensen is het lastig om een specifiek model te adviseren.

Kijk ook even bij KPN en Odido wanneer je via de App opnemen en Live pauzeren geen bezwaar vindt, is vaak goedkoper dan Ziggo.

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
Kalentum schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:50:
[...]

Ik denk dat er nog wel een markt voor is, als je crappy internet hebt. En TV kijkt via DVB-T2 of DVB-S.

https://versus.com/nl/tv?...g%3Dtrue&sort=versusScore
Mijn internet is snel zat, het was puur gemak. Maar ik begrijp dat jullie bedoelen TV kijken door via een KPN of ZIGGO app op je mobiel te streamen naar je TV?
De Ziggo app heb ik al en gebruik ik soms voor de slaapkamer TV waar geen coax kabel ligt.

Voor mij is de usb recording puur gemak van de TV en de afstandsbediening en klaar :-) Geen smartphone of app te hoeven gebruiken. :)

Misschien ben ik iets ouderwest hierin :)

[ Voor 3% gewijzigd door DJ Chicken op 21-11-2024 17:23 ]

aahh durka durka durka

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

DJ Chicken schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:22:
[...]

Mijn internet is snel zat, het was puur gemak. Maar ik begrijp dat jullie bedoelen TV kijken door via een KPN of ZIGGO app op je mobiel te streamen naar je TV?
De Ziggo app heb ik al en gebruik ik soms voor de slaapkamer TV waar geen coax kabel ligt.

Voor mij is de usb recording puur gemak van de TV en de afstandsbediening en klaar :-) Geen smartphone of app te hoeven gebruiken. :)
De app van KPN of Ziggo op je smart-tv installeren, kan je gewoon de afstandsbediening van je TV gebruiken. ;)

Ey!! Macarena \o/

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
RaZ schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:26:
[...]

De app van KPN of Ziggo op je smart-tv installeren, kan je gewoon de afstandsbediening van je TV gebruiken. ;)
Ah en dat is hier een issue. Ik heb Internet van KPN en TV van Ziggo. Ziggo heeft een stokje gestoken dat je op je smart tv de ziggo app niet kan gebruiken als je geen internet hebt van ziggo :-(

Dus ik moet met TV overstappen naar KPN of met Internet overstappen naar Ziggo. Dat laatste doe ik liever niet omdat ziggo in mijn buurt niet lekker is qua internet en KPN betere internet deals en snelheden heeft hier.

[ Voor 20% gewijzigd door DJ Chicken op 21-11-2024 17:54 ]

aahh durka durka durka

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
DJ Chicken schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:53:
[...]

Ah en dat is hier een issue. Ik heb Internet van KPN en TV van Ziggo. Ziggo heeft een stokje gestoken dat je op je smart tv de ziggo app niet kan gebruiken als je geen internet hebt van ziggo :-(

Dus ik moet met TV overstappen naar KPN of met Internet overstappen naar Ziggo. Dat laatste doe ik liever niet omdat ziggo in mijn buurt niet lekker is qua internet en KPN betere internet deals en snelheden heeft hier.
ik heb zelf NLZiet, kun je ook nog overwegen. Meeste programma's zijn minstens een week terug te kijken, sommige programma's tot jaren terug. Gaat ook met een app die op je TV geinstalleerd kan worden. En dat werkt met elke internet provider.

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
Kalentum schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:08:
[...]

ik heb zelf NLZiet, kun je ook nog overwegen. Meeste programma's zijn minstens een week terug te kijken, sommige programma's tot jaren terug. Gaat ook met een app die op je TV geinstalleerd kan worden. En dat werkt met elke internet provider.
Ah goede tip NL ziet als alternatief voor Ziggo. NLziet is ook nog eens een stuk goedkoper, 7,95 en Ziggo kost me 25 euro per maand. _/-\o_

aahh durka durka durka

Pagina: 1