3 maanden bezig met garantie televisie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GB_gaming101
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:20
Hallo allemaal,

Ik zit momenteel midden in een garantieprocedure en ben benieuwd of iemand tips of ervaringen heeft met een soortgelijke situatie. Misschien dat iemand mij kan helpen met duidelijkheid of een andere manier om contact te zoeken.

Op 13 augustus heb ik een defecte tv aangemeld bij *knip* Winkel voor garantie. De tv is op 21 augustus opgehaald en vervolgens op 24 september ontvangen door het reparatiebedrijf van Philips. Op 7 oktober kreeg ik bericht dat de tv gerepareerd was en klaarstond voor verzending naar mijn Winkel -winkel.

Sindsdien begint de frustratie. Twee keer heb ik een bezorgdatum gekregen, maar op de ochtend van de verwachte levering werd dit telkens geannuleerd met de reden: "product niet ontvangen." Daarna heb ik iedere 1,5 week contact gezocht voor een statusupdate, maar er lijkt geen voortgang of duidelijkheid te komen.

Ik vraag me nu af:

Is er een andere manier om bij Winkel of Philips meer inzicht te krijgen in waar mijn tv zich bevindt en wat de status is?
Zijn er stappen die ik kan ondernemen om dit proces te versnellen of escaleren?
Ik zou het enorm waarderen als iemand tips heeft of ervaring met dit soort garantieprocedures kan delen. Alvast bedankt voor het meedenken!

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 21-11-2024 15:06 . Reden: Naam winkel verwijderd conform beleid ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:28

talin

ES-MA

GB_gaming101 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:02:
" Daarna heb ik iedere 1,5 week contact gezocht voor een statusupdate, maar er lijkt geen voortgang of duidelijkheid te komen.
wat is het antwoord wat je dan krijgt?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

De verkoper is verplicht om een nonconform product binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper te repareren. Drie maanden later is de redelijke termijn wel ruimschoots overschreden. Het is niet mogelijk voor de winkel om die verplichting alsnog na te komen, de tekortkoming in het verleden is immers niet meer goed te maken. Dat betekent dat de winkel zonder ingebrekestelling in verzuim is. Je kunt daarom de koop ontbinden en je aankoopbedrag terugvorderen, als dat een oplossing voor je is.

Beschermheer van het consumentenrecht

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14:07
Een maand om het bij de reparateur te krijgen is wel erg lang en onnodig..

• GB_gaming101
talin schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:07:
[...]

wat is het antwoord wat je dan krijgt?
Ze geven dan aan dat ze een vraag bij de winkel neerleggen. daaruit is tot nu toe nog geen reactie geweest.
fopjurist schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:08:
Je kunt daarom de koop ontbinden en je aankoopbedrag terugvorderen, als dat een oplossing voor je is.
Houdt dus in dat ik contact kan opnemen met de verkoop afdeling en mijn geld kan terugvorderen?

• talin

talin

ES-MA

GB_gaming101 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:13:
[...]

Ze geven dan aan dat ze een vraag bij de winkel neerleggen. daaruit is tot nu toe nog geen reactie geweest.
welke winkel?
je hebt toch bij de winkel gekocht? dat is je enigste aanspreekpunt, zij zullen je moeten helpen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• GB_gaming101
talin schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:17:
[...]

welke winkel?
je hebt toch bij de winkel gekocht? dat is je enigste aanspreekpunt, zij zullen je moeten helpen.
Ik heb de tv destijds gekocht bij de webshop van de winkel. ze hebben redelijk veel locaties binnen Nederland. dus kan niet zommaar even naar een locatie rijden want gok dat hun ook niet verder komen.

• talin

talin

ES-MA

GB_gaming101 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:21:
[...]

Ik heb de tv destijds gekocht bij de webshop van de winkel. ze hebben redelijk veel locaties binnen Nederland. dus kan niet zommaar even naar een locatie rijden want gok dat hun ook niet verder komen.
aannames zijn "dodelijk" wellicht dat ze direct in het systeem kunnen kijken, oh die doos is bij X afgeleverd en staat daar nu al 2 maand want niemand weet waar die naar toe moet, ik ga wel ff bellen!

praktijk leert: een beller is sneller, bel naar servicedesk van grootgrutter en regel dat!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:35
Houdt dus in dat ik contact kan opnemen met de verkoop afdeling en mijn geld kan terugvorderen?
Theoretisch wel, denk ik zo (maar IANAL). Maar in de praktijk zullen ze lang weerstand bieden, ontkennen dat je kan ontbinden, ontkennen dat drie maanden onredelijk is. Dus verwacht een frustrerend proces.

(nee, ik heb geen betere suggesties)

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

[...]

Als dat de oplossing is die je wilt, dan moet je aangeven dat je de koop ontbindt omdat ze de tv niet binnen een redelijke termijn hebben gerepareerd. Ik zou eerst bellen, misschien maken ze het direct in orde. Anders kun je het beste daarna mailen, dan heb je de datum/inhoud vastgelegd.

Beschermheer van het consumentenrecht

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

GB_gaming101 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:21:
[...]

Ga niet naar een fysieke winkel. Je hebt het bij de webshop gekocht, dus "de winkel" moet gewoon die webshop zijn. Fysieke winkels hebben hier niks mee te maken, in het ergste geval is een fysieke winkel juridisch een andere entiteit dan de webshop en zijn alle reacties die je bij een fysieke winkel krijgt dus waardeloos en geeft dat alleen maar ruis.

Je zegt "Daarna heb ik iedere 1,5 week contact gezocht voor een statusupdate" maar je zegt niet met wie je contact hebt gezocht. Is dat met de reparatiedienst of met de webshop? In geval van de reparatiedienst: neem eerst ook contact op met de webshop, want dat is de aansprakelijke partij en die is misschien helemaal niet op de hoogte van het gepruts bij de reparatiedienst. In geval van de winkel, zie de reacties van @fopjurist.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1